geluid/lawaai van een Rosé

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
Tico
Net uit het ei

geluid/lawaai van een Rosé  Reageer met quote  

Hallo Forumlieden,

In maart hebben wij onze eerste gaai gekocht (edelpapegaai) en dit gaat super. Het allerliefst had ik een blauwgele are of geelkuif kakatoe gekocht, maar heb toch bewust gekozen voor de Edel. Dit omdat wij in een apartement wonen waar je rekening moet houden met je buren. Ik weet dat elke vogel lawaai kan maken en een Edel maakt relatief minder lawaai dan een kakatoe. Een are heb ik niet gekozen omdat je na mijn mening een ara niet lang alleen kan laten omdat de kans groot is, wanneer je terug komt behoorlijk wat dingen vernield kunnen zijn. Onze Edel zit 24 uur, zeven dagen in de week los en gedraagd zich uitstekend in zijn eentje.

Oke, dat was even een intro voor mijn vraag. We hebben nu een edel en dat is niet echt een knuffelpapegaai. Mijn vriendin wil heel graag een knuffelpapegaai maar elke kakatoe is eigenlijk uitgesloten om zijn lawaai en manipulatie daarmee (schreeuwen om aandacht).

Mijn vraag is, hoe zit dat met de rosé kakatoe? Het is een kakatoe en de Rosé zal waarschijnlijk weinig afwijken van de andere kakatoes. Vinden jullie dat een rosé geschikt is voor een apartement? Of zeggen jullie dat je beter kunt wachten met de aanschaf van die vogel totdat we wat groter wonen en dus niet meer in een apartement.

Graag hoor ik adviesen van rosé eigenaren of mensen die de rosé goed kennen.

Met vriendelijke groet,
Ronald
Bericht Zondag 19 Oktober 2008 7:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: geluid/lawaai van een Rosé  Reageer met quote  

Hoi Tico..
Ik zou proberen geen gaai uit te zoeken op het knuffelgehalte. Extreem knuffelen kan tot zeer ernstige (gedrags)problemen leiden.

Rosé's maken inderdaad wat minder lawaai maar ook dat geluid kan irritant zijn. Ik heb wel eens een rosé gehoord die het op een schreeuwen zette en dat is geen prettig geluid. Die rosé schreeuwde trouwens ontzettend vaak, tot wanhoop van z'n baasje. Sad Deze rosé was trouwens al wat ouder. Ik zou proberen vooral informatie in te winnen van mensen die al langer samenwonen met een rosé. (5 jaar of langer)
Bericht Dinsdag 21 Oktober 2008 9:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

In een wildpark in duitsland waar ik wel eens kom zit ook een roseetje, een ontzettend leuk dier dat het leuk vindt om bij mij een kroeltje te halen of om door de tralies op mn vinger te zitten...echter, zodra ik weg ga zet hij/zij het op een schreeuwen en dat is echt een indringend hard geluid...dat zullen de buren wel horen denk ik...ik woon ook in een flat en ik hoor mijn bonte boer soms ook schreeuwen als ik beneden en buiten ben. Zij geeft doorgaans twee schreeuwen en dan is het klaar, maar hard is het zeker...een rose schreeuwt minstens zo hard.
Maar belangrijker nog vind ik de reden die je zelf al aangeeft en waar Sue het over heeft, je kunt beter geen gaai kopen omdat je ermee wilt knuffelen, gaaien zijn echt geen knuffeldieren... Wink
Bericht Woensdag 22 Oktober 2008 2:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:16 am
  Berichten van afgelopen: