|
|
|
Aimée
Eitje
| rosé kaketoe |
|
|
Wij willen graag een nieuwe vogel aangezien we nu een lege grote kooi in de kamer hebben staan. Er zat een rosella in (eerst 2) maar die vereenzaamde na de dood van zijn vrouwtje, dus hebben we hem weg moeten doen naar een keweker met een voliere.
Nu zijn we op zoek naar een rustige, grappige vogel, die niet teveel schreeuwt. Een ara vonden we erg mooi, maar is te groot, en schreeuwt vaak, overdag hebben we weinig tijd en dat is niet goed voor een ara.
Nu komen we eigenlijk op de kaketoe uit, en wel op de rosé omdat dit een echte knuffelkont is, die kan praten, niet veel schreeuwt, en niet eenkennig is. We willen hem inderdaad supertam maken, zodat hij 's avonds altijd uit de kooi is, met evt. klimboom.
Wat zijn jullie ervaringen ( ook met andere kaketoe's).
Groetjes Aimée |
Woensdag 10 September 2008 6:57 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ik heb geen ervaring met kaketoes maar het is wel een vogel die zijn keel wel eens open kan zetten, en volgens mij ook niet geschikt heledagen alleen te zijn. Het is ook heen garantie dat je gaai gaat praten.
Sue kan je denk ik beter helpen op gebied van kaketoe's |
Woensdag 10 September 2008 7:38 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Idem zelf geen ervaring met de rose kaketoe. Wat ik van anderen weet (op de diverse forums waar ik kom) is wel dat het schreeuwen meestal meevalt. Dat is niet zo vaak een probleem. Idem zijn er diversen die "gewoon" werken en een rose hebben die daar goed mee om kan gaan.
Op
www.avianweb.com