peppie komt los en goed ook pff hihi

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
hilli
Vliegende acrobaat

peppie komt los en goed ook pff hihi  Reageer met quote  

zo peppie is ondertussen een stuk meer aanwezig dan toen hij bij ons kwam hij laat nu steeds meer van zich horen en ook als hij even op de hand zit of op de schouder gaat hij fladderen met de kuif omhoog en de snavel wijd open en natuurlijk een hoop geschreeuw erbij dat van de snavel wijdt open vind ik minder leuk hij lijkt erg agressief op zo`n moment en als hij de kans heeft wil hij bijten in je vingers is dit normaal gedrag want dit heb ik al proberen op te zoeken maar kan er verder weinig over vinden.
Peppie krijgt inmiddels ook helemaal geen pap meer en is een ook een stuk levendiger en aanweziger ook in goede zin we geven hem nu ook strikte tijden over de dag voor een goede regelmaat want dat kende hij ook nog niet en dat is wel belangrijk.
maar goed maak me alleen een beetje zorgen over dat gedrag wat hij wel eens vertoont als hij op de hand of schouder zit tot nu toe is hij de kooi ingegaan en even geen aandacht maar is dit de juiste oplossing wel ik snap ook wel dat peppie even zijn vleugels lekker wil strekken maar dan liever niet op zo`n luidruchtige agressief lijkende manier. Confused
Bericht Maandag 8 September 2008 7:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Hilli,

Ik denk dat Sue of andere kaketoe eigenaren beter geplaatst zijn om hierop te reageren want een kaketoe is nogal moeilijk te lezen naar het schijnt en het gedrag van een kaketoe ken ikzelf ook niet zo goed maar wat wel direct bij me opkomt dan is te zeggen, hoop dat je het me niet kwalijk neem, probeer Peppie wel van je schouder af te houden als je denkt dat het om bijtmogelijkheden gaat want als Peppie je oor of oog of gelijk waar in je gezicht gaat bijten dan denk ik dat de schade niet te overzien is. In je vinger gebeten worden lijkt me al niet min, laat staan in je gezicht. Voor de rest hoop ik op meer reacties van ervaren kaketoe-houders die ze dan ook beter weten te lezen.
Wink
Bericht Maandag 8 September 2008 8:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ja ik kan de bui nu al zien aankomen gelukkig en haal hem dan ook meteen van mijn schouder af ik probeer hem nog tot rust te krijgen op mijn hand en als dat niet wil klinkt hard maar dan moet hij wel even in de kooi maar goed ik weet verder niet wat dit voor een gedrag is het ene moment is hij rustig en het andere moment doet hij opeens zo en is nu al meerdere keren per dag maar goed als hij bijt of de poging doet dan is het ook de kooi in want dat wil ik gewoon niet dat mogen de rest ook niet natuurlijk
Bericht Maandag 8 September 2008 8:53 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou wel opletten dat hij het niet gaat beginnen doen om echt zijn kooi in te mogen. De kooi is niet altijd een geschikte "time out" plaats. Heb je anders misschien een reiskooitje waar je hem in kan zetten? Dan kan je hem nog altijd in een andere kamer zetten voor enkele minuten, best donker, dat hij zich niet kan amuzeren. Maar de kooi zelf zou ik niet als strafplaats gebruiken. Of hij zou zijn kooi kunnen gaan zien als "eng Arrow straf" of hij kan zijn gedrag misschien echt gaan doen om in zijn kooi gezet te worden, dan ben jij weer taxi en is het eveneens ongewenst gedrag. Daarom is een afzonderlijk kooitje voor een aantal minuten in een afzonderlijke kamer waar echt niks te beleven valt echt een "time out" en gaat hij het niet linken met zijn kooi.
Bericht Maandag 8 September 2008 8:58 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

okejj dat is wel een goede tip had ik nie eens zo aan gedacht alleen de kooi in wil hij zowiezo niet graag zit liever bij ons op zijn stok maar goed is ook niet de bedoeling dat hij bang voor de kooi gaat worden maar ben echt benieuwd waar dit gedrag zo opeens vandaan komt en wat hij precies bedoeld hij is verder trouwens een echt lieve schat Very Happy Very Happy
Bericht Maandag 8 September 2008 9:03 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: peppie komt los en goed ook pff hihi  Reageer met quote  

Jeetje, wat vervelend dat Peppie zich zo gedraagd. Ik ken dat gedrag niet van Zazu, tenminste, hij doet dit niet als hij bij me zit. (Niet standaard)
Ik zou 'm trouwens niet op je schouder laten. Dat is dé plek om lelijke littekens te krijgen van een kaketoe in overload. Embarassed

Wanneer gaat hij zo uit z'n dak? Praat je heel erg druk tegen hem?
Bericht Maandag 8 September 2008 9:24 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

nee hij doet het eigenlijk zo opeens zonder aanleiding hij kijkt dan in het rond en daaraan kan ik nu zien dat het begint maar echt op de gekste momenten zo ineens dus echt een aanleiding is er niet maar ik zal peppie nu niet meer toelaten op de schouder idd hij zit nu meer op de leuning van de stoel of op mijn schoot om te knuffelen of gewoon even zitten maar we hebben nu wel een structuur voor peppie want dat had hij nog niet ben trouwens wel blij dat peppie meer is losgekomen hij was vorige week nog aardig rustig en is nu echt een heel verschil in gedrag ook positief dan Very Happy volgende week laat ik peppie sexen en chippen en bijknippen want de oude eigenaar heeft niet goed geknipt want peppie vliegt nog aardig goed rond ook tegen de ramen en ik wil ook graag naar buiten met peppie om hem daar ook aan te laten wennen Very Happy
Bericht Dinsdag 9 September 2008 6:15 pm
gitties
Kuikentje

Reageer met quote  

Als peppie net uit de kooi komt kan het zijn dat ze ff uit moet dollen. Kaketoes zijn erg luidruchtig als ze spelen en ze maken zich groot met de kuif en veren en lopen heen en weer. Ze zijn heel energiek.
Onze minky doet dit altijd als ze uit de kooi komt. Soms ook tussen door.

Soms als ze bij mijn vriend gaat zitten dan vertoont zij ook dit gedrag maar je ziet dat het dan dominantie is( bijt ze ook naar zijn oor, vinger enz. Wat hij doet is duidelijk nee zeggen, haar op haar speelboom zetten en ff geen aandacht geven.
Niet te snel in de kooi plaatsen anders wil ze straks niet meer de kooi in.

Ik hoop dat je een speelboom heb want met een kaketoe heb je die echt nodig!!!!
Bericht Dinsdag 30 September 2008 6:37 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ja hij zit op zo`n groot speelplateau maar hij is echt super verandert in zijn gedrag bij de eerste weken vergeleken toen was het echt erg maar gaat nu gelukkig goed en hij kan zo zeuren om aandacht ook maar die geef ik hem niet alleen als hij daar om zeurt dan ga ik het alleen aanleren en dat wil ik niet Very HappyVery Happy
Bericht Dinsdag 30 September 2008 7:49 pm
gitties
Kuikentje

Reageer met quote  

Katetoes zijn zeer aanhankelijk en willen het liefst de hele tijd bij je zijn. Ben blij dat je niet aan haar bedelen om aandacht aanmoedigt want ze kunnen goed manupuleren.

Met minky doe ik met regelmaat clickertraining. Ze is dol op die aandacht omdat ze je dan echt geheel voorzich zelf heeft. Regelmatig verhang ik haar speeltjes of vervang ze voor nieuwe speeltjes. Zo blijft zij langer op haar speelrek. Ook vind ze het heerlijk om voor het raam te kijken naar wat er buiten gebeurd. Onze speelboom staat voor het raam en ze kan zo echt uurtjes blijven kijken.
Probeer uit te vinden waar hij/zij geinterreseerd in is.

Veel succes met je lieverdje
Bericht Woensdag 1 Oktober 2008 8:50 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gitties, waar gebruik je de clicker allemaal voor? Wat heb je 'm geleerd met de clicker?
Bericht Zondag 5 Oktober 2008 9:51 am
gitties
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik gebruik de clicker voor veel verschillende dingen Wink o.a.

Vleugel strekken met de hand( handig voor als je eens een keer naar de dierenarst moet).

Snaveltje vasthouden en pootje vasthouden (voor het vijlen)
onderste boven hangen of als een echte baby in mijn arm liggen, op mijn hand liggen, Op en af stappen.

Opstapstok aanleren (zodat iemand anders haar ook in/uit de kooi kan zetten die ze niet graag mag).

Ja/nee knikken, dansen, rondje draaien, Zelfstandig de kooi in en uit. Balletje gooien. Op commando naar mij toe vliegen. Ik ben nu met haar bezig om de kleurtjes te leren net zoals met tieka Laughing . Daarna ga ik trucjes doen zoals kaartspelletje en dingen in een bakje stoppen enz.

Eigenlijk voor van alles en ik vind het gewoon leuk om te doen. Minky geniet als ze iets nieuws onder de knie heeft Veertje
Bericht Zondag 5 Oktober 2008 11:37 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:22 am
  Berichten van afgelopen: