|
|
|
Sue
Moderator

|
| Hebben jullie kaketoes een typisch 'kaketoekarakter'? |
|
|
Vroeg me af of jullie kaketoes 'stereotype' zijn, of dat ze helemaal niet voldoen aan de omschrijving van hun karakter die je vaak leest. (Paniekerig, knuffelig etc) |
Maandag 11 Juni 2007 11:22 am |
|
|
esjo
Moderator

Die van jou dan Sue? |
Maandag 11 Juni 2007 9:52 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ehm.. Nou ik zou Zazu niet echt als een knuffelkaketoe willen omschrijven.. HIj is wel typisch kaketoe omdat hij lekker paniekerig kan reageren.
Hij plukt ook, wat volgens mij ook vrij veel voorkomt bij kaketoes. Schreeuwen doet 'ie niet zo vaak. |
Maandag 11 Juni 2007 10:06 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Dat ie niet zo vaak schreeuwt is al wel een heel groot voordeel lijkt me zo.
Ik heb nu een aantal filmpjes gezien maar vooral gehoord van kaketoe's, pffff, dat gaat je door merg en been.
Ja, jammer is dat dat ze zo vaak plukken. Toch als je Zazu op de foto ziet zie je daar bijna niets van. Hij plukt niet helemaal kaal? |
Maandag 11 Juni 2007 10:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ja op zich is dat wel fijn.. Maar ik zou denk ik liever hebben dat hij wat vaker een keel opzette en dat hij wat zekerder was.
Zazu heeft een heel apart gilletje, het is vrij hoog en het klinkt een beetje raar.
Ik zal een dezer dagen weer eens een foto nemen en dan kan je het denk ik wel zien. Als de de foto's van Cheeta (Engelse forum, in haar dagboek) bekijkt van Athena & Achilles zie je het denk ik wel.
http://www.fluffies.org/en/dia.....p1643.html
A & A zijn veel 'gladder' om te zien.
Het maakt niet uit hoor.. Ik vind 'm nog steeds lief zo, al kan hij me soms tegen de muur op laten kruipen!
Hij heeft nu wel kale plekken hoor. Op z'n borst en onder z'n vleugels. Z'n staart is flink toegetakeld en zijn vleugels ook.. |
Maandag 11 Juni 2007 11:08 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
|
|
|
Ik denk dat Tweety de minst kaketoeachtige van de twee is. Knuffelen wil hij lang niet altijd. Soms heeft hij echt van die "knuffelige" buien dat hij graag geknuffeld wil worden ( kruipt hij het liefst helemaal tegen je aan) maar dat is laaaaang niet zo vaak als bij Ferdie, die het liefst 24/7 met je vergroeid zou willen zijn. Het paniekerige mist Tweety ook grotendeels. Af en toe vind hij iets eng, en hij is bang in het donker/schemer. Maar als je paniek wilt dan moet je Ferdie pakken.
Nieuwe kleur sproeier? ENG!!
Nieuw speelgoed in de kooi? ENG!!
Loop je met iets door het huis wat ze nog niet heeft gezien? ENG!!
Nou ja, die vind dus alles wat afwijkt van wat ze gewend is eng.
Gelukkig plukken onze beide vogels niet. Tweety heeft op dit moment wel een klein beetje een kaal nekje net onder zijn snavel, maar dat heeft hij bijna altijd als hij echt heel erg in rui is/net is geweest. En dat is nu ook weer het geval. Het begint al weer dichter te worden en als hij gewoon zit zie je het niet eens. |
Dinsdag 12 Juni 2007 6:57 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Tommy knuffelt graag, onderzoekt graag, sloopt heel graag. raakt niet gauw in paniek. vind in het begin nieuwe dingen misschien eng, maar is daar meteen overheen. wil alles proeven en zien. zit graag op je hoofd te slapen en pest ook heel graag de andere vogels. begint zelfs het woordje hallo te zeggen. heel grappig. heeft zijn momentjes van even hard schreeuwen en dan is het weer voorbij. typisch kaketoe gedrag? ik zou het niet weten. |
Dinsdag 12 Juni 2007 7:05 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Nou,eerst de makkelijkste.
Senna,ja een echte kakatoe. Wordt het liefste geknuffeld en is echt overal paniekerig voor. Ik noem haar altijd lief trutje.
Pipo eigenlijk hetzelfde en heeft ook het echt rose trekje om lekker over de grond te scharrelen.
Kluk daar in tegen,is echt heel anders. hij scharrelt ook graag over de grond,is ook wel paniekerig,niet zo knuffelachtig,maar wel zo gek als een deur. Naast Sam is het een echte clown,die met veel lawaai op gaat in het spelen. |
Dinsdag 12 Juni 2007 8:56 am |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
quote:
Originally posted by Marlies R
Ik denk dat Tweety de minst kaketoeachtige van de twee is. Knuffelen wil hij lang niet altijd. Soms heeft hij echt van die "knuffelige" buien dat hij graag geknuffeld wil worden ( kruipt hij het liefst helemaal tegen je aan) maar dat is laaaaang niet zo vaak als bij Ferdie, die het liefst 24/7 met je vergroeid zou willen zijn. Het paniekerige mist Tweety ook grotendeels. Af en toe vind hij iets eng, en hij is bang in het donker/schemer. Maar als je paniek wilt dan moet je Ferdie pakken.
Nieuwe kleur sproeier? ENG!!
Nieuw speelgoed in de kooi? ENG!!
Loop je met iets door het huis wat ze nog niet heeft gezien? ENG!!
Nou ja, die vind dus alles wat afwijkt van wat ze gewend is eng.
Gelukkig plukken onze beide vogels niet. Tweety heeft op dit moment wel een klein beetje een kaal nekje net onder zijn snavel, maar dat heeft hij bijna altijd als hij echt heel erg in rui is/net is geweest. En dat is nu ook weer het geval. Het begint al weer dichter te worden en als hij gewoon zit zie je het niet eens.
Ah Ferdie vindt wel veel eng he? Vindt ze echt alles eng wat nieuw is? Of zijn het de meeste dingen?
Wil ze echt 24/7 bij je zijn of dan ook echt nog aangehaald worden?
Grappig dat Tweet helemaal niet zo typisch kaketoe is. Een lekker ondeugend koppie heeft 'ie wel.
Ben blij dat jouw kaketoes geen last hebben van plukgedrag!  |
Dinsdag 12 Juni 2007 7:11 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by alexandraatje
Tommy knuffelt graag, onderzoekt graag, sloopt heel graag. raakt niet gauw in paniek. vind in het begin nieuwe dingen misschien eng, maar is daar meteen overheen. wil alles proeven en zien. zit graag op je hoofd te slapen en pest ook heel graag de andere vogels. begint zelfs het woordje hallo te zeggen. heel grappig. heeft zijn momentjes van even hard schreeuwen en dan is het weer voorbij. typisch kaketoe gedrag? ik zou het niet weten.
Ah wel fijn dat 'ie er best snel overheen is, dat nieuwe dingen eng zijn.. Hoe klinkt 'hallo' bij hem? |
Dinsdag 12 Juni 2007 7:12 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Danny
Nou,eerst de makkelijkste.
Senna,ja een echte kakatoe. Wordt het liefste geknuffeld en is echt overal paniekerig voor. Ik noem haar altijd lief trutje.
Pipo eigenlijk hetzelfde en heeft ook het echt rose trekje om lekker over de grond te scharrelen.
Kluk daar in tegen,is echt heel anders. hij scharrelt ook graag over de grond,is ook wel paniekerig,niet zo knuffelachtig,maar wel zo gek als een deur. Naast Sam is het een echte clown,die met veel lawaai op gaat in het spelen.
Ja, Senna is op en top kaketoe he? Maar het gaat toch al wat beter?
Kan Pipo eigenlijk makkelijk ergens op blijven zitten of zeilt hij ook echt overal vanaf? (Net zoals Zazu.. ) |
Dinsdag 12 Juni 2007 7:14 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Pipo blijft gewoon makkelijk over opzitten.  |
Dinsdag 12 Juni 2007 8:55 pm |
|
|
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Garo is erg knuffelig en een fantastische kletsmajoor. Zijn woordenschat is indrukwekkend. Hij schrikt wel eens even en kan elke dag even krijsen, maar dat heeft absoluut niet de overhand. Richting mijn vriend is hij dominant, richting mij erg aanhankelijk. Hij heeft 2 grote hobby's, eten en slopen.  |
Woensdag 8 Oktober 2008 2:34 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha oranjekuiven zijn erg gericht op eten he? Wonderlijk.. Misty was dat ook en de oranjekuif van een vriend van mij was dat ook.
Grote woordenschat? Heb je ook filmpjes? |
Donderdag 9 Oktober 2008 8:58 am |
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Nee, ik heb geen film van hem, maar hij zegt van alles, soms op een erg treffend moment. |
Donderdag 9 Oktober 2008 9:02 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:17 am
|
|
|
|
|