Filmpje van Ferdie met de teachbox!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
Marlies R
Vlieger

Filmpje van Ferdie met de teachbox!  Reageer met quote  

Ferdie leert echt ongelovelijk snel met de teachbox. Vandaag heb ik er even ene filmpje van gemaakt. Ik vind zelf dat het ze het echt heel erg snel heeft opgepikt.

http://vogels.animalproject.co.....aining.php
Bericht Vrijdag 14 September 2007 12:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nog maar een keer!
Wat goed van Ferdie!
hij kan wel goed luisteren he?
Bericht Vrijdag 14 September 2007 12:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat knap gedaan!!!! En je ziet ook het plezier wat ze erin heeft, super leuk hoor. Very Happy
Bericht Vrijdag 14 September 2007 12:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Filmpje van Ferdie met de teachbox!  Reageer met quote  

Wow! Wat knap zeg!! Wat een gaaf filmpje, schitterend om jullie samen bezig te zien. Ze heeft wel talent he?
Ik hoor Roxy op de achtergrond!
Bericht Vrijdag 14 September 2007 1:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat goed zeg. En dat na drie keer. Ze weet zelfs al het verschil tussen opruimen en geven. Super !!!!!!!
Wordt Ferdie de nieuwe Alex ????
Bericht Zaterdag 15 September 2007 10:29 am
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wauw wat knap!
Ik moest erg lachen toen hij ze er weer uit ging halen. Ze blijven ondeugend he? Laughing Laughing

Ik was met clickeren geeindigd met iets in een bakje gooien. Ik kreeghet er bij Coco maar niet in.
Hoe heb je dat aangepakt?
Bericht Zaterdag 15 September 2007 10:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cosch: Kreeg je het niet voor elkaar om hem iets in het bakje te laten gooien? Heb je die gebruiksaanwijzing v/d teach box?
Heb je 'm eerst geleerd iets terug te brengen?
Daarna moet je met die teach box in je hand achter hem aan zodat hij altijd z'n voorwerp in de box laat vallen. Laughing
Bericht Zaterdag 15 September 2007 6:20 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nee ik wilde het gewoon doen met een balletje in een bakje gooien. Heb geen teach box. Maar Coco bleef het van zich af smijten. Ik doe dus iets niet goed want hij begrijpt niet wat ik wil. Met andere kunstjes was hij snel met leren. Hij vind het ook leuk om zo bezig te zijn.
Ik ga het morgen weer es proberen als ik er aan denk.

Misschien moet dit in een clicker topic. maar ik heb ooit es een clicker dagje gehad met papegaaien eigenaren. Daar kwam Bonny Talsma ook. En we deden een spelletje. Waarmee je kon ervaren hoe het is als papegaai als er metje geclickerd word. Ik was dus degene die geclickerd werd en ik moest er achter komen wat ze wilden dat ik deed. Pffffffffff dat was echt heel lastig. Als zij namelijk te snel gingen of vergaten op het goede moment te clickeren begreep ik er niets meer van. Dus daar heb ik echt van geleerd dat het met kleine stapjes moet en dat als het niet gaat je te snel gaat! Laughing
Ik ga het morgen weer eens proberen met em! Ben benieuwd! Vind het wel weer heel leuk nu ik dit filmpje heb gezien.
Bericht Zaterdag 15 September 2007 8:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Probeer eens een grote houten kraal te nemen met een leren veter er door heen. Dan kan 'ie niet van de tafel afrollen!

Het is zeker moeilijk als je zelf beclickerd wordt. Laughing Al die mensen die iets van je willen en jij maar niet snappen wat ze bedoelen.

Probeer het eens voor te doen en dan luid te joelen en steek iets lekkers in je mond.
Bericht Zaterdag 15 September 2007 8:46 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hahah ok. ik ga het proberen!
Bericht Zaterdag 15 September 2007 8:59 pm
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb het met Ferdie ook in hele kleine stapjes gedaan. Dat gaat uiteindelijk sneller!

Ik heb gewoon een stukje bijna achteloos voor haar neer gelegd, en dan wel met de zelfde toon "Toe maar Ferdie, Pak maar!". Toen ze het aanraakte "Goed zo Ferdie!!!! Ga maar pakken!". Toen ze het oppakte weer "Goed zo Ferde! Hardstikke goed meid!" en daarna zei ik "Geef maar hier" en toen hield ik gewoon net zo lang met mijn hand onder haar snavel tot ze het blokje los liet. Tussen door nog twee keer het "comando" herhaalt. Toen ze het op een gegeven moment liet vallen weer helemaal de hemel in prijzen. En natuurlijk zodra ze het los liet een zonnebloempitje geven.

Dit heb ik een aantal keren herhaald. Ze had na ongeveer 4 keer door wat de bedoeling was. Daarna ben ik gaan werken aan de afstand. Eerst één stapje laten zetten om het blokje te geven etc... En steeds meer. Tot ze het aan de andere kant van de bank ging ophalen en weer terug kwam lopen om het te brengen. Pas toen ben ik de teachbox er bij gaan pakken. Die heb ik toen gewoon op mijn hand gezet. Toen dus het komando veranderd in "opruimen". De eerste keer ging dat eigenlijk gelijk goed. Teach box gewoon zo gehouden dat ze hem er heel makkelijk in kon doen, en hij stond op mijn hand dus als ze hem wilde geven moest ze hem wel in de box doen. Dat heb ik maar twee keer hoeven herhalen, en daarna zette ik de teach box gewoon naast haar en tikte ik met mijn vinger op de rand.

Eigenlijk clicker ik ook, maar dan met mijn stem. Zodra ze een stap in de goede richting doet ( al dan moet letterlijk) roep ik "goed zo!" in die typische iets te hoge stemgeluid Laughing Ik vind dat makkelijker dan met een clicker, omdat je je stem altijd bij je hebt en je niet nog iets in je handen hoeft te hebben. En ik vind het makkelijker timen.
Bericht Zondag 16 September 2007 8:01 am
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hey wat goed zeg, en wat een leuk filmpje
Bericht Zondag 16 September 2007 9:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je hebt dus redelijk de aanwijzingen op de gebruiksaanwijzing opgevolgd? Je hebt trouwens ook wel een hele grote box. Heb je de large, Marlies?
Bericht Zondag 16 September 2007 9:31 am
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Er is nog één maat groter dan deze. Ik heb ook nog een kleintje, maar daar vind ik de acryl rondjes een beetje te klein van voor de kaketoes. Ben bang dat ze ze misschien een keer inslikken ofzo. Dus vandaar dat ik op de laatste beurs ook nog een grote heb gekocht. Vind het wel makkelijK!
Bericht Zondag 16 September 2007 9:36 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat een leuk filmpje,zeg.
Weer een hulp in huishouding in wording. Laughing
Bericht Zondag 16 September 2007 9:44 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar: