|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
|
|
|
Een papegaai doet volgens mij NOOIT alle keren hetzelfde, daar zijn ze veel te eigenwijs voor. Zelfs de best getrainde doet het volgens mij niet altijd.
Stemmingen aanvoelen, in de zin van dan niet opstappen heeft Zaaz niet zo. Iago des te meer. (Misschien is het iets voor Afrikaanse papegaaien?) Hij vlucht dan niet, zoals Swaan, maar hapt. (Als ik HEEEEEEL gestressed ben en alleen bij zijn kooi) Hij hapt dan echt heel hard, blijft vasthouden. Het is denk ik een keer of tien gebeurd in de jaren dat hij hier woont, maar je vergeet ze nooit!
Volgens mij doen kaketoes sowieso snel paniek na. Ik weet niet of ik wel eens verteld heb over de wandeling van Hooimeijer? Puck (zo heet 'ie geloof ik?) sprong ook in paniek van de fiets af toen hij Zazu had gezien. (Die panisch is/was voor fietsen)
Volgens mij is paniek iets waar kaketoes erg gevoelig voor zijn?
Heb je de foto's van Wings inmiddels gevonden?
Slaat Tas zo heel erg aan als er vreemde dieren in zijn tuin zitten? Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet van Zazu gehoord. Wel tijdens een wandeling, als er bijvoorbeeld een zwaan overvloog. Dat vond 'ie niet zo tof.
Een roofvogel daarentegen spot 'ie in stilte. Hij kijkt dan schuin omhoog. Als je ook kijkt, zie je een roofvogel. Heel handig als je graag naar roofvogels kijkt. (Zoals ik)  |
Vrijdag 20 Juni 2008 9:29 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Het ergste (vind ik) is als ze in de papegaaienhoutgreep (bij Feld destijds, mijn oren deden echt zeer, ik had hem nog nooit zo hard horen krijsen) worden genomen.
Dat heb ik nog niet meegemaakt, maar ik kan me er zeker wat bij voorstellen. Tas is ook heel snel om ongenoegen te uiten als hem iets in
Wat die paniek betreft, ik denk ook dat het er een beetje meegaat. Misschien niet per se paniek, maar gevoelens over het algemeen. Hier merk ik dat Aswan, maar ook Tas, heel vatbaar zijn voor onze stemmingen --- Tas misschien iets meer, doordat hij veel minder zelfstandig is dan Aswan. Ik heb het idee dat hij ons veel meer als zijn flock ziet, of zich veel meer aantrekt wat de flock vindt. Misschien is dat ook wel de leeftijd, hij is nog zo'n kindje, terwijl Aswan al volwassen is (of bijna).
De foto's van Wings had ik meteen toen bekeken awww.
Ik weet meteen als er iets vreemds in de tuin zit, dat kun je niet missen (tenzij je al doof bent van de laatste keer, heh). Hij is dan wel volop aan het verjagen --- drie keer zo groot opgeblazen, veren uit, vleugels uitslaan en krijsen en krijsen. Hij heeft misschien een vluchtinstinct, maar ik heb hem nog niet ontdekt. Onze eigen kat mag hij ook niet, dus ik moet heel voorzichtig zijn, want hij zou in staat zijn om zo op hem te springen, kuif en al, en aan te vallen. Zo veel voor de instinctieve angst voor predators maar een roofvogel hebben we nog niet gezien. Hij heeft ook overduidelijk een ego van hier tot daar ... ik denk dat hij zo sociaal is omdat hij gewoon zo opgevoed is, met andere vogels, en eerst direct met andere Kaketoes die hem waarschijnlijk ook op zijn plaats hadden gezet. Anders kon hij net zo 'asociaal' zijn als Zazu vroeger, die trekjes heeft hij er ook wel in zitten. |
Vrijdag 20 Juni 2008 9:47 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 22 November 2008 3:02 pm
|
|
|
|
|