|
|
|
django
Eitje
| Kan een 19 jarige witkuif man nog samen gaan wonen? |
|
|
Hallo allemaal,
wie heeft er ervaring mee om een 'oudere' witkuif nog te laten wennen aan een partner?
Ik zou graag voor onze Django een popje willen nemen, maar dan moet het wel op den duur echt leuk voor alle twee worden.
groetjes Doris |
Donderdag 14 Augustus 2008 8:45 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Kan een 19 jarige witkuif man nog samen gaan wonen? |
|
|
Hoi Doris. Ik zou heel erg voorzichtig zijn als je ze in dezelfde kooi wil zetten!! Op wat voor termijn zou je dat van plan zijn, mocht je ze in dezelfde kooi willen zetten? (Wees aub voorzichtig!!!)
Mijn kaketoe is niet zo oud als die van jullie maar hij is ook pas op latere leeftijd (hij is nu sociaal geworden. Daarvoor wilde hij geen enkele vogel ook maar in z'n buurt hebben. Als je in mijn dagboek kijkt kan je wat foto's vinden van Zazu & Wheezy.
PS Welkom hier! Heb je Django al 19 jaar? Heb je ook foto's van Django? Foto's kan je hier in je
dagboek
, op je
gebruikerspagina
of in je
foto-album
zetten. Voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
Ook kan je een
papegaaienprofiel
aanmaken. Als je de geboortedatum en de datum waarop je vogeltje thuiskwam invult, krijg je op die data een kaartje. Vergeet ook niet een foto erbij te doen want die wordt gebruikt voor het kaartje! Voor meer info: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=6168
Veel plezier hier!
Laatst aangepast door Fluffy Sue op Donderdag 14 Augustus 2008 10:23 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Donderdag 14 Augustus 2008 9:49 am |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
|
Welkom op het forum Doris.
Papegaaien hebben een eigen mening, als je er een andere vogel bij zet kan het klikken of niet. Garanties dat het klikt heb je nooit. Bovendien zijn kaketoes voor zover ik weet (dat is alleen wat ik lees, ik heb er zelf geen) niet de makkelijkste vogels.
Als je er een vogel bij neemt, zet ze dan eerst ieder in een eigen kooi. Je kunt ze buiten de kooi (bv op een speelboom) aan elkaar laten wennen en met elkaar laten spelen, maar door ze een eigen kooi te geven kunnen ze zich terugtrekken als ze even genoeg van de ander hebben.
Als het heel goed klikt kun je ze samen zetten, maar er is ook een kans dat ze voor altijd een aparte kooi nodig hebben. Dus als je daar geen plaats of zin voor hebt, raad ik je aan er niet aan te beginnen.
Dat ze een eigen kooi nodig hebben wilt trouwens niet zeggen dat het niet leuk voor Django zou zijn om er een vogel erbij te nemen. Er zijn genoeg mensen op dit forum wiens vogels een aparte kooi hebben, maar die overdag wel graag met elkaar spelen.
Wil je met ze gaan kweken, aangezien je graag een pop wilt? Of verwacht je met een pop gewoon minder ruzie? Als je geen kweekplannen hebt zou je ook een andere vogel dan een kaketoe erbij kunnen zetten. |
Donderdag 14 Augustus 2008 10:03 am |
|
|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Hoi Doris, welkom. Ik sluit me aan bij Whisper. Kaketoes kunnen ineens heel agressief worden tegen hun partner als ze zich willen voortplanten. Het komt zeker bij witte kaketoes voor dat de man de pop dan letterlijk dood maakt. Ze hebben daarom een hele grote voliere nodig. Als je niet wil kweken, kun je dus beter een andere soort papegaai erbij nemen. |
Donderdag 14 Augustus 2008 10:16 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
ik denk dat het wel zou kunnen maar het is altijd riskant. wij hebben de amazone van mijn moeder meegenomen. is 26 jaar en altijd alleen geweest. nooit samen gewoond of met ander vogels samen geweest. het is heel goed gegaan met de andere gaaien en dat zijn er heel wat.
wat je ook kunt proberen, als je een maatje gevonden hebt dat je er samen met je witkuif naar toe gaat om er te kijken. wel vragen of de vogel getest is. dan kun je zien hoe ze op elkaar reageren. heeft even tijd nodig. eenpaar uurtjes kun je daar voor uittrekken, maar als je ziet dat het gaast, is het het proberen waard. mocht het niet gaan kun je ze of apart zetten of vragen of de nieuwe vogel terug naar dekweker kan. |
Donderdag 14 Augustus 2008 1:59 pm |
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Waar het om gaat is of je dezelfde soort als parner wilt of een andere soort. Je zult die vraag toch eerst moeten beantwoorden wil je specifiekere reacties kunnen krijgen, denk ik Django. |
Vrijdag 15 Augustus 2008 7:26 am |
|
|
|
|
django
Eitje
De bedoeling is, dat Django een partner/vriendje heeft om te spelen en te knuffelen. Ik had dus gedacht, dat er minder ruzie zou zijn met een pop van hetzelfde soort, ook omdat ze elkaar beter verstaan. Wij willen zeker niet gaan kweken met kaketoes, het blijft gewoon een familielid voor ons, alleen wij willen het zo lekker mogelijk voor hem hebben. Vooral als wij op het werk zijn zou het fijn zijn als Django toch aandacht en aanspraak heeft.
Groetjes |
Vrijdag 15 Augustus 2008 11:51 am |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Ik weet niet genoeg van kaketoes, maar afgaande op wat Swanny zegt kun je dan beter voor een maatje van een andere soort gaan. Ik weet eigenlijk niet welke soort dan , maar er komt straks vast wel iemand langs met suggesties.
Heb je wel plaats voor 2 kooien?
En ook niet onbelangrijk: heb je zelf ook zin in een 2e vogel of is het alleen voor Swanny? |
Vrijdag 15 Augustus 2008 12:03 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
ook al neem je een ander ras, toch is het zien of het klikt tussen beiden. daarom stel ik ook voor om samen met je gaai de ander uit te zoeken. klinkt heel omstandig, maar vaak klikt het meteen als ze elkaar leuk vinden. een paar uurtjes en dan zie je het. het zou zo jammer zijn een maatje er bij te geven en dan te zien dat het niet gaat. er zijn meerdere mensen die het zo doen hoor en dan hebben ze ook vriendschap voor het leven. |
Vrijdag 15 Augustus 2008 1:34 pm |
|
|
django
Eitje
Eerst maal bedankt allemaal voor de reacties.
Ik was inderdaad van plan om een mogelijkheid te zoeken, om Django zelf te laten kiezen, het liefst uit meerdere mogelijkheiden.
Misschien gaan wij het proberen tijdens de opvangperiode volgend jaar, want dan moeten wij Django 11 weken onderbrengen omdat dit echt te lang wordt voor onze buren om op hem te passen. Ook vind ik dat 11 weken grotendeels alleen echt te lang wordt voor Django. Op dit moment kijken wij naar betrouwbare mogelijkheden.
Groetjes |
Vrijdag 15 Augustus 2008 3:52 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi hoi... 11 weken is inderdaad best lang. Kan Django niet met jullie mee op vakantie? Neem aan dat jullie dan op vakantie gaan?
Willen jullie het dan proberen bij een kweker? Ik weet niet of kwekers dat toelaten of dat het verstandig is? Er zit nl een behoorlijk risico wat betreft ziekten aan.  |
Zaterdag 16 Augustus 2008 9:10 am |
|
|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Je wilt dus niet gaan kweken en in dat geval kan het dus ook een andere soort (kaketoe) zijn. Ik zou als je een kaketoe neemt, ook een andere soort kaketoe geen vrouwtje nemen, vanwege het risico wat ik al aangaf. Ook een andere soort kaketoe kan leiden tot kweekgedrag.
Je kunt wel proberen om een ander mannetje te nemen of een andere soort. misschien heeft iemand ervaring of 2 mannetjes (kaketoe) samen gaan.
Ik heb geen ervaring met tamme vogels en zoals sommige al aangeven is het ideaal om hem ergens te laten "uitzoeken". Of het gaat klikken is iets persoonlijks en wat dat betreft zijn papegaaien echte individuen en kan denk ik niemand zekerheid geven.
veel succes en wijsheid met je keuze |
Zaterdag 16 Augustus 2008 9:42 am |
|
|
Elisabeth
Net uit het ei
|
Ik ben ook erg benieuwd, zit er zelf ook aan te denken. Garo is 21, dus al 21 jaar zonder partner. |
Woensdag 8 Oktober 2008 11:25 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
wij hebben een amazone die 21 jaar alleen heeft gewoond zonder contact met andere papegaaien. toen hij uiteindelijk bij ons kwam (de beruchte jacob m) moest hij eerst weer de vogeltaal leren spreken en erg wennen om met andere vogels samen te zijn maar het is allemaal heel goed gegaan en hij heeft zo zijn vriendjes gemaakt. |
Woensdag 8 Oktober 2008 1:23 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 22 November 2008 3:08 pm
|
|
|
|
|
|