Jaco

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
Aimée
Eitje

Jaco  Reageer met quote  

Gisteravond ben ik het bazinnetje geworden van JACO !

Jaco is een 3 jarige rosé kaketoe. Hij is supertam, en ziet er prachtig gezond uit. Hij zegt wat woordjes als, lekker slapie slapie, en hij zegt zijn naam. Hij is gewent bij mannen en vrouwen...maar merk dat hij duidelijk aan mij moet wennen.

Hij is goed gezond, en zit prachtig in z'n veren.
Ik heb een aankoopbewijs gekregen met garantie van 6 mnd.
De papagaaienziektes staan er bij naam in vermeld, en alle andere ziektes. Hij schreeuwt niet, alleen als er iets gebeurd.Hij is heel rustig.

Hij kan vrij rondvliegen, want hij is niet gekortwiekt.

Bij mijn papagaai kan je zijn foto zien.

Groetjes Aimée
Bericht Zaterdag 13 September 2008 8:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Jaco  Reageer met quote  

Wow wat een mooie vogel is Jaco. Gefeliciteerd met zijn thuiskomst! Veertje Heb je Jaco bij een winkel gekocht? Volgens mij moet je 'm dan meteen laten onderzoeken door een vogelarts.
Bericht Zaterdag 13 September 2008 9:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Gefeliciteerd en veel plezier met Jaco.
Bericht Zaterdag 13 September 2008 3:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Aimée
Eitje

Reageer met quote  

Jaco komt niet uit een winkel.
Hij komt bij een kweker vandaan. Ze hadden hem in nov. gekocht.
En eigenlijk wilde ze hem niet wegdoen. Zijn vrouw was erg gehecht geraakt aan Jaco. Hij zat overdag in de voliere en iedere dag binnen te knuffelen.

Ze hebben jaco ook een keer naar de tentoonstelling meegenomen.
Daar haalde hij hoge punten, het is ook een prachtvogel.

Ze hadden toch besloten dat Jaco verkocht moest worden. Tja hij is nou eenmaal handelaar, en dan kan je niet alles houden. Ze wilden wel perse een goed tehuis voor hem. ook als Jaco ziek zou worden, wil hij gelijk langs komen om te helpen. En mochten we hem ooit weg willen doen, dan wil hij hem terug kopen.

Morgen gaan we naar een vogelbeurs waar ze ook staan. We krijgen dan een zak van het juiste voer, zodat hij niet dik wordt. We mogen 1 eetlepel p.dg voeren. We kunnen dan ook het reiskoffertje terug geven, wat we te leen kregen.

Hij is mooi hé Hartje
Helaas is de liefde niet wederzijds. Ik weet dat hij moet wennen, maar hij is heel tam bij mijn vriend en zoon, en bij ons vrouwen bijt hij gelijk en wil nouwelijks op de hand komen.Ik ben wel heel blij met onze aanwinst hoor. Je hoort hem alleen als je thuiskomt of weggaat, even een allert schreeuwtje.

Groetjes Aimée
Bericht Zaterdag 13 September 2008 5:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
gitties
Kuikentje

Reageer met quote  

Onze edel heeft de voorkeur van mijn zoontje, die kan echt alles met haar doen. Met mij wilden ze niets meer van doen hebben. Crying or Very sad Ik ben al een tijdje met haar bezig als ze in haar kooi zit met gekleurden blokjes om haar interresse naar mij te vergroten.
Ze kan nu de kleurtjes geel, rood, blauw en groen uit elkaar houden en tikt die dan aan. Ze praat nu meer tegen mij. Messchien ook een leuk idee voor jou om te doen zodat ze toch ook in jou geinterresseerd raakt. Wink
Bericht Dinsdag 30 September 2008 6:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe is het inmiddels met Jaco? Very Happy Is de liefde iets wederzijdser geworden?

Op een vogelbeurs is de kans op besmetting juist hartstikke groot. (Allemaal vogels in een vaak stressvolle situatie ==> Verminderde weerstand)
Bericht Dinsdag 30 September 2008 7:00 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:18 am
  Berichten van afgelopen: