|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
| Gedrag bij nieuwe aanwinst |
|
|
Titel spreekt voor zich
Ik ben voorzichtig op zoek naar een vriendje voor Aswan, maar dat brengt natuurlijk ook heel veel twijfels en zorgen over Tas met zich mee, zeker omdat ik hem verdenk van gevoelens meer dan vriendelijk naar zijn grote 'zus' toe.
Ik ben dus benieuwd hoe de Kaketoe in huis gereageerd heeft toen er een nieuwe vogel bij kwam.
(Met name hoe de Inka gereageerd heeft, maar daar er niet zo veel van rondlopen, laten we het algemeen houden bij gewoon Kaketoe )
Dank  |
Zondag 7 December 2008 2:16 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wij hebben 2 ducorpsen. tommy was de eerste die kwam. toen we daar olga zijn vriendin bij zetten 3 maanden geleden wasa het liefde op het eerste gezicht. tommy was er neit meer bij weg te slaan. de hele tijd knuffelen en kroelen samen. ik heb het als heel positief ervaren. |
Maandag 8 December 2008 8:21 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Mmm, dat klinkt ook heel positief.
Maar wat ik bedoelde is een beetje een andere situatie. Hier ging het om een partner voor de Kaketoe, terwijl ik een partner zoek voor de vogel waar de Kaketoe op verliefd is. Niet een partner, maar rechtstreekse concurrentie, dus. Zo iets... daarom maak ik me ook zorgen... |
Maandag 8 December 2008 9:47 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Gedrag bij nieuwe aanwinst |
|
|
Zazu reageerde altijd hetzelfde. Hij vond het wel best. Als ze te dicht bij hem kwamen dan probeerde hij ze wel eventjes van de boom af te gooien: dezelfde behandeling die iedere vogel kreeg.
Sinds kort is het veranderd. Ik weet niet hoe hij zou reageren als ik Wheezy een vriendje zou geven. Waarschijnlijk zou hij het wel best vinden.  |
Maandag 8 December 2008 10:09 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je kan het allicht proberen er een partner voor de zoncurrentie bij te zetten en dan af te wachten hoe of wat. kan best goed gaan. |
Maandag 8 December 2008 10:11 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Eh, alexandraatje, de partner van de concurrentie is de vogel die ik al heb, waar de Kaketoe dus (zo goed als) verliefd op is. Vandaar mijn zorgen.
Zoals je in mijn profiel, dagboek... kan zien, heb ik nu 2 vogels: een grijze (Aswan) en een Inka (Tas). Nu ben ik op zoek naar een partner voor Aswan, maar die zal dus noodzakelijk en altijd concurrentie zijn voor Tas. Het beste zou natuurlijk zijn om eerst Tas aan een partner te proberen koppelen, maar dat zit er momenteel niet in. Daarom ben ik benieuwd naar hoe het bij andere mensen gegaan is, te meer dat Kaketoes er bekend om staan niet de makkelijkste te zijn  |
Zaterdag 13 December 2008 9:32 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Wil je ze met z'n drietjes op een klimboom zetten? Als je ze gescheiden houdt lijkt het me op zich niet zo'n probleem. (As & partner en Tas apart) |
Zondag 14 December 2008 10:28 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Het zou natuurlijk allemaal makkelijker en handiger zijn, als ze gewoon samen bij elkaar konden, en dat is ook de doel. Maar dat apart, ik maak me gewoon zorgen. Hij kan ook jaloers zijn zonder dat ze ook maar in de buurt van elkaar komen. Veel zal zowiezo veranderen, en ik ben gewoon bijzonder bezorgd en voorzichtig... zowiezo, maar nog met heel dat Kaketoe-gedoe er bovenop... ik maak me gewoon zorgen  |
Zondag 14 December 2008 10:35 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik weet niet of je je zoveel zorgen hoeft te maken hoor.. Ik denk wel dat, hoe langer je wacht met 'scheiden' (omdat je Aswan toch een grijsje ipv een kaketoe als vriendje wilt geven) des te moeilijker het wordt.
Hij is nu nog heel erg jong.
Wat bedoel je 'hij kan ook jaloers zijn zonder dat ze ook maar in de buurt van elkaar komen'? |
Zondag 14 December 2008 10:50 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Ja, dat weet ik ook. En Aswan wordt er ook niet jonger op, in januari is ze 6 alweer, dus ze is echt wel aan een partner toe. Al denk ik dat zij niet al te moeilijk zal doen om een vogel erbij te accepteren, leeftijd of niet.
Het beste zou zijn om eerst hem aan een gekuifde dame te (proberen) koppelen, maar dat zit er gewoon even niet in. Zowiezo denk ik dat het nog een gedoe wordt om een geschikte Inka meisje te vinden, maar nog eens 3000+ Euro kan ik even niet ophoesten.
Wat ik bedoel... met een vogel erbij gaat toch veel veranderen voor hem. Hij moet Aswan met iemand delen (al was hij niet verliefd op haar), hij moet mama met iemand delen, hij moet zijn speeltjes en territorium met iemand delen. Wie weet wordt hij jaloers, of agressief. Daar staan ze bekend om. En al helemaal als ik die nieuwe aanwinst aan Aswan wil koppelen. Niet meer knus met zijn tweetjes tegen elkaar aan slapen, of knuffelen, misschien wil Aswan hem dan helemaal niet meer en dan zit hij alleen, nog aankijken hoe die twee elkaar wel mogen. Enzo.
Ik zou me precies dezelfde zorgen maken als het geen Tas was maar Wru, of wie dan ook, hoor alleen doordat het een Kaketoe is, zijn de zorgen nog x100. Omdat ze zo extreem zijn en zo snel in de problemen raken.
We hebben hier nu op zich een min of meer idylische samenleving, alleen ik wil dat veranderen omdat ik hen per se soortgenootjes en partners wil geven. Maar wat als het daardoor allemaal om zeep komt? Dat zou ik mezelf nooit vergeven. |
Zondag 14 December 2008 10:56 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Aswan is toch een heel gemakkelijk vogeltje naar andere vogels toe? Ik denk inderdaad niet dat zij een probleem zal 'opleveren'.
Ik denk dat dat delen op zich wel meevalt hoor. Hij krijgt er ook een vriendje bij. Ik heb natuurlijk niet, nadat Zazu bevriend werd met een andere vogel, er één bij genomen maar als ik naar Wheezy kijk: die rent van vogel naar vogel om zijn kriebeltjes te krijgen. Zo kan het óók.
Dat 'mama, speeltjes en territorium delen' zal toch wel niet zo'n probleem worden? Temeer omdat ze bij jou toch niet territoriaal zijn en je ze verhuist van kooi naar kooi?
Ken je anders niet iemand met een grijsje die op vakantie gaat? Dan kan je eventueel wat 'proberen'. |
Zondag 14 December 2008 11:13 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik ben me ook meer zorgen gaan maken sinds de vakantie bij Ann nu, omdat hij het met Kaya niet kon vinden. Ja ok, dat is een Senegal, en was een andere omgeving, andere situatie, moeilijk te vergelijken, maar toch. Het gaat knagen. Hij was ook met andere vogels opgevoed... moeilijk te zeggen. Maar informeren en kijken hoe het bij anderen is gegaan kan zeker geen kwaad
Aswan is geen enkel probleem, tot nu toe in ieder geval nooit geweest. Die is zo territoriaal en jaloers als een stuk rots, zo ongeveer
Wat mij de meeste zorgen baart is dat Tas echt zo afhankelijk is van haar, als niet verliefd. Dat maakt het natuurlijk net even anders.
In een ideaal geval kunnen ze alledrie goed met elkaar om en heeft Tas er een vriendje bij, ja. Daar hoop ik ook op maar het zal haast een wonder moeten zijn; het is al een wonder hoe goed het hier tot nu toe gegaan is allemaal... |
Zondag 14 December 2008 11:19 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha een Senegal is ook 'something else'. (Grapje hoor, maar als ik hier kijk: Iago moet het ook altijd ontgelden. Zazu stalkt hem altijd de hele boom over met een vrolijk 'Ik ben Zazu')
Misschien heeft Tas voor een grijsje wel meer respect? |
Zondag 14 December 2008 11:24 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik hoop dat het gewoon het Senegalschap was. Dat is natuurlijk ook een hele andere vogel, zo veel kleiner en sneller, snelle bewegingen, en groen... dat was allemaal nieuw. Tas zat met allemaal soortgenootjes, andere Kaketoes, en nu met Aswan.
We zien wel. Ik moet toch wat doen in de tussentijd, nu ik op zoek ben  |
Zondag 14 December 2008 11:29 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:16 am
|
|
|
|
|