rosé kaketoe

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wanneer een gaai getest is en er komt weer een nieuwe lading binnen waar een ziekte tussen zit, dan hebben de testen geen nut.

En het stof van pbfd blijft wel 3 maanden of zelfs langer actief, je kan mij niet vertellen dat Bert zolang geen gaaien verkoopt. Het stof zit ook in zijn kleding en gaat dus ook mee naar huis.

Hier woont een kweker die bevriend is met Bert daar heb ik het van.

Verder wil ik alleen mijn mening geven ik bedoel ik twijfel echt niet aan de verzorging hoor alleen als je handelt in gaaien dan loop je het natuurlijk op. En ikzeg ook, wil je een gaai die levenslang mee gaat, ga dan niet over 1 nacht ijs en neem de tijd een kweker te zoeken.
Bericht Vrijdag 12 September 2008 2:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

We hebben duidelijk andere ingangen en informatie. Dan heeft een discussie verder geen zin. Is ook niet in het belang van dit topic. Wel wil ik aanvullen dat Bert niet alleen een winkel heeft, maar ook kweker is. Zo is hij ook begonnen.
Bericht Vrijdag 12 September 2008 3:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Wickingh
Waarschuwingen: 1

Reageer met quote  

Hier word ik dus pissig om, iemand heeft gehoord van... en ineens is het allemaal waar.

Als je alles wat binnenkomt tot 3x toe test is het onvermijdelijk dat er positieve dieren tussen aankopen worden aangetroffen.
Het is alleen maar te prijzen dat Lorreco er zo zorgvuldig mee omgaat.
Op dit moment worden door Lorreco slechts sporadisch dieren aangekocht en nog alleen maar bij kwekers die zelf ook testen.
Voor de rest verkoopt Lorreco slechts nog eigen kweek,

mvg Frank
Bericht Vrijdag 12 September 2008 8:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het blijft link om vogels ergens anders te kopen.. Je kan nooit instaan voor iedere kweker. Nu zullen heel veel kwekers het nét zo nauw nemen als Bert met ziekten maar er hoeft er maar één tussen te zitten die een keer een steek laat schieten en dan zijn de rapen gaar.. Crying or Very sad (Zelfs sporadisch is wat mij betreft linke soep..) Waarschijnlijk worden de eigen vogels van Bert samen gezet met de vogels die hij heeft ingekocht..?

Even dit: Lorre en co is volgens mij wel één van de betere winkels..
Bericht Zaterdag 13 September 2008 9:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wickingh

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Het blijft link om vogels ergens anders te kopen.. Je kan nooit instaan voor iedere kweker. Nu zullen heel veel kwekers het nét zo nauw nemen als Bert met ziekten maar er hoeft er maar één tussen te zitten die een keer een steek laat schieten en dan zijn de rapen gaar.. Crying or Very sad (Zelfs sporadisch is wat mij betreft linke soep..) Waarschijnlijk worden de eigen vogels van Bert samen gezet met de vogels die hij heeft ingekocht..?

Even dit: Lorre en co is volgens mij wel één van de betere winkels..

Hij heeft nu 2 quaraintainneruimtes.
In de 1ste komen ze bij binnenkomst en pas na de 1ste test.
Na de 2de test komen ze pas in de 2de is deze ook negatief dan komen ze in de verkoopruimte.
Bij verkoop worden ze nog een keer getest, beter kan je het niet doen dunkt me.
Even nadenken Millie voor je verhalen loopt te verspreiden,

mvg Frank
Bericht Zaterdag 13 September 2008 11:48 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Pff krijgen we dit weer Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Ik heb het van een vriend van Bert dus vandaar maar goed het maakt me niet uit, waarschuw mensen liever eerst om naar een kweker te gaan.

Iedereen wil altijd maar binnen een week een gaai kopen, en ik begrijp dat niet, bedenk eerst kwekers ga kijken of het klikt met een nieuw soort etc.

En frank, jullie reageren altijd zo heftig, denk daar eens overna.
Bericht Zaterdag 13 September 2008 3:56 pm
Wickingh

Reageer met quote  

Hallo Millie,

het zou je sieren als je inhoudelijk op mijn commentaar in zou gaan ipv mijn reaktie te becommentarieren.
Ik bedoel het niet eens lelijk naar jou toe, meer dat de enige winkel die het zo netjes doet niet gebaat is bij negatieve onjuiste berichten.
Vergeet niet dat Bert zijn brood moet verdienen met een goede en gezonde zaak. Om met dit soort berichten iemand onterecht in een kwaaddaglicht te zetten vind ik niet kies.
Fraaie vriend trouwens ,ben best benieuwd wie zich zo vriend durft te noemen.

Mvg Frank
Bericht Zaterdag 13 September 2008 4:11 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Een kweker in de buurt, maar het is wel een tijdje geleden hoor. Al eens een keer eerder overgehad op het forum en toen was er een lid van dit forum die daar werkte en dit toen ook meegemaakt heeft.
Bericht Zaterdag 13 September 2008 4:57 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by millie
maar het is wel een tijdje geleden hoor.

