|
|
|
gaaien-gek
Eitje
|
| vraagje over ducorps |
|
|
hallo,
ik ben al een tidje op zoek naar info over de ducorps in de huiskamer als tamme gaai maar helaas is der weinig info over tevinden.. enige wat ik kon vinden is dat hij snachts niet schreeuwd zo als de groffini kaketoe
wie kan mij vertellen hoe de ducorps is als je hem van jongs af aan heb
alvast bedankt |
Zondag 15 Augustus 2010 6:00 pm |
|
|
esjo
Moderator

Alexandraatje heeft ook een ducorps. Zij is alleen door de weeks op het forum en wanneer ze geen vakantie heeft zal ze je vraag morgen vast zien en reageren  |
Zondag 15 Augustus 2010 8:19 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
yep ik heb er 2. geweldige vogels. ik heb Tommy van kleins af aan. en dat was me er een. van de kweker, 8 maanden oud en at zelfstandig. noum, hij had nog echt babygedrag en heeft 1,5 jaar lang gehuild om te bedelen voor eten. wilde niet zelf eten en heb ik dus moeten voeren met dikke pap op een lepel die hij er dan zo van af kon eten. tot Hugo de labrador kwam, toen was het huilen meteen over en werd hij "volwassen"
hij sloopt graag dingen dus kijk uit als je hem niet wiekt en in huis even los laat vliegen. camera's zijn er aan gegaan, de raamkozijnen en gaten in het plafond en muur.
hij kroelt heel graag en is heel manipulerend maar echt eeen lieverd.
omdat hij erg aanhankelijk werd met een van de amazones, hebben we hem een vrouwtje gegeven. Olga. een volierevogel die geen mensen gewend was. het klikte meteen en het is dik aan tussen beiden.
zij begint nu ook rustiger te worden, schreeuwt niet meer zo als je in de buurt komt en als ik de kooi open maak komt ze ook graag op de deur naast me zitten kijken wat ik met haar vriend uitspook. Olga is een plukkertje en zal dat ook altijd blijven denk ik.
op dit moment wonen beiden samen in een grote kamervolieren met 3 amazones.. gaat goed, maar we willen toch een nieuwe kooi maken waar ze alleen in kunnen zitten om meer zichzelf te kunnen zijn.
mocht je nog meer willen weten dan vraag maar hoor. |
Maandag 16 Augustus 2010 7:06 am |
|
|
gaaien-gek
Eitje
|
oke.. ze zijn dus niet snel zelfstandig?
en maakt het dan wat uit of je hem zelfstandig laat worden bij de kwekker of zelf? want ik weet een kwekker die ze kweek bij me in de buurt maar die voed ze ook met de hand op..
en hoe zijn ze kwa stem geluid is het tevergelijken als een grijsje en edel of is het veel harder en scheller of valt dat erg mee? want ik woon in een tussen woning en heb ook buren boven me..
en hoe zijn ze in omgang met andere gaaien makkelijk of valt dat tegen?
en is er nog een groot verschil in gedrag tussen man en vrouw? |
Maandag 16 Augustus 2010 8:21 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
ze zijn wel snel zelfstandig maar hij heeft mij gewoon om zijn pootje gedraaid en me gemanipuleetd zodat ik precies dat deed wat hij wilde. je moet dus erg consequent zijn. toen ik hem van de kwker overnam at hij zelfstandig, echter het babygedrag bij deze vogels kan tot 1,5 jaar duren. ook al eten ze al zelfstandig.
het geluid dat ze produceren kan heel hard en schel zijn maar dat is alleen maar even in de ochtend en in de avond. ik kan je aanraden als je de vogel hebt dat je even je buren uitnodigd om er kennis mee te maken en te zeggen dat ze in de ochtend en avond even wat meer geluid kunnen produceren. de rest van de dag zijn ze stil.
met andere gaaien zijn ze ok. met mijn amazones is het ok, dat wil echter niet zeggen dat je ze zo maar in 1 kooi kunt stoppen. ga daar niet vanuit. bij mij wonen ze in 1 kooi en dat is niet zonder slag of stoot gegaan. nu gaat het uitstekend samen maar iedere gaai is natuurlijk anders. hij kan mijn grijzje niet uitstaan en als hij daar bij ed kooi komt dan valt hij haar ook aan ok? dus wel uitkijken. |
Maandag 16 Augustus 2010 8:59 am |
|
|
|
|
gaaien-gek
Eitje
|
ze kunnen lekker manupulieren/mijn grijzeroodstaart heeft het ook wel gedaan..
