|
|
|
kareltje
Eitje
| vraagje over witkuif kaketoe |
|
|
hallo kaketoe liefhebbers,
ik heb sinds 2 dagen een witkuifkaketoe.
heb al enkele maanden gezocht naar zo'n prachtige vogel en sinds zondag mag ik me de trotse bezitter van "roxy" noemen.
volgens de verkopers is "roxy" 5 jaar oud en een echte "kroelkont".
hij is hier nu 2 dagen en van die "kroelkont" is weinig te merken,behalve bij mijn vrouwtje.(die mag hem aaien "kroelen" zolang ze wil.
terwijl ik dit aan het typen ben, zit hij wel bij mij op de schouder(houd wel alles in het oog)
graag zou ik willen weten of onze "roxy"(intussen hebben wij hem rocky genoemd), genoeg afwisseling in zijn voeding krijgt(of gekregen heeft).
hij lust blijkbaar geen fruit of groenten.
ik heb hem vandaag opzettelijk geen gemengd papegaaienvoer gegeven,maar in de plaats daarvan een kom met fruit en groenten(waar hij ondertussen(6 uur geleden) nog niet is aangekomen.(hoelang mag ik dit volhouden??)
ook heb ik wat grid tussen zijn voedsel gemengd evenals wat mineralen en vitaminen.
graag jullie mening aub (indien ik de verkoper van "roxy" hiermee beledig,dit is echt niet onze bedoeling,onze bedoeling is dat rocky"roxy" een degelijke woonst en familie krijgt.
groetjes
john |
Dinsdag 4 Maart 2008 4:16 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: vraagje over witkuif kaketoe |
|
|
Hoi Kareltje.. Gefeliciteerd met de thuiskomst van Roxy. Witkuiven zijn vrij moeilijke vogels, ik ben even vergeten wat voor vogels je hebt, maar ik hoop dat je flink wat ervaring hebt met vogels. (Als ik nu een hele stomme opmerking heb gemaakt, pls wat begrip, ben net terug van vakantie )
Ik zou langzaamaan wat meer groenten geven, niet zomaar 'cold turkey' overzetten. 's Avonds moeten ze in ieder geval met wat in de krop gaan slapen.
Ben je trouwens bekend met pellets?
Heb je foto's van Roxy?  |
Woensdag 5 Maart 2008 4:13 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Hallo Kareltje,
kaketoes zijn heel kieskeurig met eten. Ik zou, net als Sue al zegt, langzaam aan beginnen met fruit en groenten. onze kaketoe is er ook niet zo weg van hoor. een stukje appel kan nog net maar meer ook niet. Pellets zijn heel goed maar ook dat moet je opbouwen. Onze Tommy eet ze niet, wat ik er ook mee doe en dus krijgt hij een zaadmengsel.
hij is ook nog niet zo lang bij jullie dus laat hem even wennen. kaketoes kiezen zelf de persoon uit waar ze liever bij zijn en waar ze alles van toelaten. ze kroelen graag maar ook weer niet door iedereen. geef hem even de tijd om te wennen aan alles en overhaast het niet. het komt echt wel goed hoor. |
Donderdag 6 Maart 2008 3:14 pm |
|
|
|
|
heikki
Eitje
Hoi kareltje
Gefeliciteert met rocko. Hoop dat het wat beter gaat met zijn eten. Wij hebben ook een witkuif en wil ook geen verse groenten en fruit ik blijf het toch proberen en geef stukjes groenten en fruit gewoon bij zijn zaden en soms gaat hij wel eens proeven de aanhouder wint zeggen ze en dat ze een voorkeur hebben voor een bepaald persoon klopt ook ik verzorg hem ga er mee wandelen maar hij zit het liefste bij mijn man als die thuis is komt hij niet bij mij alhoewel hij ook heel lief is voor mij.
groetjes en succes Linda |
Zaterdag 14 Juni 2008 4:27 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Het kan ineens omslaan, Heikki. Hier had ik ook zo'n lastige eter. (Zazu, kaketoe) Sinds kort is het helemaal omgeslagen: Hij is nu de makkelijkste eter van het stel. Alles gaat erin, alles proeft hij.  |
Zondag 15 Juni 2008 10:33 am |
|
|
heikki
Eitje
quote:
Originally posted by heikki
Hoi kareltje
Gefeliciteert met roxy. Hoop dat het wat beter gaat met zijn eten. Wij hebben ook een witkuif en wil ook geen verse groenten en fruit ik blijf het toch proberen en geef stukjes groenten en fruit gewoon bij zijn zaden en soms gaat hij wel eens proeven de aanhouder wint zeggen ze en dat ze een voorkeur hebben voor een bepaald persoon klopt ook ik verzorg hem ga er mee wandelen maar hij zit het liefste bij mijn man als die thuis is komt hij niet bij mij alhoewel hij ook heel lief is voor mij.
groetjes en succes Linda
|
Zondag 15 Juni 2008 3:30 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Heikki, ik denk dat er iets mis is gegaan met je berichtje.. |
Zondag 15 Juni 2008 4:53 pm |
|
|
Elisabeth
Net uit het ei
|
Die kaketoe van mij eet echt alles! |
Dinsdag 7 Oktober 2008 12:51 pm |
|
|
|
|
gitties
Kuikentje
Als eerste , gefeliciteerd met je nieuwe gezinslid.
Kaketoes zijn heel eigenwijs, ook met eten. Aangezien ze alles willen
hebben wat jij hebt dus ook eten, kan je proberen samen een appeltje te eten of iets anders.
Minky is soms ook lastig met iets nieuws en ik stop het dan in de sapfriteuse/blender. Waarom zal je wel denken? Ze is gek op sapjes (samen drinken met mij) en zo leert ze de smaak kennen en daarna doe ik een klein beetje sap in haar bakje met stukjes erbij!!!!
Zo leert ze het bij ons eten en krijg ze toch alle vitamientjes binnen.
Groente wat laten stomen en warm geven wil ook wel eens helpen.
(nooit langer dan 4 uurtjes in de kooi laten)
Ze heeft wel de hele dag gewoon haar bakje met zaadjes gemengd met pallets en gritjes in haar kooi.  |
Dinsdag 7 Oktober 2008 4:33 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha wat kunnen ze lekker doorzichtig zijn he? Als mams het drinkt, dan moeten kinders het natuurlijk ook hebben!  |
Woensdag 8 Oktober 2008 9:34 am |
|
|
Elisabeth
Net uit het ei
|
Garo, een oranjekuif eet alles. witlof, broccoli, spruitjes, wortel, rozijnen, druif, mandarijn, appel, spercieboontjes, een botje, een hondenkoekje, zo kan ik doorgaan. Oh ja en natuurlijk zijn zaadmengsel.  |
Donderdag 9 Oktober 2008 8:26 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat een vuilnisbak is Garo zeg! Was hij altijd al zo'n gemakkelijke eter? |
Donderdag 9 Oktober 2008 8:52 am |
|
|
Elisabeth
Net uit het ei
|
Ik probeer gewoon van alles en hij pakt alles aan. Het meest houdt hij nog van boontjes, witlof en spruitjes, maar het laatste krijgt hij maar weinig. |
Donderdag 9 Oktober 2008 9:03 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat een gezonde kaketoe is Garo. Ik zou boontjes heel eventjes koken omdat rauwe boontjes niet zo goed zijn.  |
Donderdag 9 Oktober 2008 9:14 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 22 November 2008 3:13 pm
|
|
|
|
|
|