|
|
|
pskoko123
Eitje
| Schreeuwende kaketoe |
|
|
Hallo allemaal.
Ik hoop hier een aantal tips te vinden voor mijn schreeuwende kaketoe. De laatste 6 weken, is hij meer gaan schreeuwen. Ik heb hem nu ong. 4 maandjes, en als vanaf het begin liet hij zich heeeel afentoe horen, mischien 4 keertjes per week. Nu doet hij dit elke dag, wel 2 of 3 keer.
Nu denk ik zelf dat hij dit doet omdat hij altijd gewend was om met een andere vogel te zitten. Hier kwam ik pas na 2 weken achter, want de vorige eigenaar had opeens nog een vogel aangeboden, waarvan ik fotos zag op marktplaats van de andere vogel samen met mijn vogel. Dit heeft hij me niet verteld toen ik deze vogel ovenam.
Mischien is hij me als zijn partner gaan zien, want altijd als hij schreeuwt ben ik in een ander kamer. Dit gebeurt niet altijd als ik even uit zicht ben, maar als hij schreeuwt is het als ik weg ben.
Nu heb ik verschillende metodes geprobeert om het hem afteleren. Ik weet wel dat dit een nartuurlijk normaal gedrag is, en dat de papegaaien dit in de nartuur ook doen om zo hun partner te roepen, en ik vind het ook heel niet zo erg als hij dit af en toe doet. Alleen ben ik bang dat het strax de spuigaten gaat uitlopen, vandaar dat ik dit even onder de aandacht breng voor mezelf.
Nu heb ik een tijd elke keer als hij schreeuwt, een doek over de kooi gegooid. Dir heb ik een paar weken zo gedaan, tot ik las dat je dit helemaal niet zou moeten doen.
Het zou mischien erger kunnen werden omdat hijmischien die haastige reaktie van mij leuk gaat vinden, en het zo niet afleert. Ik ben nu een week al bezig met de totaal negeer metode.
Dus als hij schreeuwt negeer ik hem volkomen, ik kijk niet eens naar hem. En als hij dat een ander geluidje maakt, dan kom ik entosiast naar hem toe en aai hem enzo.
Nu hoop ik dat jullie mij tips kunnen geven, en of dit wel een goed metode is, en wat jullie ervan vinden. Waarom schreeuw hij meer, doe ik wat fout, of geef ik hem teveel aandacht.
Liefs, pskoko |
Vrijdag 20 Juli 2007 3:41 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Zoals je de laatste methode omschrijft,doe je het eigenlijk goed.
Gewoon negeren. probeer hem wel te vertellen wat je gaat doen,dat ie weet dat jeook zo weer terug komt.
Zodra ie de eerste keer dan stil is,beloon je hem hier voor. Blijf de eerste keer niet te lang weg. En probeer dit dan iets uit te breiden.
In je andere topic schreef je ook nog,dat je hem kon aaiien en zo. Probeer dit achterwege te laten,en geef hem een kroel als beloning.
Als je hier eerder had gevraagd of je wel een geelkuif zou overnemen,zouden de meesten het je hebben afgeraden. Het blijven zeer moeilijke gaaien,die je ongeloofelijk kunnen manupileren.
Heb je al eens eerder ervaring gehad met gaaien?? |
Vrijdag 20 Juli 2007 3:47 pm |
|
|
pskoko123
Eitje
|
|
|
Hallo,
Hahah,
quote:
Als je hier eerder had gevraagd of je wel een geelkuif zou overnemen,zouden de meesten het je hebben afgeraden. Het blijven zeer moeilijke gaaien,die je ongeloofelijk kunnen manupileren.
Tja, mischien had ik inderdaad eerst meer kennis kunnen opdoen over deze vogels. Ik heb geen eerdere ervaring met deze vogelsoort, wel heb ik ooit parkieten gehad.
Maar inderdaad, kan ik hem gewoon niet meer aaien, maar alleen als beloning. Ik geef toe dat ik daar wel moeite mee ga hebben, haha, want hij vraagt best veel aandacht, en vooral als hij dan heel nongelant zijn lichaam tegen mijn handen aandrukt, zo van "He aai mij is eventjes"
Ik dacht zelf ook wel dat het een betere aanpak is om hem totaal te negeren als hij schreeuwt, ipv een doek om de kooi te gooien. Zo zal hij hopelijk leren dat schreeuwen niet helpt om aandacht te krijgen.
Dus dan zal ik hem meer belonen als hij stil is of een ander leuk geluidje maakt, met aaien en wat lekkers. En toch wat consequenter omgaan met het weggaan, en juist meer aandacht eraan geven als hij stil is terwijl ik weg ben geweest.
Bedankt voor de reaktie,
Liefs, pskoko |
Vrijdag 20 Juli 2007 4:07 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
Ojee, een geelkuifje.. Dat zijn moeilijke vogels.. Ze zijn wel ongelooflijk aandoenlijk en superschattig. Juist dat is hun grote nadeel: Hierdoor ga je heel erg snel de fout in. (Ze vragen aandacht en krijgen dat ook, want wie kan een kaketoe weerstaan met die lieve wangetjes? Ik ontzettend moeilijk hoor.. )
Probeer hem zeker niet meer op commando (van hem) te aaien. Dus niet als 'ie z'n lichaam tegen jouw handen aandrukt. Loop dan weg en ga iets anders doen.. (Pffft, klinkt wel erg harteloos he?)
Probeer na een minuutje met iets in je handen (zonder hem aan te kijken) op hem af te lopen en hem op te laten stappen. Ben je bekend met de vijf stappen? Die staan hier: http://www.fluffies.org/nl/pap.....vt263.html
Wat vindt hij een fijnere beloning? Iets lekkers of een kroel? Want kaketoes zijn vaak echte knuffelkonten die vaak meer in zijn voor een knuffel dan iets lekkers..
PS Heb je foto's van je kaketoe?? Foto's kan je hier in je dagboek of gebruikerspagina zetten, voor meer info: http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html |
Vrijdag 20 Juli 2007 6:12 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:23 am
|
|
|
|
|
|