oke ja mij grijzeroodstaart heeft ook ze gekke min sochtends en savonds..
heb je een geluid van ze hoe schel dat kan zijn toevallig?
sorry als ik telastig ben .. |
Maandag 16 Augustus 2010 12:34 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
niet lastig hoor. alleen maar goed dat je vraagt. nee geluid heb ik niet. ons grijsje fluit heel hard en de ducorps komt daar dan nog makkelijk overheen. maar ik moet ook zeggen, als ik zeg dat hij stil moet zijn dan luisterd hij ook wel. met een beetje afleiding, iets lekkers of zo heb je hem al gauw weer rustig.
ook gaat hij elke week mee onder de douche bij mij. en dan helemaal uit zijn dak.
olga moet ik natspuiten als ik met de stofzuiger in de weer ben. dan wil ze douchen.  |
Maandag 16 Augustus 2010 12:42 pm |
|
|
|
|
gaaien-gek
Eitje
|
oke nou mijn grijzeroodstaart kan ook aardig wat geluid produceren en wil ik ook wel eens me vingers in de oren stoppen maar is er nog veel verschil tussen de man en de pop met gedrag? |
Maandag 16 Augustus 2010 1:04 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het vrouwtje is wat agressiever als ze broeds wordt. ze kan dan ook gaan plukken. eenmaal beiden in the mood, zijn ze helemaal gek van elkaar, kroelen geen gebrek en dan kan het wel eens zijn dat hemannetje jaloers wordt en agressiever als ze eitjes legt en geen tijd meer heeft om naar hem om te kijken. verder zijn beiden in karakter gelijk. ik spreek dan voor wat ik thuis heb. bij anderen weet ik het niet, dit is mijn ervaring. even ter verduidelijking
oh ja, als ik tommy bij me haal dan schreeuwt ze om hem. zij is niet tam en komt ook niet bij je zitten. maar ze sommeert hem wel terug naar huis te komen als hij geen pak rammel wil krijgen van haar
zet ik echter de kooi open dan komt zij ook en hebben ze heel veel oogcontact met elkaar en is ook haaar gillen over. |
Maandag 16 Augustus 2010 1:11 pm |
|
|
gaaien-gek
Eitje
|
oke.. duidelijke uitleg .. en inderdaad elke gaai heeft ze eigenkakater en is niet teverglijken..
ik denk dan eerlijk gezegt als ik dan overweeg om een ducorps tenemen dat ik dan een mannetje neem.. ik ga der nog goed over na denken en alles nog een keer rustig door lezen.. ga nog een aantal keer bij de kwekker eerst kijken hoe de ouders zijn dan krijg ik ook een beetje inzicht hoe ze zijn.. en hoe het geluid is
der is helaas zo weinig op internet tevinden.. en je ziet op forums ook niet veel mensen met een tamme ducorps.. |
Maandag 16 Augustus 2010 3:28 pm |
|
|
|
|
gaaien-gek
Eitje
|
had nog een klein vraag misschien is het per ducorps verschillend maar zoals ik een grijzeroodstaart en edel heb en als die beginen druk tedoen steekt dat een ducorps snel aan of valt dat mee? |
Maandag 16 Augustus 2010 7:24 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
de een steekt de ander aan. bij mij doen ze dan allemaal mee. hoe harder hoe leuker schijnt het. maar dat zijn maar korte momenten.
een ducorps zal ook nooit veel praten leren. tommy kent alleenhet woord hallo en meer niet.
het is zeker een goed idee bij de kweker langs te gaan en te kijken en te luisteren.
nopgmaals, het zijn geweldige vogels en als ze eenmaal beginnen met broeden dat houdt het ook niet meer op, maar het is moeilijk om ze aan het broeden te krijgen.
als huiskamervogel zeker leuk om te hebben. vooral omdat jullie al gaaien hebben en ervaring kan je deze vogel nemen. |
Dinsdag 17 Augustus 2010 6:22 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:25 am
|
|
|
|
|
|