|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
| Update van Tweety, Roxy en Ferdie |
|
|
Hoi Allemaal.
Ook even een update van hoe het hier met de vogels gaat. Zal over allemaal even een eigen stukje zetten:
Tweety
Met Tweety gaat het super. Hij heeft wel net weer een beetje een hormoon periode gehad en dan is hij altijd wat vervelend (Altijd testen hoever hij kan gaan) maar inmiddels is dat allemaal weer voorbij. Wel is hij lelijker dan ooit, haha. Komt door zijn maatje Pip, die vind dat er niks mooier bestaat dan tegen zijn vriendje aanzitten en zoveel mogelijk veren door de war schoppen.. Tweety ziet er als gevolg een beetje uit als een zwerver, haha Als ik hem weer douche is hij helemaal weer mooi, maar één dag met Pip en hij ziet er weer niet uit. Nou ja, jammer dan, ze zijn erg gelukkig met zijn tweeën en dat is het allerbelangrijkste!
Ferdie
Ferdie is nog net zo'n doos als dat ze altijd is geweest. Valt nog steeds over haar eigen poten (liefst drie keer op drie meter) en is zo onhandig als maar kan. Toch is ze wel wat veranderd sinds Roxy er is. Nu er een nog grotere idioot in huis is dan zijzelf voelt ze zich wat stoerder. Af en toe jaagt ze Roxy de hele kooi door. Verder is het wel een schatje gelukkig, haha. Met eten is het wel nog steeds een miep. De harrison eet ze nu gelukkig wel goed, maar omdat ik nu weer alleen woon en eigenlijk net wel/net niet genoeg verdien om alles in mijn eentje te betalen heb ik besloten om harrison en nutribird te gaan mengen. Mooi dat zij geen nutribird eet natuurlijk.... Nou ja goed, dan krijgt ze maar weer harrison is dan ook niet anders.
Roxy
Met Roxy gaat het nog steeds erg goed. Ze had laatst weer behoorlijk wat veren maar helaas heeft ze een aardig deel er weer uitgetrokken toen ze broeds werd. Zo zonde! Nu ze niet meer broeds is laat ze gelukkig de nieuwe opkomende veren wel weer zitten. Het zal voor haar in elk geval erg fijn zijn als het weer wat mooier weer word. Dan kan ze lekker weer mee naar buiten. Schreeuwen nog ze helaas wel nog steeds, maar het is niet meer zo erg als in het begin. Het zal voor haar denk ik wel fijn zijn dat Tariq en ik nu uit elkaar zijn, want Tariq kon erg slecht haar geschreeuw omgaan. |
Woensdag 6 Februari 2008 10:37 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Fijn dat het met allemaal zo goed gaat. Wel zonde dat roxy toch weer haar veren geplukt heeft...maar ja. Ze laat ze nu voorlopig weer even zitten. op naar de voglende broedse periode
Hoop dat je binnenkort ook weer wat fotootjes van het stel kunt plaatsen.  |
Woensdag 6 Februari 2008 10:42 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Hallo Marloes,
fijn te horen dat het zo goed gaat met je kindjes, als ik ze zo mag noemen. Roxy heeft ook haar plekkie gevonden en ook haar rust. komt allemaal wel goed met haar veertjes. ze is bij jou en de andere gaaien goed terecht gekomen. Sanny zal het fijn vinden te weten dat het goed gaat met haar.
leuk dat je ons op de hoogte blijft houden.
jij ook veel sterkte en rust toegewenst. Moet niet makkelijk zijn geweest die periode door te staan, maar betere tijden zijn op komst, zeker weten. |
Woensdag 6 Februari 2008 10:42 am |
|
|
|
|
Remco
Vlieger
Wat leuk om te horen dat het goed met ze gaat zeg.
Jammer dat Roxy weer plukt maar de vorige keer is het je ook gelukt dus het zal je nu vast en zeker weer lukken om haar verenpakket weer te laten groeien. |
Woensdag 6 Februari 2008 10:57 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Update van Tweety, Roxy en Ferdie |
|
|
Hoi Marlies.. Zat me rot te lachen toen ik dat van Tweety en Pip las. Het is ook een echte caique he. Surft hij echt door de veren van Tweet? Heb je aub foto's??
Wat grappig dat Ferdie zich af en toe een beetje stoer voelt. Kan zij de wereld ook eens van een andere kant bekijken.
Is een grote zak Harrisons niet wat voor jou? Is wel ineens een hele grote uitgave, dat geef ik toe. Waar koop je het? Bij de dierenkliniek in Hoogvliet is het het goedkoopst en zij versturen het ook. (Ik weet niet of het dan te behappen is??)
Fijn dat het ook zo goed met Roxy gaat.. Plukken is vaak nogal lastig. Je denkt even dat het goed gaat en daarna..  |
Woensdag 6 Februari 2008 7:28 pm |
|
|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Heb de laatste tijd maar erg weinig foto's gemaakt dus heb eigenlijk vrijwel helemaal geen recente foto's van de vogels. Tweety wordt meestal echter meteen boos op de camera haha, dus denk dat surf foto's moeilijk wordt. Maar als ik ze 's ochtends een keer besluip zou het wel mogelijk moeten zijn om een keer een foto van ze te maken terwijl ze tegen elkaar aan slapen!
En bestelde inderdaad al de grootste zak bij Hoogvliet. Zou het liefst gewoon 100% harrison blijven voeren hoor, maar dat is nu gewoon even te duur helaas. Ze blijven het wel krijgen, maar nu gewoon wat er doorheen gemixt. En ze krijgen verder wel gewoon hun nootjes en hun fruit en straks weer hun zonlicht, dus voor tijdelijk denk ik wel dat dat moet kunnen... |
Woensdag 6 Februari 2008 8:54 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
wat jammer dat roxy weer begon met plukken.
wat knap dat ferdie wat stoerder wordt!!
hihi die tweety lijkt me wel grappig om te zien een rommelige tweet en een grijze pip  |
Woensdag 6 Februari 2008 8:57 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Dat het even te duur is snap ik best. Ik dacht, misschien weet je dat nog niet van die goedkope zakken in Hoogvliet, vandaar dat ik het aanhaalde!
Wordt Tweet boos op de camera! Hoe oud is hij eigenlijk? Ik meen dat hij rond de 10 zweeft? |
Vrijdag 8 Februari 2008 10:59 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:24 am
|
|
|
|
|
|