geelkuif en witkuif

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
knoebel
Net uit het ei

geelkuif en witkuif  Reageer met quote  

hallo, ik heb een grote geelkuif van 10 jaar, en is mannelijk, wil er een witkuif bijkopen een pop van ongeveer 7 maanden, ik zet ze uiteraard wel appart, maar omdat foefie supertam is ben ik ban dat dit verloren gaat, wie heeft hier ervaring mee en wat is wijsheid.
grt knoebel
Bericht Dinsdag 30 Maart 2010 8:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik denk dat tamheid een van je laatste zorgen is, eerlijk gezegd Smile of bedoel je met 'supertam' dat hij jou voor zijn partner aanziet?

(Want dat zou kunnen veranderen, maar dan vraag ik me af of het wel wenselijk/slim is , dus wat voor verlies?)

Papegaaien zijn meer dan in staat om meerdere relaties te onderhouden, doen ze in het wild ook.

Waar ik me wel zorgen over zou maken: weet je zeker dat het verstandig is om bij een volwassen en geslachtsrijpe mannetje zo'n jong vrouwtje te zetten? Natuurlijk niet in dezelfde kooi, maar dan nog. Het duurt nog heel lang, jaren, voor ze een beetje een tegengewicht is.
Bericht Dinsdag 30 Maart 2010 10:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
knoebel
Net uit het ei

Reageer met quote  

hallo, ja ik snap wat je bedoeld, maar gaan ze niet tegen mekaar opschreewen,das dus niet de bedoeling,
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 6:06 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

is het jou bedoeling dat ze ooit een koppel gaan worden of wil jij gewoon dat het vriendjes van elkaar worden. dat is wat je eerst moet overleggen.
ik heb ook 2 kaketoes. eerst een man. super tam en komt heel graag bij je zitten. die hebben we een pop gegeven die een jaar ouder is dan hij. zij komt uit eenvoliere en is niet tam. helemaal niet. de eerste paar weken had de man alleen ogen voor de pop. was er helemaal gek mee. maar nu is hij ook weer gek naar mij toe. hij is tam gebleven en kroelt zowel met mij als met de pop. of ze ooit een nest gaan maken weet ik niet. wij hebben hem de pop gegeven in eerste instantie om er een soortgenoot bij te hebben. mocht daar meer uit komen is dat prima, maar geen plicht. begrijp me daar goed in.
de tamheid bij de pop is aan het groeien. ze heeft nu meer vertrouwen en durft ook dichter bij me te komen, maar aanraken mag nog niet. misshien dat dat ooit nog komt.
omdat jij 2 verschillende soorten kaketoes wilt nemen, denk ik erder dat jij ze als vriendjes wilt hebben. wil je echter meer, ga dan van dezelfde soort uit.
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 7:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
knoebel
Net uit het ei

Reageer met quote  

hallo, het is inderdaad niet de bedoeling om te kweken, maar gewoon een speelmaatje voor foefie, en ik heb nog een vraagje, als ik overdag thuis ben, is de vogel gewoon rustig, maar zodra ik s,morgens de deur uit ga en mijn dochter staat op,en komt beneden dan begint i te schreeuwen,dit gebeurd niet asl ik thuis ben,dan blijft i rustig, terwijl s,avonds als ik de kooi uit mag zowel bij mij en bij de dochter zit om geaait te worden. snap het niet meer. heb jij een idee hoe dat komt,en hoe ik dat schreeuwen weg krijg.
groet willem
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 2:47 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by knoebel
hallo, ja ik snap wat je bedoeld, maar gaan ze niet tegen mekaar opschreewen,das dus niet de bedoeling,

Meer vogels = meer herrie, zo simpel als dat. Niemand kan je garanderen dat het goed zal gaan, of dat ze elkaar niet zouden aanmoedigen tot schreeuwen, helaas.

Dat heeft ook betrekking op jouw antwoord in de laatste reactie: het zijn kromsnavels, die schreeuwen. En het is een Kaketoe, die schreeuwen altijd zo nu en dan, dat krijg je er gewoon niet uit (en moet je ook niet proberen, is niet gezond). Wat je schrijft lijkt het alsof hij een beetje verlatingsangst heeft, of in ieder geval zodanig aan jou gehecht is. Of probeert hij jouw dochter te manipuleren omdat hij weet dat hij bij haar meer kans heeft. Of wil hij haar aandacht trekken (ik weet niet of zij ook bezig is met hem als je er niet bent?). Er zijn zo veel mogelijkheden, daarvoor moeten we meer informatie hebben Laughing. Is het schreeuwen als in schreeuw-probleem, of normaal schreeuwen?

En om nog terug te komen bij dat kwijtraken... ja, je levert iets in, maar je krijgt ontzettend veel meer erbij. Een hele nieuwe vogel, een hele nieuwe relatie, toekijken hoe de interactie tussen die twee verloopt (onbetaalbaar!). Die verschuiving komt het meeste vanuit jezelf; je hebt niet meer een enigkindje die je hele wereld inneemt, maar twee tussen wie je verdeelt. Ik zou niet meer anders willen dan soortgenootjes Veertje
Bericht Woensdag 31 Maart 2010 4:45 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Shi geeft het zelf al aan. kaketoes zijn manipulatief en kunnen heel veel om aandacht vragen. het is mogelijk dat hij verlatingsangst heeft als jij weg gaat, of aandacht vraagt aan je dochter als jij weg bent. dat weet ik niet.
het kan best dat dit schreeuwen ineens over is als hij een vriendje heeft. maar garantie heb je daar niet bij.
ik merk aan mijn kaketoe, dat hij een stuk rustiger is sinds hij zijn popje heeft. samen zijn ze met elkaar bezig en dan is de angst ook minder groot om alleen achter te blijven, weant zij houdt hem wel bezig. je kan het in elk geval proberen. en probeer achter de oorzaak te komen waarom hij schreeuwt. werk er dan mee.
Bericht Donderdag 1 April 2010 7:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Knobbel, ik zag in je fotoalbum dat je ook een bonteboertje hebt Very Happy ? Of is deze niet van jullie?
Hoelang woont Foefi al bij jullie?
Speelmaatje voor een kaketoe is hartstikke leuk, dat zou ik toejuichen maar het is helaas niet te voorspellen hoe de relatie zal verlopen. Dat je dubbel lawaai, werk aan problemen oplossen (vooral met kaketoes) en troep krijgt is een feit Laughing . Shi en Alexandraatje geven redenen voor het geschreeuw al aan. Hoelang duurt het geschreeuw? Kwartiertje s'ochtends, kwartiertje s'avonds (plus/min) is een natuurlijke behoefte, het gaat vaak gepaard met kuiven en displayen. Schreeuwt hij gealarmeerd (uren) lang ­ dan praat je mogelijk over een probleem ­ iets wat je planmatig en consequent moet/kan aanpakken.
Bericht Donderdag 1 April 2010 5:33 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Oei, Pluisje, lees toch goed Embarassed (knobbel) Embarassed .
Excuses, Knoebel Wink
Bericht Donderdag 1 April 2010 7:52 pm
knoebel
Net uit het ei

Reageer met quote  

hallo,pluisje, foefie woont nog niet zo lang bij ons, ongeveer een maandje, het schreeuwen doet i niet elke dag,maar als i dat doet doet i dat overdag als ik er niet ben,als ik de hele dag thuis ben hoor ik hem niet, ja de oren van me kop babbelen,hahahah en dansen en zingen, als i bij mij zit probeert i me het hof te maken,en schuurd dan met z,n onderlijf tegen mijn hand, dus ik denk dat i wil paren. maar zaterdag ga ik een vriendinnetje voor hem halen,maar is het verstandig om ze in elkaars zicht te plaatsen, of moet ik de kooien zo zetten dat ze mekaar niet zien,wat is goede raad???hoop alleen dat ze zich verstaan,en maatjes worden. ooo en wat betreft die bonte boer, die heb ik helaas niet meer.
groetjes willem
Bericht Donderdag 1 April 2010 9:39 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Zo snel een vriendinnetje halen zou ik beslist niet doen. Leer hem eerst even kennen. Ik denk dat er nog erg veel te ontdekken valt Mr. Green . Dat paargedrag moet je voorzichtig negeren. Zet hem dan rustig even weg om af te koelen. Je lost het niet op met een andere vogel snel te halen. Wink
Bericht Donderdag 1 April 2010 9:57 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dan denk ik ook, als je twee kromsnavels (vrij agressieve vogels) kennis wil laten maken, dat het van essentieel belang is dat je ze zo goed mogelijk kent, of minstens eentje, om goed de reacties te kunnen inschatten en om de signalen te herkennen en op tijd in te kunnen grijpen. Misschien nog belangrijker met Kaketoes, die zo snel 'door de lint' kunnen gaan en elkaar serieus kunnen toetakelen. Na een maandje heb je nog niet eens echt een relatie met Foefie ontwikkeld, laat staan dat je hem goed zou kennen. Waarom wil je eigenlijk zo snel eentje erbij?
Bericht Vrijdag 2 April 2010 10:02 pm
knoebel
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi,tja waarom niet he heb vroeger altijd kakatoes gehad,vandaar de liefde voor dit ras,het vrouwtje dat ik vandaag gehaald heb,zat gek genoeg met tweeen in een kooi,dag en nacht. die andere waar ze bij zat was 5 jaar, ook vrouwelijk maar verstond zich niet onder mekaar. thuis aangekomen heb ik moppie in haar kooi gezet,ze is 6 maanden en wel erg tam.zowel foefie als moppie kunnen uit de kooi,ze kunnen bijden vliegen., maar tot nu toe kijken ze wel naar elkaar maar zoeken mekaar nog niet op, foef komt gewoon z,n aandacht vragen, en moppie doet dit ook, ze comuniceren wel maar verder doen ze mekaar niks, ze hebben wel ieder een apparte kooi, dus afwachten wat er komen gaat. laat moppie eerst maar es wat wennen aan haar nieuwe omgeveing en dan zien we wel he. tis afwachten he.
Bericht Zaterdag 3 April 2010 7:50 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Mja, heel veel succes dan Ja alleen snap ik niet zo heel goed wat je eigenlijk van ons wil, als je toch zo vastbesloten je plan uitvoert, maargoed, het zal wel. Dat je haar laat bijkomen en wennen is in ieder geval goed.
Bericht Zaterdag 3 April 2010 9:14 pm
knoebel
Net uit het ei

Reageer met quote  

hallo, sorry maar m,n internet lag er ff uit, wat ik eigelijk van jullie wil,eigelijk was mijn vraag enkel of er iemand ervaring heeft met het samen zijn,van een geelkuif en een witkuif,das wat ik wilde weten,verder heb ik zelf verstand genoeg van kakatoes heb er jaren een witkuif gehad.maar voor wie er intresse heeft. heb ze een paar dagen uit mekaar gehouden, wel in het zicht gezet. nu zoeken ze mekaar al op, en dit gaat op zich wel prima,omdat foefie de oudste is wil hij nogal es de big boss uithangen,maar das normaal, ze stoeien wel wat maar niet echt gemeen of vals, dus tot nu toe gaat het goed.als er nog iemand die ervaring heeft met twee kakatoes bij mekaar wat tips voor me heeft zijn ze welkom.
groetjes
willem
Bericht Donderdag 8 April 2010 8:59 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:16 am
  Berichten van afgelopen: