Hebben jullie kaketoes een typisch 'kaketoekarakter'?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Hebben jullie kaketoes een typisch 'kaketoekarakter'?  Reageer met quote  

Vroeg me af of jullie kaketoes 'stereotype' zijn, of dat ze helemaal niet voldoen aan de omschrijving van hun karakter die je vaak leest. (Paniekerig, knuffelig etc)
Bericht Maandag 11 Juni 2007 11:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Die van jou dan Sue?
Bericht Maandag 11 Juni 2007 9:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehm.. Nou ik zou Zazu niet echt als een knuffelkaketoe willen omschrijven.. HIj is wel typisch kaketoe omdat hij lekker paniekerig kan reageren.
Hij plukt ook, wat volgens mij ook vrij veel voorkomt bij kaketoes. Schreeuwen doet 'ie niet zo vaak.
Bericht Maandag 11 Juni 2007 10:06 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat ie niet zo vaak schreeuwt is al wel een heel groot voordeel lijkt me zo.
Ik heb nu een aantal filmpjes gezien maar vooral gehoord van kaketoe's, pffff, dat gaat je door merg en been.

Ja, jammer is dat dat ze zo vaak plukken. Toch als je Zazu op de foto ziet zie je daar bijna niets van. Hij plukt niet helemaal kaal?
Bericht Maandag 11 Juni 2007 10:08 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja op zich is dat wel fijn.. Maar ik zou denk ik liever hebben dat hij wat vaker een keel opzette en dat hij wat zekerder was. Very Happy
Zazu heeft een heel apart gilletje, het is vrij hoog en het klinkt een beetje raar.
Ik zal een dezer dagen weer eens een foto nemen en dan kan je het denk ik wel zien. Als de de foto's van Cheeta (Engelse forum, in haar dagboek) bekijkt van Athena & Achilles zie je het denk ik wel.
http://www.fluffies.org/en/dia.....p1643.html
A & A zijn veel 'gladder' om te zien.
Het maakt niet uit hoor.. Ik vind 'm nog steeds lief zo, al kan hij me soms tegen de muur op laten kruipen!

Hij heeft nu wel kale plekken hoor. Op z'n borst en onder z'n vleugels. Z'n staart is flink toegetakeld en zijn vleugels ook..
Bericht Maandag 11 Juni 2007 11:08 pm
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Ik denk dat Tweety de minst kaketoeachtige van de twee is. Knuffelen wil hij lang niet altijd. Soms heeft hij echt van die "knuffelige" buien dat hij graag geknuffeld wil worden ( kruipt hij het liefst helemaal tegen je aan) maar dat is laaaaang niet zo vaak als bij Ferdie, die het liefst 24/7 met je vergroeid zou willen zijn. Het paniekerige mist Tweety ook grotendeels. Af en toe vind hij iets eng, en hij is bang in het donker/schemer. Maar als je paniek wilt dan moet je Ferdie pakken.

Nieuwe kleur sproeier? ENG!!
Nieuw speelgoed in de kooi? ENG!!
Loop je met iets door het huis wat ze nog niet heeft gezien? ENG!!

Nou ja, die vind dus alles wat afwijkt van wat ze gewend is eng.
Gelukkig plukken onze beide vogels niet. Tweety heeft op dit moment wel een klein beetje een kaal nekje net onder zijn snavel, maar dat heeft hij bijna altijd als hij echt heel erg in rui is/net is geweest. En dat is nu ook weer het geval. Het begint al weer dichter te worden en als hij gewoon zit zie je het niet eens.
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 6:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Tommy knuffelt graag, onderzoekt graag, sloopt heel graag. raakt niet gauw in paniek. vind in het begin nieuwe dingen misschien eng, maar is daar meteen overheen. wil alles proeven en zien. zit graag op je hoofd te slapen en pest ook heel graag de andere vogels. begint zelfs het woordje hallo te zeggen. heel grappig. heeft zijn momentjes van even hard schreeuwen en dan is het weer voorbij. typisch kaketoe gedrag? ik zou het niet weten.
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nou,eerst de makkelijkste.
Senna,ja een echte kakatoe. Wordt het liefste geknuffeld en is echt overal paniekerig voor. Ik noem haar altijd lief trutje. Embarassed

Pipo eigenlijk hetzelfde en heeft ook het echt rose trekje om lekker over de grond te scharrelen.

