|
|
|
Chico
Net uit het ei
| Molukken kaketoe? |
|
|
Hallo iedereen,
Wat vinden jullie van een Molukken kaketoe. Bestaan er rustige Molukken kaketoes??
Ik lees uit verhalen dat het niet te houden kaketoes zijn maja je ziet bijna alleen maar negatieve verhalen en bijna nooit positieve.
Ik zit namelijk na te denken over een molukje. Een tam mannetje van 10 jaar oud, rustige vogel. Hij is dus uit de pubertijd maar ik zou graag wat informatie van jullie (of eigenaren van molukken) willen zodat ik een goede keus kan maken. Wil geen impulsieve fout maken.
Ik woon in een tussenwoning!!! en dat kan dus een probleem zijn of niet?? Heb ervaring met de kaketoe, heb zelf een Goffini.
Ik hoor graag van jullie. |
Donderdag 15 Oktober 2009 12:07 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
een molukken is een geweldige kaketoe. de problemen die zij vaak hebben is het plukken. ze zijn heel manipulatief en vragen heel veel aandacht. dat wil niet zeggen dat al deze vogels zo zijn.
je hebt al ervaring met een gofini. als ik jou was, zou ik hem eerst op proef nemen. kijken het een aantal weken aan. gaat het goed, dan hou je hem, gaat het niet, gaat hij terug. het is vaak beter het zo te doen dan een miskoop en er niet meer van af kunnen.
natuurlijk kunnen ze veel lawaai maken, maar dan zou ik de buren eens op de koffie vragen en ze voorstellen aan de gaai en ze waarschuwen dat ze wel eens wat luider kunnen zijn, maar dat het niet de hele dag is.
als je veel met je kaketoe bezig bent en er mee speelt of traint, zal het schreeuwen ook wel meevallen. zorg voor afleiding. het zijn hele intelligente dieren en dat moet je respekteren. zeker weten dat je daar een hele fijne vriend aan hebt voor je gofini als ook voor jezelf |
Donderdag 15 Oktober 2009 12:13 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Molukken kaketoe? |
|
|
Ik heb geen ervaring met molukken kaketoes. Niet in huis in ieder geval.
Bedenk wel een paar dingen voordat je aan een molukken kaketoe begint:
- Je buren kunnen misschien minder goed tegen hard gegil dan dat jij dat kan. Een kaketoe gaat gewoon een keer per dag uit z'n pan. (UItzonderingen daar gelaten) Dat kan behoorlijk hard zijn. En met een molukken kaketoe nog harder!
- Waarom moet deze molukken kaketoe weg? Is het omdat hij veel lawaai maakt? |
Vrijdag 16 Oktober 2009 10:04 am |
|
|
Chico
Net uit het ei
Hallo,
De kaketoe gaat eruit wegens overlijden van het baasje, en stond daar in een dierenwinkel met 3 andere papegaaien, die staan ook te koop. Hij geeft zelf aan dat het voor een moluk een rustige vogel is. Natuurlijk laat hij zich wel eens horen maar dat weet ik.
hij is 10 jaar oud en t is een mannetje. Het is een beetje ver rijden voor mij om snel even te gaan kijken, vandaar dat ik graag de mening hoor van andere voordat ik uberhaupt ga kijken. En ja 1 keer kijken geeft ook geen goed beeld vandaar.
Mijn Goffini kan er ook wel wat van, die is wat scheller denk ik. Hoe is het geschreeuw vergeleken met een Goffini???
Groeten, Jeroen |
Vrijdag 16 Oktober 2009 8:16 pm |
|
|
|
|
Astrid
Fladderaar
|
Hoi Jeroen,
Ik heb ook een Molukken kaketoe, en hij een behoorlijke strot opzetten. Dit is inderdaad een aantal keer per dag en je moet er tegen kunnen. Je kan best een aantal geluiden horen op youtube, daar staan zat filmpjes van schreeuwende molukken kaketoes.
Ik weet niet of je hem al hebt überhaupt, maar peil wel je buren zou ik zeggen. Anders gaat dat beestje van hot naar her, dat is niet de bedoeling toch? |
Zondag 18 Oktober 2009 11:34 am |
|
|
Chico
Net uit het ei
Hallo Astrid,
Bedankt voor je reactie. Ik ben gistere ook maar even bij het NOP in veldhoven gaan kijken. En zoals verwacht zitten daar heel veel molukken. Na een paar leuke schreeuwfeestjes ben ik eerlijk gezegd wel overtuigd dat dit momenteel gewoon niet te doen is voor mij, tenminste voor mij wel maar dan moeten de buren doof zijn.
Er is trouwens veel negatieve info geweest over het NOP maar desondanks zouden meer mensen daar eens moeten gaan kijken voor ze een papegaai aanschaffen. Zitten veel zwaar verwaarloosde papegaaien, gewoon triest om te zien wat mensen die beestjes aan kunnen doen  |
Zondag 18 Oktober 2009 2:45 pm |
|
|
|
|
Astrid
Fladderaar
|
Je kan een hoop bereiken met opvoeding hoor, maar aangezien deze al 10 jaar is... Maar voor hetzelfde geld is hij wel rustig.
Kun je het niet proberen ofzo? Jij hebt in ieder geval ervaring met kaketoes en het is ook leuker voor de vogel dat er ook andere vogels in huis zijn. |
Zondag 18 Oktober 2009 3:10 pm |
|
|
Chico
Net uit het ei
Hallo allemaal,
Ik heb toch maar nee gezegd tegen de molukken kaketoe. Heb nu een 2e goffini erbij genomen. Hartstikke leuk, 2 van die rotzakken die alles slopen haha. |
Woensdag 4 November 2009 10:48 am |
|
|
|
|
Astrid
Fladderaar
|
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Stond die Molukken kaketoe nog te koop dan? |
Woensdag 4 November 2009 10:50 am |
|
|
Chico
Net uit het ei
Momenteel weet ik niet of hij nog te koop staat. Maar ik moet mijn droom gewoon even vooruit schuiven totdat ik wat ruimer woon en dus ook meer opties heb.
Het geluid heeft de doorslag gegeven. Hij was misschien wel rustig maar buien hebben ze allemaal en dan gaat het dak eraf haha. Bij goffini's vindt ik het geluid acceptabel en de buren hebben er ook geen last van. Ik zal wel eens wat fotos posten zsm |
Woensdag 4 November 2009 10:53 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:19 am
|
|
|
|
|
|