Als we bijvoorbeeld bij het raam samen staan of om het hoekje kijken wat het baasje doet en ik ga een beetje fluisteren van WAT IS DAT en WAT ZIE JE en ik doe heel geinteresseerd kijken, dan doet ze dat sis geluidje met regelmaat en geeft dan daarna een soort kusje. Ik vind het grappig maar messchien heeft het een betekenis in de papegaaien taal.
Ze doet het ook als ze bijvoorbeeld over de bank loopt en maakt ze een klakkend geluidje met haar tong en neem je haar bij je om te knuffelen dan ook.
Ah dat lijkt mij ook wel heeeel lief klinken maar of het ook een betekenis is in gaaien taal heb ik geen idee van.
Dinsdag 30 September 2008 3:11 pm
Sue Moderator
Re: sisgeluidjes
Ehmmm is het echt sissen? Of is het meer een soort luchtstroom uit haar snavel met geluid?
Zazu doet dat ook wel eens. Het is volgens mij vriendelijk bedoeld want hij doet het alleen maar als hij vriendelijk is.
je kan het vergelijken met: als je zelf je tanden op elkaar zet en dan wat lucht blaast. ze doet het altijd als ze vrolijk is of als we samen bezig zijn. Als ze boos is maakt ze andere geluiden
Dinsdag 30 September 2008 6:00 pm
Sue Moderator
Is het een kort geluid? (Niet langer dan 5 seconden?) Dan is het denk ik hetzelfde. Ik vind het altijd erg grappig.
Ze is gelukkig zelden boos en ja, dan tikt ze met haar snavel. Er komt hier 1 persoon die zij echt niet moet. Je ziet haar echt geirriteerd raken en daar gaat ze echt achter aan. Ze is dan echt een duiveltje hoor. IK denk echt dat die iets gedaan heeft waardoor zij zo boos word. Bij niemand anders doet ze het.
Woensdag 1 Oktober 2008 8:19 am
Sue Moderator
Dat hoeft niet perse hoor.. Ze hebben zo hun voorkeuren, en die zijn vaak niet te doorgronden.
Woensdag 1 Oktober 2008 9:18 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:23 am