|
|
|
Sue
Moderator

|
| Inka kaketoe gewicht? |
|
|
Ik vroeg me af of iemand wat meer info had over het gewicht van inka kaketoes. Ik las ergens dat iemand inka's heeft waarvan de man 700 (!) gram weegt en de poppen 625 (!) gram.
Naar mijn weten, wegen ze minder dan 500 gram??
Is Zazu gewoon zo klein of kloppen de gewichten van 700 gram niet?? |
Woensdag 17 December 2008 4:25 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Gewone gezonde vogels, of met zware overgewicht?
Als gemiddelde klopt dat in ieder geval voor geen meter. Overal waar je rondkijkt op Inet staan ze zo tussen de 350 en 370, maximaal 400 gram en die paar Inka's waarvan ik weet vallen daar met gemak in. Je weet nog hoe ik van de zomer bij Hedwig ben geweest en die was helemaal verbaasd over hoe forse en grote vogel Tas is - met zijn +/- 390 gram! Da's dus nog bijna een helft minder dan wat die iemand noemt. Ik kan me bij de beste wil niet voorstellen hoe een Inka van 600, 700 gram gezond zou kunnen zijn. Sommige Witkuiven halen die gewichten niet eens, en de Inka is echt niet zo'n hele grote vogel.
Nou ja. Als kleine tip moet je eens doorgeven dat je nadat je de vogel hebt gewogen het gewicht van de zitstok eraf moet trekken  |
Woensdag 17 December 2008 5:53 pm |
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Nou ja. Als kleine tip moet je eens doorgeven dat je nadat je de vogel hebt gewogen het gewicht van de zitstok eraf moet trekken
 |
Woensdag 17 December 2008 8:47 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Het leek mij ook al zo vreemd? Ik zit me net te bedenken dat er misschien iets mis gegaan kan zijn met omrekenen van gewicht? In Amerika gebruiken ze geloof ik andere maten.
Ik kan me jouw bezoekje aan Hedwig nog goed herinneren.. |
Woensdag 17 December 2008 8:51 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja dat kan natuurlijk ook... wie is dat, heeft hij een website? Ben natuurlijk altijd benieuwd  |
Woensdag 17 December 2008 9:13 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Het is Pam.. Met Lexy, Xany & Sun Dance. |
Woensdag 17 December 2008 9:27 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik weet niet. Ze heeft maar een paar foto's geplaatst en geen waar je een beetje een inschatting kan maken. Zo op het gezicht lijken ze niet enorm ofzo... en serieus, kan het uberhaupt? Bijna 2x zo groot, binnen een ondersoort?
Je hebt mij echt nieuwsgierig gemaakt nu, jij
Vraag eens naar meer foto's, of de gewichten in hun, eh, wat gebruiken ze, pounds? |
Woensdag 17 December 2008 11:02 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Dat begint al ergens op te lijken he?
Ze kunnen best heel groot zijn, maar ZO heel groot vind ik amper te geloven (daar zou mijn jacht op de reuzeInka beginnen... phieuw, ben blij dat het toch meevalt ) |
Donderdag 18 December 2008 5:32 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Wat heb jij toch met groot? Bij heren zou ik zeggen dat ze iets willen compenseren.
Tas z'n ego is toch al groot genoeg?  |
Vrijdag 19 December 2008 10:07 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik weet niet... meer is gewoon... MEER
Tas zijn ego is nu wat in elkaar getrapt, omdat mama hem geleerd heeft (waaat voor inspanning, oef) dat deurtje open niet gelijk staat aan eruit stormen desnoods door op hoofd en rug springen. Dat je netjes op de tak voor het deurtje wacht tot mama je eruit haalt, of je vliegt er linea recta terug in. En nu is mama zo wreed dat ze hem op de tak laat zitten voor het open deurtje terwijl ze nog wat rondloopt, om aan zijn uithoudingsvermogen en geduld te werken . Ohoh het is wel zielig om hem zien springen om eruit te gaan, je ziet dat gevecht met zichzelf... maar het is goed voor hem. Ik ben trots  |
Vrijdag 19 December 2008 2:59 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ach zijn ego is nog steeds groot hoor. Ego's kunnen ook groot zijn tezamen met manieren. (En die heeft Tas zo te horen. )
Het is inderdaad 'meer' maar ehm ook het gezegde 'less is more' geldt hoor.  |
Vrijdag 19 December 2008 7:04 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik heb het idee dat hij iedere vorm van zelfbeheersing voor persoonlijk falen aanziet
Ben trouwens ook echt benieuwd naar het clickeren. Jij hebt ergens geschreven dat Iago meer van het denken is en Zazu van het doen, geloof ik... kan ik me ook wat bij voorstellen. Ik ben benieuwd of er uberhaupt wat van komt, want hoe ik zie hoe hij de.hele.tijd moet rondhuppelen en iets... doen... kan ik me weinig voorstellen dat hij lang genoeg de aandacht houdt om iets te leren.
Ja, klopt. Maar met papegaaien ga ik nou eenmaal voor de grotere exemplaren. Oh-oh, je had mij moeten zien, toen Cor mij de baby Hyacint in armen gaf (ga niet zeggen op de hand want ze zijn enorm groot, en zwaar!) Shi in paradijs  |
Vrijdag 19 December 2008 9:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ach dat is zijn probleem.
Ik heb doos één en twee ondersteboven gekieperd en nog niets gevonden. Het ligt vast weer op een logische plek.
Je hebt niet perse een clicker nodig hoor. Je kan ook, tot die tijd, het klikken met je tong gebruiken.
Ga anders een keer naar een wandeling. Soms loopt Keco mee. (Hyacint ara) |
Zaterdag 20 December 2008 10:02 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Nou nee helaas niet; als ik hem tijdens het trainen niet een beetje rustig/geconcentreerd krijg, is het meer mijn probleem dan het zijne. Want als het aan hem ligt, gaat hij vrolijk de hele dag door met slopen en spelen en rondhuppelen; ik ben degene die zijn energie in een beetje een productieve richting wil leiden
Ik weet het, maar ik ben terminaal lui die clicker is dat extra zetje dat je eraan toezet, weet je wel. Ik moet ook nog al die websites over clickeren bekijken, topics lezen... zolang ik op de clicker wacht, heb ik een legitieme reden om het niet te doen  |
Zondag 21 December 2008 9:46 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:18 am
|
|
|
|
|