|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
| Een geheugen als een..... .... kaketoe! |
|
|
Een opmerking in mijn "loodvergiftiging" topic moest me weer aan iets anders doen denken met mijn Tweet. Iets wat we ( ik en vriend) nog steeds heel erg geinig vinden.
Zo af en toe zijn ik en Tariq eens een dagje weg naar één van de grotere reptielenbeurzen, en 16 september jl. was de grootste reptielenbeurs van Europa weer, namelijk in Hamm, Duitsland. Aangezien we met iemand uit Friesland mee zouden rijden, moest ik vrijdagavond al van huis weg richting Friesland omdat we de volgende dag om 5:00 zouden beginnen te rijden. Zaterdag zelf zouden we ook niet voor 22:00 thuis zijn. Nogal lang alleen dus voor zo'n aandachtaanhankelijke gaai. Ik had wel geregeld dat mijn moeder op zaterdag in de loop van de dag nog een aantal uren langs zou komen zodat hij niet de hele dag alleen zou zijn.
Affin, alles ging goed en wel en zaterdag kwamen wij rond een uur of 22:30 weer thuis. Tweet was zo moe dat hij al zat te slapen en wij gingen ook al vroeg op bed vanwege de lange dag. Allemaal niks aan de hand.
Nou vind mijn geelkuifje niks leuker dan 's ochtends even lekker gezellig tussen ons in op bed te komen, zodat hij lekker vertroeltelt wordt, en alle aandacht voor Tweet is! Dus ook die zondagochtend heb ik tweet opgehaald zodat hij nog lekker even bij ons in bed kon.
Helemaal blij was hij dat hij weer mee op bed mocht, en al gezellig mee babbelend zat hij lekker vrolijk te wezen. Tot hij zich opeens weer leek te herinneren dat hij eigenlijk heel erg boos op ons was omdat we hem in de steek hadden gelaten Ik en Tariq zagen allebei opeens die oogjes verstrakken, en opeens wilde hij helemaal niks meer van alles weten.
Hij is tot 's middags 15:00 kwaad geweest, en pas daarna mochten we weer bij hem komen  |
Dinsdag 3 Oktober 2006 10:28 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Lief he als ze kwaad zijn!
Die gaaien vergeten niet zo snel hoor, |
Dinsdag 3 Oktober 2006 10:31 pm |
|
|
Pluisje
Vlieger
O, Marlies, dat is zo herkenbaar....
Toen ik Aphyna voor het eerst 2 dagen had verlaten (ze was nog 1,5-2 jaar of zo,
ik moest even naar een conferentie) en dan was ze nog niet eens alleen, de rest van de gezin was er nog....
Ik terug - halve avond was ze erg blij en dan was ik (eerste en enige keer) gebeten !!!!!
en ze wilde voor de rest van de avond niet met met "praten" .
Ze is ondertussen (ze is nu 6,5 jaar) gewend dat ik (wij) soms weg zijn, en ze heeft nu
echt vertrouwen gekregen dat we ook ALTIJD terug komen  |
Dinsdag 3 Oktober 2006 10:53 pm |
|
|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Tja, je zou denken dat die van mij dat na 7 jaar ook zou moeten weten, maar hij is nog steeds altijd boos Meestal blijft het erbij dat hij me een half uurtje tot een uurtje negeert, en vervolgens is het dan allemaal weer vergeven en vergeten, maar af en toe!!!
Wat zijn ze toch geweldig he  |
Dinsdag 3 Oktober 2006 11:51 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Wat zijn we toch snel beledigt zeg,hahaha  |
Woensdag 4 Oktober 2006 12:14 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Onvoorstelbaar Tsjonge jonge Marlies en Pluisje wat een karaktertjes hebben jullie kaketoes Eigenlijk wel heel erg schattig! Ik ben nog nooit langer weg geweest dus ik heb geen idee of dit echt een kaketoe ding is of dat onze vogels dat ook zouden doen  |
Woensdag 4 Oktober 2006 10:22 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Schitterend zeg! Wat een karakter!
Je hoort wel vaker dat ze boos zijn als je terugkomt van vakantie? Ik heb daar (nog) geen last van gehad. (eventjes afkloppen, ga ook niet zo vaak hahaha en anders met de vogels!)
Ze zouden ook bijten na de vakantie??
't Is wel schitterend hoe ze hun ongenoegen kunnen uiten he! |
Woensdag 4 Oktober 2006 10:47 am |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Nou, bijten zou hij nooit doen. Hij gaat met name heel demonstratief met zijn rug naar me toe zitten, en dan wil hij ook echt helemaal nergens van weten, Vaak zelfs niet van zijn favo eten ( Banaan en ander zoet, zacht fruit) |
Woensdag 4 Oktober 2006 10:49 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha lekker negeren dus. Dat kunnen ze goed he!  |
Woensdag 4 Oktober 2006 10:51 am |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
hahahaha schitterend verhaal  |
Woensdag 4 Oktober 2006 3:18 pm |
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Ja, die van mij negeert je dan ook steevast. Even laten merken dat hij "not amused" is. |
Donderdag 9 Oktober 2008 9:31 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
onze tommy is idd ook boos als wij met vakantie zijn geweest. het eerste wat hij doet is naar mij rennen en een flinke knauw geven. zo, lekker puh. daarna trekt hij wel weer bij maar hij moet altijd even laten merken dat hij boos is  |
Donderdag 9 Oktober 2008 1:32 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hahahha, ik heb geen kaketoe maar ik herken dat "negeergedrag" wel wat in onze grijze moet ik zeggen. Als we de hele dag naar mijn ouders zijn geweest "2,5 uur rijden om er te geraken en 2,5 om terug te komen dan laten we de gaaien thuis. Trouwens zit mijn zus met een ongeteste parkiet en dat risico neem ik liever niet. Ik zorg dan wel dat ze de hele dag verstopte dingen vinden en sloopwerk hebben maar toch. Ofwel kom ik thuis en moet ik kopje krabben dat er de pluimen haast afvallen ofwel krijg ik de rug van onze grijze te zien en moet ik het niet proberen hem kopje te krabben of ik heb het geweten. Hahahaha, misschien zit er wat kaketoe-bloed in bij hem  |
Vrijdag 10 Oktober 2008 8:38 am |
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Mijn kaketoe reageert overigens alleen zo, wanneer ik 2 dagen ben weggeweest, wat hooguit 2 keer per jaar gebeurt. Wanneer ik thuis kom van mijn werk hoor ik uit de kamer al gelijk: HOI!
Ik lees hier op dit forum voor het eerst dat kaketoe's niet de makkelijkste zijn, dat heb ik dus echt nooit gemerkt! |
Vrijdag 10 Oktober 2008 9:46 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:13 am
|
|
|
|
|
|