Ik vind zelf tuigjes dus echt helemaal niks. Het om- en afdoen is meestal een ramp en zodra ze een beetje over de eerste nieuwigheid heenzijn gaan ze ze slopen met alle risico's vandien....
Je moet al echt een behoorlijk goed getrainde vogel hebben wil het soepel gaan met tuigje. Bijvoorbeeld als je echt al wat verder met ze bent en je wilt vliegtraining gaan doen.
Anders zou ik gewoon kortwieken. Eerst keer inderdaad bijvoorbeeld bij een goede dierenarts ( altijd eerst even vragen hoe ze het gaan doen!! ) en daarna kun je het in principe simpel zelf thuis bijhouden.
Hier hebben we alle drie de vogels gekortwiekt. Hardstikke leuk! Lekker met mooi weer ( of slecht weer haha) naar buiten met ze. Hardstikke leuk voor ze, en de zon is nog gezond voor ze ook.
Zaterdag 28 Juli 2007 4:59 pm
Sue Moderator
Ik denk dat je echt voor jezelf uit moet maken wat het fijnste is: Wieken of tuigje. Probeer de voor en nadelen naast elkaar te zetten, neem dan een beslissing.
Wieken is niet blijvend, als het je niet bevalt is het binnen een jaar weer aangegroeid.
Zaterdag 28 Juli 2007 9:13 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina Vorige1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:19 am