|
|
|
ikkes
Eitje
| Koko laten kortwieken. |
|
|
Goedenavond.
Ik heb een oranje kuif kaketoe van ongeveer 10 jaar oud sinds een maand of 3.
Nu zitten we eraan te denken om hem te laten kortwieken. Alleen vragen we ons af het dat nut heeft en zo ja waar we dat moeten laten doen. |
Vrijdag 27 Juli 2007 5:06 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
hoi,
welkom op het forum
heb je foto's?
je kan ze het beste door iemand met ervaring laten wieken als je niemand kent zou ik naar een vogelarts gaan
als je ze laat wieken dan kan je ze wel lekker meenemen naar buiten enzo dat vinden ze geweldig en het is gezond voor ze
groetjes joyce en coco |
Vrijdag 27 Juli 2007 5:15 pm |
|
|
esjo
Moderator

Hallo, welkom hier en heel veel plezier hier.
Je hebt niet de meest makkelijk soort in huis genomen. Ze zijn wel erg mooi.
Als je hem laat wieken (bij iemand die daar ervaring in heeft misschien een kweker of anders een va) kan je hem idd lekker mee naar buiten nemen en hem bij meer dingen betrekken. Je hoeft niet bnag te zijn dat hij weg vliegt als je per ongeluk een deur open hebt staan etc.
Heb je al eerder papegaaien gehad? Zou leuk zijn als je wat foto's plaatst in je dagboek of gebruikers pagina. We zijn hier dol op foto's  |
Vrijdag 27 Juli 2007 5:48 pm |
|
|
|
|
ikkes
Eitje
Bedankt voor de reacties.
Foto's komen nog. |(net gemaakt LOL)
Dit is mijn eerste papegaai. Ben begonnen met dwergpapegaaien (pa en ma kip) Daarna met tropische vogels. goldamadines enzo. Jaren mee gekweekt. Ondertussen een princes of wales parkiet erbij. Toen ik weer ben gaan werken ben ik gestopt met de kleine vogeltjes.
Begin dit jaar 06-03 is Tinus Plotseling heelaats overleden. Hij was ruim 17 jaar geworden.
Via een collega die in de papegaaien zit heb ik toen Koko gehad. Meneer had toen kale poten en nog een stel kale plekken op de borst. Nu alleen nog een kaal plekje op de borst.
Maar ik moet dus nog veel leren.
Even kijken waar en hoe ik foto's erop zet hier  |
Vrijdag 27 Juli 2007 6:05 pm |
|
|
esjo
Moderator

Was Tinus de princes of wales parkiet. Geweldige vogels zijn dat ook zeg.
Wat goed dat Koko beter in de veren komt te zitten. Kaketoe's staan er nogal om bekent dat ze vaak plukken dus als bij Koko de veren weer lekker aan groeien is dat heel positief.
Ik zal geduldig wachten op de foto's
hier heb je een handleiding staan hoe je je dagboek aan maakt
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vt59.html |
Vrijdag 27 Juli 2007 6:08 pm |
|
|
ikkes
Eitje
|
|
|
Ja Tinus Plotseling was inderdaad de princes of wales parkiet.
Heb nu foto.s op mijn gebruikers page gezet.
Koko Flanel staat op een foto op een ronde kooi. Dat was de oude kooi van Tinus. We hebben toen er spraken was van een andere vogel eerst moeten kijken of de deur van de kooi nog wel dicht kon. Deurtje is zeker een jaar of 8 helemaal niet meer dicht geweest. Na zijn dood had ik de kooi maar buiten gezet. Was gewoon tegen een lege kooi aan het praten.
Koko Flanel kreeg ik voor mijn verjaardag. Maar na 2 weken in de kooi van Tinus zijn we toch maar een andere en grotere kooi gaan kopen. (jee wat zijn die dingen duur zeg) Er zit een slotje op zijn deur want meneer probeerde die zelf maar open te maken.
Hij mag regelmatig los maar hij komt nog niet verder als zijn kooi.
Nu ben ik op zoek naar een hoop informatie. Zoals hoe hard loopt hij? Voor onze Boy (grote witte keeshond|) zeer belangrijk want Tinus liep hem ook altijd uit te dagen en in zijn staart te bijten.
Hoe zit het met het voer? Wat eten ze? Koko krijg nu papegaaienvoer, exotic nuts mix, fruit, noten, rauwe groenten en sinds vandaar ook universeel voer
Verkoopster van de papegaaien winkel stond me raar aan te kijken toen ik om universeel voer vroeg maar Koko schijnt het lekker te vinden. |
Vrijdag 27 Juli 2007 6:51 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hallo,welkom hier op het forum.
Wat leuk een oranje kuif,maar zoals Esjo al zegt,niet direct de makkelijkste gaaien.
Wat voer betreft,kun je veel kanten op.
Zelf geven we hier pellets overdag. Groente en fruit,en sávonds krijgen ze dan nog wat zaad.
Veel lees,schrijf en kijk plezier.
Kijk al uit naar de foto's.
Gr. Danny,Linda en de gaaienbende. |
Vrijdag 27 Juli 2007 7:10 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik zou je hondje nooit alleen met je gaai laten, zeker niet als ie gewiekt is!!! De kans dat Koko dan eens gegrepen word door je hondje met alle gevolgen van dien...brrrr...Zo hard rennen ze niet...
Heel veel succes met Koko en welkom op het forum.. |
Vrijdag 27 Juli 2007 7:50 pm |
|
|
ikkes
Eitje
Boyke is half doof, oud en langzaam.
En hij loopt weg voor vogels (Ja this een echte opa aan het worden LOL)
Maar Koko mag alleen los als we erbij zijn hoor. |
Vrijdag 27 Juli 2007 8:07 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Koko laten kortwieken. |
|
|
Hoi Ikkes, welkom hier! Wat een mooie kaketoe heb je zeg! Oranjekuifjes hebben van die schattige blosjes.. Zó lief!!
Wieken heeft als voordeel dat je met je vogel naar buiten kan en dat hij zo lekker 'onder de mensen' komt. Je kan evt ook voor een tuigje kiezen.
Ik zou 'm alleen laten wieken door vogelartsen die ook KUNNEN wieken. Sommige vogelartsen bakken er echt niets van.  |
Vrijdag 27 Juli 2007 8:26 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Dan moet alles goed gaan!!!  |
Vrijdag 27 Juli 2007 8:26 pm |
|
|
ikkes
Eitje
Wat is het beste? Wieken of tuigje?
ja ja weet het ben een echte noop. |
Vrijdag 27 Juli 2007 8:38 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
nee hoor dat ben je niet iedereen is hier om te leren
en we helpen je graag
met een tuigje heb ik geen ervaring alleen met wieken
maar daar kan iemand anders je wel mee helpen
ik weet wel dat je met een tuigje je gaai ook goed in de gaten moet houden en goed vasthouden want anders vliegt ie alsnog weg
oh dat vergeet ik bijnan met wieken moet je ze ook natuurlijk in de gaten houden als ze buiten zijn
Laatst aangepast door coco&joyce op Vrijdag 27 Juli 2007 8:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Vrijdag 27 Juli 2007 8:41 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Tja,het heeft allebeij zijn voor en nadelen.
Die keus zal je echt zelf moeten maken.  |
Vrijdag 27 Juli 2007 8:41 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat is ie mooi joh.
wieken of tuigje...Het is als eerste de vraag of je hem kunt laten wennen aan een tuigje. Verder is het echt een afweging die je zelf oet maken.
Het is wel zo als het wieken je toch neit bevalt laat je de vleugels weer groeien. Het is niet een definitief iets.
Hier voor ik Herman (BB-tje) overdag pellets, fruit en groente en 's avonds een lepeltje zaadjes voor de lekker.
Verder af en toe een walnoot, stukje trosgierst, amandel of wat anders lekkers. |
Zaterdag 28 Juli 2007 12:37 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:19 am
|
|
|
|
|