Kluk daar in tegen,is echt heel anders. hij scharrelt ook graag over de grond,is ook wel paniekerig,niet zo knuffelachtig,maar wel zo gek als een deur. Naast Sam is het een echte clown,die met veel lawaai op gaat in het spelen.
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 8:56 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marlies R
Ik denk dat Tweety de minst kaketoeachtige van de twee is. Knuffelen wil hij lang niet altijd. Soms heeft hij echt van die "knuffelige" buien dat hij graag geknuffeld wil worden ( kruipt hij het liefst helemaal tegen je aan) maar dat is laaaaang niet zo vaak als bij Ferdie, die het liefst 24/7 met je vergroeid zou willen zijn. Het paniekerige mist Tweety ook grotendeels. Af en toe vind hij iets eng, en hij is bang in het donker/schemer. Maar als je paniek wilt dan moet je Ferdie pakken.

Nieuwe kleur sproeier? ENG!!
Nieuw speelgoed in de kooi? ENG!!
Loop je met iets door het huis wat ze nog niet heeft gezien? ENG!!

Nou ja, die vind dus alles wat afwijkt van wat ze gewend is eng.
Gelukkig plukken onze beide vogels niet. Tweety heeft op dit moment wel een klein beetje een kaal nekje net onder zijn snavel, maar dat heeft hij bijna altijd als hij echt heel erg in rui is/net is geweest. En dat is nu ook weer het geval. Het begint al weer dichter te worden en als hij gewoon zit zie je het niet eens.

Ah Ferdie vindt wel veel eng he? Vindt ze echt alles eng wat nieuw is? Of zijn het de meeste dingen?
Wil ze echt 24/7 bij je zijn of dan ook echt nog aangehaald worden?
Grappig dat Tweet helemaal niet zo typisch kaketoe is. Een lekker ondeugend koppie heeft 'ie wel.

Ben blij dat jouw kaketoes geen last hebben van plukgedrag! Cool
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:11 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
Tommy knuffelt graag, onderzoekt graag, sloopt heel graag. raakt niet gauw in paniek. vind in het begin nieuwe dingen misschien eng, maar is daar meteen overheen. wil alles proeven en zien. zit graag op je hoofd te slapen en pest ook heel graag de andere vogels. begint zelfs het woordje hallo te zeggen. heel grappig. heeft zijn momentjes van even hard schreeuwen en dan is het weer voorbij. typisch kaketoe gedrag? ik zou het niet weten.

Ah wel fijn dat 'ie er best snel overheen is, dat nieuwe dingen eng zijn.. Hoe klinkt 'hallo' bij hem?
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Nou,eerst de makkelijkste.
Senna,ja een echte kakatoe. Wordt het liefste geknuffeld en is echt overal paniekerig voor. Ik noem haar altijd lief trutje. Embarassed

Pipo eigenlijk hetzelfde en heeft ook het echt rose trekje om lekker over de grond te scharrelen.

Kluk daar in tegen,is echt heel anders. hij scharrelt ook graag over de grond,is ook wel paniekerig,niet zo knuffelachtig,maar wel zo gek als een deur. Naast Sam is het een echte clown,die met veel lawaai op gaat in het spelen.

Ja, Senna is op en top kaketoe he? Maar het gaat toch al wat beter?

Kan Pipo eigenlijk makkelijk ergens op blijven zitten of zeilt hij ook echt overal vanaf? (Net zoals Zazu.. Rolling Eyes )
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:14 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Pipo blijft gewoon makkelijk over opzitten. Wink
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 8:55 pm
Elisabeth
Kuikentje

Reageer met quote  

Garo is erg knuffelig en een fantastische kletsmajoor. Zijn woordenschat is indrukwekkend. Hij schrikt wel eens even en kan elke dag even krijsen, maar dat heeft absoluut niet de overhand. Richting mijn vriend is hij dominant, richting mij erg aanhankelijk. Hij heeft 2 grote hobby's, eten en slopen. Very Happy
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 2:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha oranjekuiven zijn erg gericht op eten he? Wonderlijk.. Misty was dat ook en de oranjekuif van een vriend van mij was dat ook.

Grote woordenschat? Heb je ook filmpjes?
Bericht Donderdag 9 Oktober 2008 8:58 am
Elisabeth
Kuikentje

Reageer met quote  

Nee, ik heb geen film van hem, maar hij zegt van alles, soms op een erg treffend moment.
Bericht Donderdag 9 Oktober 2008 9:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:17 am
  Berichten van afgelopen: