|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
| Update Roxy |
|
|
Even een update hoe het hier met Roxy gaat. Opzich gaat het met Roxy heel erg goed. Ze begint nu echt te wennen, maar dat brengt wel weer z'n nieuwe problemen met zich mee. Tussen mij en Roxy gaat het super. Ze luistert goed (steeds beter) naar mij en gedraagt zich netjes. Ze heeft wat meer concentratie en een eerste begin met trainen is ook gemaakt! Ze kent inmiddels de kleurtjes rood, groen en geel. Daarvan zo meteen even een filmpje!
Tussen Ferdie en Roxy gaat het opzich ook heel erg goed. Af en toe (en dat hadden wij nooit verwacht!) beslist Ferdie wel even duidelijk dat het toch echt haar kooi is en jaagt ze Roxy wat op, maar dat gebeurd bijna nooit. Over het algemeen zijn ze wel blij met elkaar en komen ze langzaam maar beetje dichter bij elkaar. Ik denk dat ze echt een goede invloed voor elkaar zijn. Ze trekken elkaar een beetje mee... Helaas nemen ze ook slechte dingen van elkaar over... Roxy heeft het irritante schreeuwgeluid van Ferdie overgenomen en dat is minder leuk. En nu ze meer gewend is laat ze zich helaas ook veel meer horen. Teveel op het moment. Zodra er iemand thuis komt begint ze en houd ze er ook niet zomaar weer mee op. De afgelopen twee weken was echt heel erg (Vooral Tariq kan er slecht tegen en schiet dan nog wel eens uit zijn slof wat dan weer averechts werkt uiteraad...) Toch heb ik het idee dat het langzaam aan wel *iets* beter wordt. Maar dat kost tijd. En veel tijd is met dit soort dingen erg vervelend....
Minder leuk is dat Roxy iets tegen Tariq heeft. Zodra ze los is en Tariq is een beetje in de buurt gaat ze echt achter hem aan. Als ze de kans krijgt dan valt ze echt aan en bijt ze ook echt HARD. Niet echt grappig dus... Nu ben in principe de gene die met de vogels werkt, maar vind het toch niet prettig dat Tariq niet eens normaal bij haar in de buurt kan komen. Ik probeer er wat aan te doen en gisteren ging het weer ietsje beter maar ook dat soort dingen kosten echt tijd.
Al met al denk ik dat we er met Roxy wel komen, maar dat gaat niet zomaar en echt met ups en downs. Zo heeft ze bijvoorbeeld nu haar borstkas weer wat meer kaal geplukt maar laat ze aan de andere kant de veertjes op haar rug met rust. Nou ja, we zien wel hoe het precies loopt! |
Vrijdag 26 Oktober 2007 3:19 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ahhh dat schreeuwen is indd minder.
maar ik geloof er wel in dat je het goed krijgt:D
Succes met Roxy |
Vrijdag 26 Oktober 2007 3:34 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
wat vervelend dat ze nu begint met schreeuen en tariq achterna zit
maar als ik het goed lees wordt het ook alweer wat minder.
het gaat je vast lukken om dit af te leren bij dr
veel succes  |
Vrijdag 26 Oktober 2007 4:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Update Roxy |
|
|
Hoi Marlies, leuk weer wat van je te horen. Wat jammer dat Roxy het geschreeuw van Ferdie heeft overgenomen. Is het een hard geluid?
Wel ontzettend knap dat ze de kleurtjes herkent! Hoe heb je dat geleerd? Had het filmpje bekeken en vond het wel erg leuk om twee witkuiven samen te zien en kleurtjes aan te zien wijzen.
Zou Roxy Tariq niet zo mogen omdat hij wel eens uitvalt?? Ik roep maar wat? Of is dat al daarvoor begonnen? |
Vrijdag 26 Oktober 2007 7:58 pm |
|
|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Nee, dat ze Tariq aanviel/aanvalt begon daarvoor al. Ik denk dat hij daarom ook veel minder geduld met haar heeft. En met uitvallen bedoel ik dan terug schreeuwen in de zin van "houd je kop" etc. Maar we gaan er gewoon aan werken en dan moet het vast wel weer goed komen.
Schreeuwen doet ze helaas inderdaad echt HARD. En dan kan Tariq daar slecht tegen, en dan wordt ik zenuwachtig (want bang dat hij wil dat ik haar dan weg doe ofzo) en dan gaat het dus van kwaad naar erger Afleiden helpt wel (gewoon rondbewegen in de kamer) maar ja, om nu de hele avond maar door de kamer te gaan blijven lopen?
