dappere Olga

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Kamikaze piloot

dappere Olga  Reageer met quote  

ja ze is heel dapper aan het worden. het is een volierevogel geweest en was altijd bang van mensen, maar nu ze een tijd bij ons is begint zij te observeren. zij ziet wat haar Tommy doet en wil nu ook eens laten zien dat zij durft.
ik laat vaak in de middag als ik thuis ben alle vogels uit de kooi. ik maak de grote deuren open zodat de honden in de kooi kunnen lopen om daar alle dingen op te eten die zij dan weer lekker vinden (gedroogd fruit etc)
Tommy komt natuurlijk meteen bij mij zitten en tegenwoordig gaat Olga op de grote deur zitten en schuift dan naar mij toe.
ze is nu zo ver dat ze aan mijn haren plukt, ze trekt ze er echt uit., wenkbrauw epileren_ geen probleem, Olga doet dat wel even. in je neus knijpen? ook dat krijgt ze voor elkaar.
ik merk dus dat ze mettertijd misschien ook wel bij me op mijn schouder wil klimmen of op mijn hoofd staan of zo. stapje voor stapje, geheel zonder dwang.
wie weet hoe ver we komen. dit vind ik voor haar al heel wat.
Bericht Maandag 10 Januari 2011 3:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veertje wat een lekker, dapper ding die Olga....mooi is dat toch he? dat het vertrouwen met de jaren toch groeit.
Bericht Maandag 10 Januari 2011 5:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat super zeg Veertje Dat moet heerlijk zijn om te zien hoe het vertrouwen groeit Ja
Bericht Maandag 10 Januari 2011 6:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja ik geniet er ook van. ik zie dat ook bij Oliver, de amazone. die begint nu ook ineens spontaan bij me op te stappen. aanraken mag ik hem nog steeds niet, maar hij wil wel bijme zitten. ik denk dat Olga dit ook zal gaan doen mettertijd. en juist omdat zij dit zelf wil is er ook geen stress of trauma.
weer eens een voorbeeld dat ook volierevogels tam kunnen worden en met mensen samen kunnen leven, als men hen ook gewoon de tijd geeft om alles op hun eigen ritme te doen. Very Happy
Bericht Dinsdag 11 Januari 2011 7:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:13 am
  Berichten van afgelopen: