|
|
|
| Wat zou u kiezen als huisdier? |
| Papagaai |
|
50% |
[ 3 ] |
| Kakatoe |
|
50% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 6 |
kakatoe
Eitje
| Hey ik verzamel informatie over kakatoes! |
|
|
Hallo ik verzamel informatie want ik wil graag een kakatoe samen met mijn oom alleen we hebben er allebei geen verstand van dus kan iemand zeggen wat ze eten en wat erg belangerijk is enzo, verder wil ik ook graag weten als het waar is dat ze na twee,drie jaar in de parings tijd komen en dan heel anders worden en dat je er dan niks meer mee kunt onzo
Groetjes Patrick en ik! |
Zaterdag 24 Januari 2009 8:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Welkom hier!
Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo verstandig om een kaketoe in huis te nemen als jullie totaal geen verstand hebben van deze vogels. Het zijn namelijk totaal geen gemakkelijke vogels die vaak herplaatst worden.
Hier op het forum staat ook een kaketoe te koop die nogal intimiderend over kan komen als ik het goed heb begrepen.
Bedenk aub goed na voordat je aan een kaketoe begint!! |
Zaterdag 24 Januari 2009 8:55 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik sluit me aan bij Sue. Wanneer je geen ervaring hebt met papegaaien is een Kaketoe in huis halen niet zo heel erg handig
Kaketoe's zijn een apart soort onder de papegaaien en vaak veel moeilijker om op te voeden. Ook hebben ze meer "valkuilen"dan bv. een grijze roodstaart.
Waarom willen jullie graag een kaketoe? |
Zaterdag 24 Januari 2009 9:05 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Of nog verder, waarom uberhaupt een kromsnavel als huisdier? Wat trekt jullie aan? En in verband met de soorten; wat vinden jullie belangrijk, welke eigenschappen, welke eisen stellen jullie aan die vogel?
Als je dat bepaald hebt, kun je rond gaan kijken welke soorten daar in de buurt van komen... kromsnavels kun je echt absoluut en zeker niet 'op blind' kopen.
En terwijl je er mee bezig bent, kun je alvast inlezen over kromsnavels als huisdieren, hoe het is om met hen te leven, over hun gedrag en vooral en op het eerste plaats behoeften en eisen. Want het zijn in essentie ongedomesticeerde, wilde dieren en die gaan niet hun leven om jou heen bouwen (zoals bvb. een hond of zowat elk ander huisdier). Jij moet dat doen; jij bouwt je leven om hen heen.
Ik kan je ook van links voorzien naar bergen artikelen als je wil... |
Zaterdag 24 Januari 2009 11:03 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Kaketoes zijn prachtige gaaien!
alleen zou IK er niet aan beginnen, zeker niet als je nog geen ervaring hebt met papegaaien, |
Zaterdag 24 Januari 2009 11:23 pm |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Zelf heb ik nu een grijze roodstaart, wat goed gaat. Maar als ik lees hoe lastig kaketoes soms kunnen zijn, ben ik blij dat ik daar niet mee begonnen ben. (misschien komt er later ooit eentje).
Maar zoals hierboven al staat, verdiep je goed in alle soorten en bedenk goed welke vogel bij je past. Ik wilde bijv. eerst een zonparkiet, vanwege de grootte, kleuren en karakter, maar het zijn echte schreeuwerds. Een grijze roodstaart, een toch wat grotere vogel met minder uitbundige kleuren bleek beter bij ons te passen en ik ben nog elke dag blij met deze keuze. |
Zaterdag 24 Januari 2009 11:54 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Precies! ik heb Pico (grijsje) al bijna 4 jaar, en hij is gewoon super!
Leert elke keer wat nieuws! |
Zondag 25 Januari 2009 12:31 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Grijsjes  |
Zondag 25 Januari 2009 9:27 am |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
 |
Zondag 25 Januari 2009 4:34 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
ik zou ook niet aan een kaketoe beginnen als je nog helemaal geen ervaring hebt met kromsnavels en kaketoes zijn volgens mij echt moeilijke vogels om op te voeden
ik zelf heb al genoeg moeite met het opvoeden van mijn bonte boertje en meyerpapegaaitje laat staan een kaketoe  |
Zondag 25 Januari 2009 6:39 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik stem op een
Valkparkiet!!!!!!
Super lief, grappig, zacht, ruiken heerlijk en heb je toch een mini kaketoe.
En anders zou ik zeggen...lees lees lees en ga eens hier en daar kijken en wil je t dan nog? kies een papegaai die jij gelukkig kunt maken
Maar dan zijn 1 of 2 valkjes ook nog steeds heel leuk om erbij te hebben.
Plezier zit niet in t formaat!!!  |
Zondag 25 Januari 2009 9:08 pm |
|
|
|
|
Astrid
Fladderaar
|
Ik ben onpartijdig...
Nee ff serieus....
Ikzelf heb 2 witkuif kaketoes en sinds een paar dagen een molukken kaketoe. Maaarrrr.. dit zijn niet mijn eerste gaaien en ik kan je verzekeren nav mijn eigen ervaring met al mijn gaaien; kaketoes zijn echt wel de lastigste! Begin er niet aan als het je eerste vogel betreft. Papegaaien opzich zijn al kleine kinderen, maar een kaketoe is 9 van de 10x nog veeel erger!
Voorkom jezelf (en de kaketoe) ellende door impulsief een kaketoe aan te schaffen en begin met jezelf te verdiepen in allerlei materie over vogels, welk soort bij je past, etc.
Voor vragen kan je hier altijd terecht, zat kennis hier
ps: waarom een kaketoe idd? |
Dinsdag 27 Januari 2009 1:15 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Astrid
... en sinds een paar dagen een molukken kaketoe.
Ooo dit heb je helemaal voor jezelf gehouden (of ik heb het in ieder geval gemist). Jemig. Van harte gefeliciteerd! Vertel hoe wat wanneer, hoe is hij, waar heb je hem vandaan, naam? Gewoon ALLES. Hele spannende dagen voor jou dus ook
Hoe kunnen de meiden (en de Ara's) het met hem vinden, of heb je hem nog in de quarantaine?
Is dat in plaats van de witkuif man als gezelschap voor Nicky, of komt die nog als je een geschikte tegenkomt? |
Dinsdag 27 Januari 2009 8:02 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Tommy
Ik stem op een
Valkparkiet!!!!!!
Super lief, grappig, zacht, ruiken heerlijk en heb je toch een mini kaketoe.
Ik wilde dit ook voorslaan. dan heb je toch eenkaketoe en kun je leren met vogels om te gaan. het zijn hele zachte lieve beestjes met een fijn karakter. kun je heel veel plezier aan beleven. ik heb er zelf 3 en het zijn hele leuke dieren.
mocht je na eentijd meer willen kun je altijd een stapje hoger gaan maar een kaketoe is en blijft heel speciaal. manipuleert veel, kan ontzettend krijsen en ook problemen geven met plukken en zo. begin klein en gan dan later naar groter toe dan gaat het zeker goed lukken. |
Dinsdag 27 Januari 2009 1:08 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:17 am
|
|
|
|
|
|