Kleurtjes leren is niet zo moeilijk, zolang je maar eenmaal hun aandacht hebt! Ik ben gewoon begonnen door duidelijk de kleur te noemen en het dan voor hun te houden. Raken ze het aan, Goed zooo!!! En wat lekkers. En dat dan een paar keer herhalen. Als ze eenmaal doorhebben wat de bedoeling is gaat het heel snel! |
Vrijdag 26 Oktober 2007 10:48 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat een leuk filmpje zeg. Het kaketoe klasje Knap hoor.
Minder idd. dat roxy haar ware aard laat zien. Hoop dat jullie snel verbeteringen in dat gedrag zullen gaan zien en merken. |
Zaterdag 27 Oktober 2007 9:46 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Minder dat ze Ferdie's irritante geluid nadoet, en je vriend probeert te bijten, maar in het filmpje zie je wel dat ze het goed heeft bij JOU |
Zondag 28 Oktober 2007 9:44 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

De kleurtjes herkennen is echt knap zeg!!!
Hoe reageert Tariq op de aanvallen van Roxy?? weerstaat hij ze of maakt hij zich bang en boos uit de voeten? Ik zag laatst een programma op tv en daar viel een kaketoe telkens de zoon van de eigenaresse aan. De zoon kreeg de tip om de aanvallen te weerstaan, de arme jongen stond toen een poosje met een beschermende helm ( ) in de kamer en daarna ging het steeds beter...Jij hebt natuurlijk enorm veel ervaring met kaketoes, maar misschien heb je er iets aan??  |
Zondag 28 Oktober 2007 3:26 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm oké.. Ze deed dat dus al..
Witkuiven kunnen behoorlijk hard schreeuwen. Doet ze het echt zo hard als ze kan? Kan me voorstellen dat jij ook nerveus wordt hoor. Weet daar zo snel geen oplossing voor. Misschien een keer praten over het geschreeuw?
Je wordt wel lekker fit van rondlopen..
Ik heb alle aandacht van iago.. Da's het probleem niet. Houd jij meteen twee kleurtjes voor haar neus? |
Zondag 28 Oktober 2007 10:30 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Het is echt duidelijk dat ze ons gewoon aan het uitproberen is. Het gaat naar mijn idee wel wat beter, al gaat het sommige dagen weer erger. Als ze merkt dat het geen zin heeft houd ze er op een gegeven weer mee op (soms om het later nog een keer te proberen) Maar je hebt niet altijd de mogelijkheid om het steeds maar te negeren.... Dus dat is lastig! Ben er wel van overtuigd dat het wel weer beter wordt, maar dat kost gewoon tijd.
Over het trainen met de kleurtjes:
Ik begin met één kleurtje. Ik heb nu de camera weer af moeten staan aan mijn vader (haha) maar ik heb wel zelf nog een andere (slechtere) waar ik ook wat filmpjes mee kan maken. Ik zal even proberen om een filmpje te maken waarin ik ze een nieuw kleurtje leer. Hier gaat het natuurlijk wel een stuk sneller omdat ze het idee al snappen. |
Dinsdag 30 Oktober 2007 1:57 pm |
|
|
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Ben blij te lezen dat het goed gaat maar met ups en downs...Roxy kan idd uitproberen en dat kan ze heel lang volhouden, ik hoop echt dat je daar door heen kunt breken! Roxy is meer een vrouwen liefhebber vraag me niet waarom.
Maar als ze alleen is met Tariq en jij totaal uit haar zicht bent heb je kans dat ze hem niks doet
Dat plukken van dr is altijd zo geweest het ene moment heeft ze een jas aan en de andere dag heeft ze het weer uitgedaan
Maar wat een leuk filmpje!!!! Ik had toen voor Roxy en de andere gaaitjes een puzzel gekocht met allemaal kleurtjes, dus ik aan de slag...nou Rox dacht ga maar lekker zelf kleurtjes aanwijzen  |
Woensdag 31 Oktober 2007 2:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Marlies R
Over het trainen met de kleurtjes:
Ik begin met één kleurtje. Ik heb nu de camera weer af moeten staan aan mijn vader (haha) maar ik heb wel zelf nog een andere (slechtere) waar ik ook wat filmpjes mee kan maken. Ik zal even proberen om een filmpje te maken waarin ik ze een nieuw kleurtje leer. Hier gaat het natuurlijk wel een stuk sneller omdat ze het idee al snappen.
Als je dat zou willen doen, heel graag! De kwaliteit maakt echt niet uit hoor.. Als je het filmpje online zet, wil je er dan een nieuw topic van maken? |
Vrijdag 2 November 2007 10:04 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:24 am
|
|
|
|
|
|