De advertentie van de Huisdiersuper

Uitstulpende anus tijdens het poepen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
jedi2000
Net uit het ei

Uitstulpende anus tijdens het poepen  Reageer met quote  

Nou, hier meteen maar een vraag. Alba, onze Witkuif lijkt redelijk zindelijk te zijn, voor zover ik dat kan bepalen na drie dagen bij ons in huis. Wanneer hij op de arm zit, houdt hij in en wanneer hij dan op stok komt te zitten gaat hij poepen. Maar nu zag ik (eer)gisteravond en vanmiddag ook dat hij raar doet met poepen. Hij danst een paar keer op en neer, draait zich dan om en maakt een poep beweging. Staart omhoog en kont naar achteren. Hierbij maakt hij een piepend geluid, maar komt er geen poep uit. Alsof hij echt moeite heeft met het poepen. Af en toe lukt het wel en zijn het kleine poepjes, maar ze zien er wel gezond uit.
Verder weet ik niet goed hoe een anus eruit hoort te zien en of deze zover uitgestulpt hoort te zijn als hij poept. Wanneer hij niet poept, is de anus verder niet te zien.
Uiteraard heeft hij ook tijd nodig om te wennen in zijn nieuwe huisje, maar dat leek vanaf gisteravond niet echt een probleem, aangezien hij uitgebreid in onze armen, op de bank voetbal heeft zitten kijken. Toch kan het goed zijn dat het met aandacht en pleasen te maken heeft. Heeft iemand tips of suggesties? Ik heb nog niet door hoe ik een foto bijvoeg, maar die staat wel bij mijn fotoalbum. misschien kun je die ff bekijken.
Dank je en groetjes Jessie. Ik hoor het graag.[/img]
Bericht Zaterdag 14 Juni 2008 6:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Uitstulpende anus tijdens het poepen  Reageer met quote  

Hoi Jessie.. Ik ben een beetje geschrokken van de foto's. Het ziet er niet goed uit. Kan je met Alba naar de vogelarts?
Mijn vogelarts heeft me verteld dat uitstulpende cloaca's vaak bij witkuifmannen voorkomen. Te veel kroelen (opwekken van het partnergedrag) zou hier de oorzaak van zijn.
Probeer hem aub niet telkens te kroelen, een partnerrelatie aan te gaan en zsm naar de vogelarts te gaan..
Sterkte en houd ons aub op de hoogte..
Bericht Zaterdag 14 Juni 2008 10:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Als de bliksem naar de vogelarts. Zoals Sue zegt, zijn dit soort problemen wel vaker te zien bij voornamelijk de Witkuifkaketoes, en het is serieus, tot aan stukken eigen ingewanden eruit persen (waarvan je je kan voorstellen wat voor schade het binnen aanricht). In de toestand zoals hij het nu heeft kan het stukje darm bovendien zodanig uitdrogen en beschadigd raken dat het niet door een simpele operatie te verbeteren is, dus je moet niet langer wachten. Neem aub contact op met een vogelarts.
Bericht Zondag 15 Juni 2008 7:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jedi2000
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dank jullie voor het advies, vrij voor de hand liggend trouwens. Maar omdat de cloaca er alleen bij het poepen zelf uitkomt en de rest van de dag wel gewoon naar binnen zit, dacht ik misschien dat het zo hoorde. Het is ongeveer een centimeter wel, dat naar buitnekomt, maar dus alleen als hij daarwerkelijk perst. Vanmiddag komt er een man bij ons om algemene zaken uit te leggen en tips en tops te geven. Kan hij daar ook meteen naar kijken.
Vervelend is dat hij het van de week in de dierenwinkel ook al had, dus heb ik geen zin om daar de kosten voor te betalen. Maar goed, dat moet ik maar met hen uitvechten. Jullie horen het wel weer.
Groetjes Jessie.
Bericht Zondag 15 Juni 2008 9:35 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Jessie.. Weet je toevallig of hij zindelijk gemaakt is in de winkel? Werd er ook daar al aandacht besteed aan zijn poepjes? Dit kan ook tot een cloaca prolaps leiden.
Ik heb dit nog nooit gezien bij mijn vogels, hoe lang duurt het beeld wat je in je dagboek hebt geplaatst?

Sterkte.. Dit is trouwens niet van een paar dagen. Het is volgens mij echt iets wat al langer speelt. (Net wat je zelf zegt..)
Bericht Zondag 15 Juni 2008 9:46 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben heel heel blij dat je iemand hebt komen om te onderwijzen, da's een slimme zet Smile

De volgende keer is het misschien wel handiger als je informatie zoekt voor je het diertje aanschaft, bespaart ook een hoop gedoe van een ziek beestje terug brengen en het geld uit de winkel of (preferabel) kweker te moeten boksen Wink
Bericht Zondag 15 Juni 2008 11:01 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu ? Heb je al een afspraak bij de vogelarts ?
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 10:54 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Jedi.. Heb je inmiddels een vogelarts te pakken kunnen krijgen?
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 8:08 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi, Hoe is het nu met Alba, weet je er al iets meer over.

Ik wil toch even iets algemeen vragen aan jullie allemaal over alle gaaitjes. Ik zie bij Jos ook wel iets verschijnen hoor, vooral bij zijn morningdrop. Maar zoveel is het echt niet of mag je echt helemaal niks zien tevoorschijnkomen buiten zijn poepje?
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 8:17 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

bij onze timney zie je iets naar buiten komen bij het poepen maar dat gaat meteen weer terug naar binnen daarna. de anderen hebben er geen last van om het zo maar te noemen. het schijnt normaal te zijn dat er een heel klein beetje naar buiten komt, vooral als ze veel kracht moeten zetten.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 7:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
jedi2000
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dat laatste is mij ook verteld. Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar de anus gaat bij Alba inderdaad ook weer naar binnen als hij stopt met persen. Hij staat niet de hele dag naar buiten. Ik heb gisteravond gemaild naar de dierenkliniek in Drachten met foto's, dus als het goed is krijg ik daar vanmiddag antwoord op. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de vorige eigenaren, die hem geprobeert hebben zindelijk te maken. Dus hij wil graag goed gevonden worden, waardoor hij extra veel probeert te poepen in zijn eigen bak. Maar goed, daar horen jullie nog meer van. De javabom is een succes. Kijk maar in mijn dagboek.
Groetjes Jessie.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 10:04 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmm, Ik merk het eigenlijk vooral op bij zijn morningdrop. Hij zal het misschien ook hebben bij zijn andere poepjes maar die zijn dan sowieso al kleinder dat hij niet echt moeite moet doen. Daar is het mij dan ook nog niet echt opgevallen. Bij zijn morningdrop wel.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 11:10 am
ellenparrot
Vlieger

Re: Uitstulpende anus tijdens het poepen  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hoi Jessie.. Ik ben een beetje geschrokken van de foto's. Het ziet er niet goed uit. Kan je met Alba naar de vogelarts?
Mijn vogelarts heeft me verteld dat uitstulpende cloaca's vaak bij witkuifmannen voorkomen. Te veel kroelen (opwekken van het partnergedrag) zou hier de oorzaak van zijn.
Probeer hem aub niet telkens te kroelen, een partnerrelatie aan te gaan en zsm naar de vogelarts te gaan..
Sterkte en houd ons aub op de hoogte..

Ik zie dan wel geen foto's maar goed klinkt het niet? Ik zou ook ff naar een dierenarts gaan!
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 6:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Klik in het eerste bericht bij Jedi2000 maar op de knop <foto/film albums>, er is maar een album genaamd "Onze Alba", dan krijg je een overzicht, de foto's waar het over gaat staan tussen de andere foto's, die plezieriger zijn om te zien.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 6:58 pm
ellenparrot
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by PeCe
Klik in het eerste bericht bij Jedi2000 maar op de knop <foto/film albums>, er is maar een album genaamd "Onze Alba", dan krijg je een overzicht, de foto's waar het over gaat staan tussen de andere foto's, die plezieriger zijn om te zien.

aaah.. gevonden! Prachtige vogel!! Die uitstulping .. ziet er niet lekker uit hoor! Confused
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 7:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 22 November 2008 4:30 pm
  Berichten van afgelopen: