Tokkie - ons nieuwste gezinslid

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
Pluisje
Vlieger

Tokkie - ons nieuwste gezinslid  Reageer met quote  

Weer een gezinsuitbreiding, dit keer geen OT Cool

Tokkie – een probleemgevalletje – Eleonora Kaketoe is ons nieuwste gezinslid.
Nog in de zomer van 2008 heeft zijn baasje via via ons benaderd of we een probleemgevalletje
wilde opvangen – een kaketoe van 4 jaar oud. Tja, precies de leeftijd dat meeste kaketoes
een nieuwe huisje zoeken Sad . Ze konden niet meer tegen geschreeuw en hadden te weinig
tijd voor hem, Tokkie is ook een plukkertje. Wel een pluim voor oude baasje van Tokkie –
ze wilde geen geld hebben – belangrijkste was dat Tok een goed huisje krijgt.
Bovendien, omdat in de zomer ons zoontje was pas geboren en we konden ECHT geen
probleemkaketoe in huis nemen met pasgeboren kindje - wilde zijn oude baasje een
half jaar wachten.

7 december waren wij zover, testen waren klaar (PBFD, Polyoma, Chlamidia)
allemaal negatief, hebben we ons adoptiekindje opgehaald Hartje .

Eerste paar dagen heeft Tok best veel geschreeuwd, maar ook agressief geweest –
stress van verhuizing denk ik. Hij is gekortwiekt, vaak bij (langdurig) gewiekte vogels
uit angst zich in agressie (omdat normale “vluchten” reactie onmogelijk is). Tokkie –
zo heette hij, maar wij vonden de naam niks voor ons, dus besloten we hem Bo
(Boni of oficieel Bonifacius Wink ) te noemen. Ik zei steeds Bo, Boni tegen hem, maar op
gegeven moment keek hij zo in mijn ogen en zachtjes maar heel duidelijk zei TOOO-KKIEEE Hartje .
OK dan, hij is Tokkie gebleven.

Nu zijn 2 maanden voorbij we hebben geweldig leuke, vrolijke mannetje erbij.
Tokkie is bijzonder creatief en kan heel goed zichzelf bezig houden, hij is altijd met iets
bezig, of iets slopen, graven, dan weer met voetspeeltjes iets knutselen, touwtjes door
ringetjes halen bvb. Heel bijzonder ook zijn geduld, hij kan aan één harde nootje
(hazelnoot bvb) dagen lang werken om het te kraken. En dan begint hij zijn werk
’s ochtends vroeg als hij opstaat en heeft zijn ontbijt gehad en zo 3-4 dagen kan hij
eraan werken totdat het nootje open is Laughing . Schreeuwen valt best wel mee, 15-20
minuten per dag vind ik heel netjes voor een kaketoe..

Met mijn meisjes Aphyna en Mango gaat het ook goed. Ze zijn nog niet echt vrienden
met Tokkie geworden, maar ik heb geduld Cool .

Tot zover een update uit het huisje van Pluisje.
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 3:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Tokkie - ons nieuwste gezinslid  Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de thuiskomst van Tokkie! Wat goed dat jullie je hebben ontfermd over Tokkie. Hij had het niet beter kunnen treffen! Veertje
Ik heb stiekem in je dagboek gekeken maar daar stonden nog geen foto's van Tokkie. Crying or Very sad
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 4:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met Tokkie. Wat een smeltmoment Hartje toen hij je aankeek en zachtjes Tokkie zei.
En helemaal super dat het zo goed gaat Veertje .
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 5:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Re: Tokkie - ons nieuwste gezinslid  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik heb stiekem in je dagboek gekeken maar daar stonden nog geen foto's van Tokkie. Crying or Very sad

Er staat al eentje Rolling Eyes . Ik heb nieuwe foto's bij "Paleis Amatoe" pagina gezet met daglichtlampen boven het paleis Wink, daar op de voorgrond staat een fotootje van Tokkie. Maar ... er wordt aan gewerkt , nieuwe pagina is in aanmaak Wink
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 5:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Wat een smeltmoment Hartje toen hij je aankeek en zachtjes Tokkie zei.

Dankje Esjo,
ja dat was zeker een smeltmoment Hartje ik kon hem iig niet meer Bo noemen Smile
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 5:46 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik vind Tokkie ook wel een lieve naam hoor... en 'Tok' is al helemaal geniaal (ha, volgens mij heb ik mijn nieuwe tic gevonden; ik gebruik dit woordje veel te vaak de laatste tijd Rolling Eyes excuses). Mij staat hier ook zo iets te wachten; nu ik eindelijk (voorlopig) een naam heb... hij blijft het wel saboteren en eigenwijs zijn oude naam zeggen, terwijl hij al een paar nieuwe woordjes van ons heeft... eh ja. Ik ben in ieder geval bereid alles in de strijd te gooien Wink

Nogmaals, gefeliciteerd; hij heeft het getroffen. Hoe reageren die andere twee op hem?
Bericht Vrijdag 6 Februari 2009 9:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Ik vind opzich Tokkie ook lekker klinken, maar als je Tokkie zegt denkt iedereen aan de Tokkie's - weet je wel...
Shi, heette jouw nieuwe aanwinst Coco of zo? Laughing Laughing Laughing
Waarschijnlijk staat het ergens maar ik moet nog inlezen . Embarassed
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 9:55 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Whahah nee dat ook weer niet Mr. Green (dan had ik ook absoluut niet zo'n moeite om zijn naam te veranderen; jakkes; smaak is persoonlijk maar voor mij geen Coco's of Sjakko's en variaties erop Laughing, sorry Embarassed), hij heette Chico. Op zich geen problemen mee, maar het is geen naam die ik zou kiezen... nou ja, je snapt het Smile

Ik ben veel gelukkiger nu hij als Yingwi door het leven gaat, maar moet het nog het klein eigenwijsje uitleggen Laughing
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 10:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte gefeliciteerd Veertje
Bericht Zaterdag 7 Februari 2009 2:58 pm
Astrid
Fladderaar

Reageer met quote  

Van harte gefeliciteerd!! Wat een schattig beestje Hartje
Bericht Maandag 9 Februari 2009 1:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt! Hij is lief, ja… wel een mannetje met gebruiksaanwijzing Wink
Bericht Maandag 9 Februari 2009 10:05 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ach, die gebruiksaanwijzing.. Die krijg jij echt wel uit. Daar heb ik alle vertrouwen in!
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 7:43 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met jullie nieuwe leukerd! Prachtige actie fotos heb je trouwens geplaatst Laughing
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 3:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat een mooi verhaal. te lezen dat een probleemgeval helemaal geen probleem is. en je dan nog heel duidelijk maakt dat zijn naam gewoon tokkie is en daar mee uit. hij heeft het je goed bijgebracht. ik moet er wel om lachen.
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 4:04 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt Tommy en Alexandraatje Very Happy

@ Alexandraatje
Was dat maar waar Laughing nee, als je een kaketoe neemt dan neem je al een probleemvogel
en met een kaketoe van 4 jaar sta je precies in het begin van problemen, maar ik ga de uitdaging
graag aan!

Het is ook niet (helemaal) van zelf gegaan, hoor. We hebben vanaf dag 1 hele duidelijke
huisregels gesteld. En numero één is negeren van ongewenst gedrag. Tokkie schreeuwde
duidelijk om aandacht. Dus
actie 1 - niet reageren
actie 2 - als hij toch doorzet - gaan we weg uit zijn zicht. Dat is bij ons makkelijk,
we hebben ons huis zo gericht dat woonkamer is door de schuifdeur gescheiden van de vogelkamer.
Dus gaat de schuifdeur dicht.
Bovendien heeft hij 2 keer zo groot kooi gekregen en heel veel afleiding, speeltjes,
afwisselende takken, waar hij overigens heel dankbaar gebruik van maakt.
Verder ben ik met hem gaan trainen, hij heeft al allersimpelste truk onder de knie Wink -
met het lepeltje eten (fotootje staat in mijn dagboek).
Nu zijn we bezig met ringetjes op een staafje (piramide) spel. Nog geen succes geboekt, maar dat komt Cool .
Misschien heb ik het een beetje luchtig geschreven, maar er zit daadwerkelijk wat werk in Rolling Eyes

@ Sue
Smile ja zeker (zei zeer onzekere Pluis Laughing Laughing ), ben er mee bezig Wink
Bericht Dinsdag 10 Februari 2009 10:10 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:24 am
  Berichten van afgelopen: