|
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
| Hond bij kaketoe |
|
|
Lieve allemaal,
het zit er in dat ik binnenkort een hond aanschaf. hebben jullie ervaringen bij zo'n aanschaf met een kaketoe in huis ( of andere papegaai, maar wel een die uit zijn kooi komt). Hoe wen je ze aan elkaar, etc, etc...... |
Dinsdag 19 Mei 2009 7:42 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wij hebben 4 honden en 6 gaaien waaronder 2 kaketoes.
je zal de dieren aan elkaar moeten laten wennen. blijf in de buurt als de gaaien los zijn en breng strikte regels in huis zodat ieder weet waar hij aan toe is.
bij ons gaat het heel goed. de honden hebben kennis gemaakt met de snavels en weten tot hoe ver ze kunnen gaan. maar als wij ergens heen gaan laten we de gaaien nooit met de honden alleen. in de kooi is het ok maar los is gevaarlijk.
het speeksel van de hond is heel erg slecht voor de gaai, laat de hond dus niet de gaai likken bij wijze van kusjes of zo. sommige honden willen echt voor ze zorgen, maar dit is dus niet goed voor ze.
verder gaat het denk ik wel lukken bij jullie. neem gewoon de tijd voor elkaar. |
Dinsdag 19 Mei 2009 8:04 am |
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Dank je, nee, Garo is hoe dan ook niet los, wanneer ik er niet bij ben. Maar ik ben benieuwd hoe het wennen aan elkaar gaat. |
Dinsdag 19 Mei 2009 9:24 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat je ze gewoon in de kamer moet laten en de gaai in de kooi laten. laat de hond dan bij de kooi kijken en snuffelen. zodra hij tegen de kooi opspringt of er tegen aan wil gaan staan hem terecht wijzen. kan zijn dat je kaketoe even wat geluid gaat maken maar het zal snel gewend zijn denk ik. betrek beiden bij alles om zo jaloezie te vermijden. komt wel goed denk ik. |
Dinsdag 19 Mei 2009 9:41 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Hond bij kaketoe |
|
|
Hoi Elisabeth, wat leuk dat je van plan bent om een hondje erbij te nemen! Zoals Alexandraatje al aanhaalde kan speeksel van honden dodelijk zijn voor papegaaien. (De hond hoeft er zelf niet ziek van te worden!)
Nenya is als kleine pup hier gekomen en eerst was ze heel erg geïnteresseerd in Zazu. Ze heeft hem eerst heel erg geplaagd, totdat ze te laat was met haar pootjes wegtrekken. (Nenya ging telkens plagend tegen Zazu's kooi aan staan) Een hoop gepiep maar verder geen schade. De verhoudingen waren wel meteen duidelijk: Don't mess with the pink one!  |
Woensdag 20 Mei 2009 6:58 am |
|
|
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Leuk om te lezen. ik wil eind juni een hond uit het asiel halen. En ach, de katten weten ook dat ze uit de buurt van die snavel moeten blijven.....  |
Woensdag 20 Mei 2009 7:15 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:17 am
|
|
|
|
|
|