|
|
|
lunaatje
Kuikentje
Hoi, ik had bijna een rosé kaketoe gekocht, maar dat was in een dierenwinkel. Ik vond de prijs toch wel erg hoog: 1650 € voor een rosékaketoe is dit niet erg veel????
Hoeveel zou het bij een kweker zijn? Ik heb er namelijk geen idee van?
Is het eigenlijk mogelijk om dat van heel klein al te kopen?? |
Vrijdag 20 Maart 2009 1:11 pm |
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Hoi, ik begrijp best dat jij je aangetrokken voelt tot een kaketoe, het zijn ook prachtige dieren. Er zit echter ook een stevig karakter aan vast. Het is dat mijn vrienden emigreerden en Garo naar mij toe kwam, anders was ik niet zomaar aan een kaketoe begonnen, terwijl ik geen gaai- ervaring had. Ik heb het geluk dat Garo gewoon goed is grootgebracht en hoef alleen maar door te gaan op die manier. Lees je eerst nog beter in ( dan had je het antwoord op je laatste vraag ook geweten) en dan heb je ooit wellicht heel veel plezier van een toekomstige papegaai. |
Zaterdag 21 Maart 2009 5:39 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Gefeliciteerd met je rosé kaketoe. Hoe heet hij of zij? 1650 euro is wel erg veel geld, maar het is een winkel en winkels hebben veel overhead kosten die kwekers niet hebben. (Denk aan gebouw, verlichting, personeel, afschrijving voorraden etc) |
Zaterdag 21 Maart 2009 7:00 am |
|
|
lunaatje
Kuikentje
Ho ho ik heb er nog gene hoor. Ik zei bijna .
Nee ik wil me eerst goed voorbereiden door nog veel meer erover te lezen, heb al boekjes is niet meer normaal .
Ik wil ook eerst al men materiaal en zo hebben voor ik er eentje aankoop.
Ik vond 1650 € toch ook wel veel. Maar al hun prijzen van die winkel swingen de pan uit. Voor de fretten vragen ze 120€ en ik heb er nog gehad hele tamme voor veel minder geld!
Ik vond het ook jammer dat ze niet mooi in de veren zaten. Ze zaten allemaal in enorm kleine kooien (behalve de rosé) en plukten zichzelf.
Hun veren zagen er ook 'versleten' uit.
Ik vond het erg voor de dieren, maar wel verstandig van mezelf dat ik er geen gekocht heb daar.
Het is ook heel moeilijk om kwekers van deze vogels in de buurt te vinden, maar ooit zal ik er wel eentje hebben . Niets overhaasten! |
Zaterdag 21 Maart 2009 7:53 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Probeer anders iets verder weg te gaan. Als je een stukje rijdt heb je een fantastische kweker waarvoor ik bijna mijn handen in het vuur steek.
Sorry dat ik je berichtje verkeerd had gelezen. Het was nog vroeg he. (Goede smoes..)
Je kan helaas niet al het leed van de wereld op je schouders dragen.  |
Maandag 23 Maart 2009 6:37 am |
|
|
lunaatje
Kuikentje
ja dat zou natuurlijk ook kunnen, maar wat vind de vogel daarvan stel dat hij 2 uur de auto in moet in een kooi die holder de bolder doet over iedere verkeersdrempel? Ik bedoel dan niet ondersteboven draaien hé Maar zo iedere keer een duwtje krijgt ofzo, je snapt zelf hoe het is om in een auto te zitten, ik kan het niet uitleggen .
Als het een kleintje is kan je die op je schoot zetten natuurlijk, maar stel dat je een volwassen kaketoe koopt kan ik mij voorstellen dat die dat niet zo graag heeft  |
Maandag 23 Maart 2009 6:43 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Dat zal best wel meevallen. Ik heb de amazone van mijn moeder mee uit nederland genomen. in de auto in een kleine reiskooi. we zijn 12 uur onderweg geweest en hij heeft zich kranog gehouden. zonder problemen. zorg dat als je gaat er iemand mee gaat. onderweg kun je tegen de vogel praten of zelfs uit het raam laten kjijken. is minder stress dan je denkt hoor. en anders vervoeren in ee donkere kooi zodat de stress klein blijft. |
Maandag 23 Maart 2009 8:45 am |
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Ik neem Garo zo nu en dan mee naar vrienden in Drenthe, hier 3 uur vandaan, Gaat helemaal prima hoor!
Hij vindt dat veel leuker dan alleen thuis zitten. |
Maandag 23 Maart 2009 8:35 pm |
|
|
|
|
lunaatje
Kuikentje
Leuk dan hebben ze dat liever dan mijn hond die bibbert helemaal en rent liefst van al ver weg van de auto en de stofzuiger eigenlijk ook.
en laat je hem los in de auto of zet je hem in een kooi? |
Dinsdag 24 Maart 2009 7:07 am |
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
quote:
Originally posted by lunaatje
Leuk dan hebben ze dat liever dan mijn hond die bibbert helemaal en rent liefst van al ver weg van de auto en de stofzuiger eigenlijk ook.
en laat je hem los in de auto of zet je hem in een kooi?
Garo is een grote vogel en geen enkele vogel moet je los laten in de auto. Nee, hij gaat mee in een bench, daar logeert hij dan die nacht bij vrienden ook in. |
Dinsdag 24 Maart 2009 8:24 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:25 am
|
|
|
|
|