|
|
|
Aimée
Eitje
| rosé kaketoe |
|
|
Wij willen graag een nieuwe vogel aangezien we nu een lege grote kooi in de kamer hebben staan. Er zat een rosella in (eerst 2) maar die vereenzaamde na de dood van zijn vrouwtje, dus hebben we hem weg moeten doen naar een keweker met een voliere.
Nu zijn we op zoek naar een rustige, grappige vogel, die niet teveel schreeuwt. Een ara vonden we erg mooi, maar is te groot, en schreeuwt vaak, overdag hebben we weinig tijd en dat is niet goed voor een ara.
Nu komen we eigenlijk op de kaketoe uit, en wel op de rosé omdat dit een echte knuffelkont is, die kan praten, niet veel schreeuwt, en niet eenkennig is. We willen hem inderdaad supertam maken, zodat hij 's avonds altijd uit de kooi is, met evt. klimboom.
Wat zijn jullie ervaringen ( ook met andere kaketoe's).
Groetjes Aimée |
Woensdag 10 September 2008 6:57 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ik heb geen ervaring met kaketoes maar het is wel een vogel die zijn keel wel eens open kan zetten, en volgens mij ook niet geschikt heledagen alleen te zijn. Het is ook heen garantie dat je gaai gaat praten.
Sue kan je denk ik beter helpen op gebied van kaketoe's |
Woensdag 10 September 2008 7:38 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Idem zelf geen ervaring met de rose kaketoe. Wat ik van anderen weet (op de diverse forums waar ik kom) is wel dat het schreeuwen meestal meevalt. Dat is niet zo vaak een probleem. Idem zijn er diversen die "gewoon" werken en een rose hebben die daar goed mee om kan gaan.
Op
www.avianweb.com
staat de rose wel bij de categorie goede praters, maar op zich heb ik nog niet zoveel gehoord over goed pratende roses, zeker niet bij de personen waar ik veel van heb gelezen. Knuffelen moet je met alle kaketoes, ook de roses, mee oppassen. Ze kunnen dat knuffelen gaan eisen, extra aanhankelijk worden. Als je dan een paar dagen geen tijd hebt, dan kan dat tot probleem gedrag leiden. Ander "probleem" is dat roses nog al makkelijk te dik worden. Je moet daarom goed opletten op het dieet dat je ze geeft. |
Woensdag 10 September 2008 10:51 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: rosé kaketoe |
|
|
Kaketoes zijn vrij lastige vogels.. Hoewel ze ontzettend gemakkelijk lijken leidt dit gedrag vaak tot problemen.
Rose's zijn ontzettend leuke vogels. Ik denk niet dat je ervan uit mag gaan dat ze gaan praten. Kaketoes staan niet echt bekend om hun spreekkunsten. (Hoewel ze vaak wel een enkel woordje leren zeggen of in hun eigen taal brabbelen)
Het geluid van een rosé kan ook nog naar zijn: Een kennis van mij werd helemaal gek van haar rosé.. (het was ook een naar geluid ook..) Deze rosé was al ouder, dus zijn karakter was geheel ontwikkeld.. |
Donderdag 11 September 2008 8:53 am |
|
|
Aimée
Eitje
Mijn vriend belde net. Van een collega die rosella's kweekt heeft hij het tel.nr. gekregen van een kweker die een rose kaketoe heeft zitten.
Het dier is al volwassen, en zeer tam...hij vraagt er E 1000,- voor.
Wat vinden jullie? Kan je niet beter een jong dier nemen? Is de vraagprijs goed/of te duur?
Het voordeel lijkt mij dat je gelijk het karakter kan zien, maar ik weet nog niet of hij nu in huis woont/voliere/of winkel.
Aimée |
Donderdag 11 September 2008 12:18 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk, maar hoop dat iemand mij corrigeert als ik fout ben, dat het moeilijk in te schatten is of het karakter zomaar te bepalen is want heb er al meerdere gezien hier die het over de "honymoon-periode" hadden, dat is de periode dat ze de kaketoe hadden waar alles goed ging, perfect bijna en na een week of 2 als de kaketoe helemaal op zijn gemak was binnen het gezin begon hij zijn eigen te zijn en begon hij ook zijn echte karakter te tonen. Niet dat hij een slecht karakter had of zo maar het was ook niet dat het was zoals ze hem 2 weken ervoor hadden gezien. Wat ik maar wil zeggen dat het niet zo te zien is bij een bezoekje.
De prijs? Geen idee eigenlijk.  |
Donderdag 11 September 2008 2:27 pm |
|
|
|
|
Aimée
Eitje
We hebben net gebeld voor de kaketoe.
Hij/zij is 3 jaar (niet gesext). leeft in de woonkamer, is zeer tam
bij mannen en vrouwen. Hij praat ook wat, en zegt zijn naam Jacco.
De eigenaar neemt hem altijd mee naar beurzen, en is daar wekelijks druk mee. His is vrij van ziektes, maar ik neem aan dat we 6 mnd garantie krijgen.
We gaan morgenavond ernaar toe.
Waar moet ik op letten????
Spannend
Groetjes Aimée |
Donderdag 11 September 2008 5:13 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Als het vogel beurzen zijn dan is de kans groot dat hij wel een drager is van ziekte.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een jonge kaketoe maar dat is mijn mening.
Waarom doet de eigenaar hem weg?
Succes. |
Donderdag 11 September 2008 6:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ehmmm.. Het feit dat hij mee gaat naar beurzen vind ik erg eng. Juist op die beurzen lopen ze grote kans op ziekten. Eenmaal vrij van ziekten betekent helaas niet altijd vrij van ziekten.
Zoek aub even verder. Hij kan op dit moment al ziek zijn, hoewel je dat nu nog niet aan zou (kunnen) tonen in het bloed. |
Donderdag 11 September 2008 6:32 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
Lorre en co is ook en winkel al 3 maal al hun beesten afmoeten maken door het pbfd virus.
Neem je tijd voor een besluit ga niet over een nacht ijs.
neem te tijd en zoek een kweker.
Als een rose jullie eerste echt gaai is zal ik daar niet voor gaan ivm het gedrag. |
Donderdag 11 September 2008 8:22 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
En een gaai is getest vervolgens komt er nog een ook getest blijkt ziek is alles een drager of ziek, dat is het verhaal bij winkels |
Donderdag 11 September 2008 8:23 pm |
|
|
|
|
annemie2
Fladderaar
Hoi ,
Denk er in ieder geval heel goed over na en lees zo veel je er over kan vinden. Is inderdaad zeer lastig om te wachten, want als je zo een besluit hebt genomen wil je er zo snel mogelijk aan beginnen. Maar doe dat alsjeblieft niet zo maar 1 ,2 ,3, ...
En denk ook dat je best met een van een goede kweker begint. Is zeeeer belangrijk. Dan start je tenminste goed. Weet je met een oudere papegaai nooit. Veel succes in ieder geval met de voorbereidingen.  |
Donderdag 11 September 2008 9:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zou liever voor een kweker (wel een goede) kiezen ipv een winkel of een handelaar, hoe goed die ook is..
Er kan nu eenmaal meer misgaan bij een handelaar of winkel. (En daar hoeft de winkelier niets aan te kunnen doen!) |
Vrijdag 12 September 2008 8:26 am |
|
|
PeCe
Vlieger
|
|
|
|
quote:
Originally posted by millie
Lorre en co is ook en winkel al 3 maal al hun beesten afmoeten maken door het pbfd virus.
Waar heb je deze informatie vandaan? Weet je zeker dat het klopt wat je hier schrijft? Ik moet zeggen dat ik zelf Bert niet heb gesproken hierover, MAAR hij heeft op andere forums hier wel open kaart over gespeeld en er zijn diverse berichten hierover geplaatst.
alle vogels?? - niet bij mijn weten
3x pbfd?? - beslist geen drie maal, mij is 2x bekend EN dat was niet wegens PBFD.
De eerste keer was dramatisch, toen zijn de meeste vogels afgemaakt. Idem niet alles, want wat hij thuis had, wat gezond was (meervoudig getest) is niet afgemaakt. Maar wel de meeste andere vogels. Dat was wegens het Circo-virus. Vervolgens zijn vele maatregelen getroffen om herhaling te voorkomen. Ook zijn de jonge papegaaien nu niet meer te bezoeken en worden in een aparte ruimte groot gebracht.
Daarna heeft hij een keer een aantal jonge papegaaien af laten maken omdat bij een grijze roodstaart ondanks meerdere tests (geruime tijd na verkoop) toch PBFD was gevonden. Daarna heeft Bert alle vogels uit dat nest teruggekocht en veiligheidshalve af laten maken. Echter is bij geen van de anderen de ziekte geconstateerd.
Al met al is juist Lorreco een van de beste winkels wat betreft het kopen van een papegaai. Je zal merken dat er veel wordt gedaan voor de welzijn van de vogels. Idem krijg je paspoort, wordt er nog een laatste test op ziektes gedaan (ondanks dat de papegaai aantoonbaar eerder is getest) bij de aankoop.
ALS je al een winkel zou kiezen, dan is Lorreco beslist geen verkeerde keuze. Ik zou er zelf niet over twijfelen. Als zij de vogel hebben die ik wil, dan zou ik die daar zeker wel kopen.
MAAR ik ben het wel met de anderen eens. Als je een jonge vogel koopt bij een verstandige kweker, ook pas nadat die vogel zelfstandig is, dan is een kweker een goede keuze. Helaas zijn er ook kwekers die minder goed staan aangeschreven. Die verkopen ook hun vogels liefst zo jong mogelijk, onder het mom van dan krijg je een betere band met de papegaai.
Liefst een goede kweker, daar krijg je meer begeleiding, uitleg enz. Maar Lorreco is beslist geen slechte keuze. |
Vrijdag 12 September 2008 2:02 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:23 am
|
|
|
|
|