Hoe moet ik dit gedeelte of de rest van het bericht interpreteren. Houdt dit in dat jij je baseert op informatie van "een tijdje geleden?!". In dat geval zal het wel weer eens een situatie kunnen zijn van beiden hebben gelijk.
Jij omdat het ooit een keer (3x) is voorgekomen. Waarbij we praten in het verleden.
Frank en indirect ikzelf ook omdat wij over recentere informatie beschikken.
Bericht Zaterdag 13 September 2008 8:11 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

spreek over 1 a 2 jaar terug denk ik tbonteboertje was toen nog in dienst.

Maar goed jongens laatallemaal maar lekker het zei alleen wat ik gehoord heb en jullie bevestigen en dus nu wel. maar ik heb niet tegen bert hoorde het alleen
Bericht Zondag 14 September 2008 8:34 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wickingh
Na de 2de test komen ze pas in de 2de is deze ook negatief dan komen ze in de verkoopruimte.
Bij verkoop worden ze nog een keer getest, beter kan je het niet doen dunkt me.

Het is zeker goed om ze meerdere keren te testen maar.. Dit zegt niets over het bij elkaar zetten van eigen en aankoop-vogels. Wink
Hoeveel tijd zit er tussen de testen? Houdt Bert er een standaard periode op na of gaat het gewoon zsm?
Bericht Zondag 14 September 2008 8:44 am
Wickingh

Reageer met quote  

Test 1 direct na aankoop
Test 2 na een week of 4
Test 3 bij verkoop.
Ik ken geen enkele kweker inclusief ik zelf die zo veel test.
@Millie was dat die gast die Bert niet eens kende?
Ik meen me te herinneren dat er iemand beweerde daar te werken terwijl Bert hem niet eens kende.Overigens zou het je sieren als je je woorden zou terugnemen ipv deze matige verdediging te voeren,

mvg Frank

PS Naast zijn vrouw heeft hij al die tijd maar 1 medewerker gehad en die heet Petra (dame).Die daar trouwens nog steeds werkt.
Bericht Zondag 14 September 2008 10:10 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wickingh

Ik snap het niet goed. Heeft hij drie ruimten?
In ruimte 1 komen ze bij binnenkomst, in ruimte 2 na test 1 en in ruimte 3 na test 2?
Of is het zo dat ze meteen in ruimte 1 komen bij binnenkomst en in ruimte 2 na test 1 en in ruimte 3 (verkoopruimte) na test 2?
Bericht Zondag 14 September 2008 10:28 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik vind het toch link om vogels afkomstig van verschillende kwekers in een quarantaine ruimte te zetten, ondanks het feit dat er twee quarantaine ruimtes zijn. (Ik vind het overigens wel te prijzen dat hij probeert zoveel mogelijk ziekten buiten de deur te houden) De incubatietijd van bepaalde ziekten is een paar weken tot ??? Het is dan nog onzeker hoe lang het duurt voordat de ziekte echt in het bloed aan te tonen is. (Denk aan het verhaal van de kaketoe waarover ik het eerder had)
Ik weet dat het vrijwel onmogelijk is, maar het zou het beste zijn om alle vogels van een adres een aparte kamer te geven.
Bepaalde ziekten kan je ook niet via bloed testen.. Sad (Zo ook in dit 'geval' http://www.fluffies.org/nl/vie.....p;start=30 )
Bericht Zondag 14 September 2008 10:46 am
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Bert heeft gescheiden ruimtes die alleen via deuren met elkaar in verband staan. Daarbij worden duidelijke quarantaine regels in acht genomen. Hoe en wanneer ze precies van de ene naar de andere ruimte mogen weet ik niet, mogelijk dat Frank dat wel weet. Maar ALS er zieke vogels tussen zouden zitten, dan blijft het probleem beperkt tot een ruimte.

Helaas is de website van Lorreco na de laatste problemen (in 2007) niet aangepast, zal ik nog wel eens richting Bert melden. Daar wordt namelijk van 2x testen gesproken. Terwijl het sinds het probleem met het circo-virus is verhoogd naar 3x testen. Maar op navolgende pagina op de site van lorreco.nl wordt wel duidelijk hoe hij de controles aanpakt en ook dat men bij aankoop MOET testen.
http://www.lorreco.nl/bert_smedinga.html[url]

Risico's blijven er altijd. In die situatie gaat het erom (geld bij alle winkels bij klachten en problemen) hoe gaat men ermee om. Daarbij gaf ik al aan dat Bert hoe spijtig het ook was voor de nieuwe eigenaars, de laatste keer zelfs papegaaien terug heeft gekocht omdat bij een in het nest (bij de aankooptest) alsnog een positieve uitslag werd gemeld. In die situaties speelt Lorreco open kaart en dit soort zaken heeft hij ook op de forums waar hij lid is gemeld en uitgelegd.[/url]
Bericht Zondag 14 September 2008 3:26 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:23 am
  Berichten van afgelopen: