|
|
|
santje29
Eitje
| Wie heeft er raad? |
|
|
Hoi hoi,
Wij zitten met een probleem(pje)
wij hebben 3 weken geleden een kakatoe geadopteerd van af het moment dat ik hem op een foto had gezien was ik er helemaal verliefd op Carlie geworden ,mijn man en ik zaten al jaren na te denken over een gaai in huis te nemen ,maar plotseling werd ik zwanger (wat eigenlijk niet meer verwacht werd)en vonden we het niet de juiste tijd om een gaai in huis te nemen nu 2,5 jaar later hebben we Charlie geadopteerd en zijn we hier erg blij mee .Charlie is een kakatoe van 19 jaar oud en die eigenlijk zwaar verwaarloost is geweest,Charlie is dus ook erg geplukt(voorkant en rug)
We weten dat Charlie geen fijn leven heeft gehad en willen hem dus een fijn leven gaan geven in ons gezin(ik,man,dochtertje,hond en 4 valkparkietjes)Nu zullen jullie wel denken wat is het probleem nu!
daar ga ik nu over vertellen.
Vanaf het moment dat we zijn gaan kijken bij Charlie was hij niet meer bij ons weg te slaan als hij op de kooi terug werdt gezet wist ie niet wat ie moest doen om weer bij ons te kunnen zitten na velen uren bij de stichting gezetten te hebben hebben wij besloten om hem mee te nemen naar zijn nieuwe huis de eerste paar dagen ging het super we konden alles doen met hem (ik en mijn man)na 4 dagen begon ie tegen mij heel vreemd te doen als ik naar Charlie toe loop of eten wil geven is ie zeg maar bang en ik kan dat echt niet thuis brengen als er 1 grote dierenvriend is dan ben ik het zeg maar.Ik weet dat je veel geduldt moet hebben met een papegaai en dat het waarschijnelijk wel weer goed zal komen maar wij zouden het heel fijn vinden om tips te krijgen.kan het soms zijn dat ie jarloers is op mij want toen mijn man vrij was konden we beide met hem omgaan mijn man moest toen weer aan het werk die dag kon ik er ook nog alles mee doen maar toen kwam mijn man thuis en gaf de kleine meid en mij eerst een knuffel en ging toen pas naar charlie toe om hem te begroeten en de dag daarop begon het gedonder.
wij hopen dat er mensen zijn die dit herkennen en opns tips willen geven.
groetjes santje |
Dinsdag 21 April 2009 1:44 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ten eerste hartelijk welkom hier en gefeliciteerd met jullie charlie. kaketoes zijn hele moeilijke gaaien. ook al hebben jullie al 3 mini kaktoes in huis, de groten zijn echt moeilijk af en toe. het kan best een soort van jaloezie zijn. hij heeft natuurlijk ook heel veel meegemaakt in zijn leven. het plukken is daar het bewijs van. eenkaketoe heeft echter strikte regels nodig zoals bij een kind van 5 jaar. je moet consecuent met ze zijn.
geef duidelijk aan wat er mag en wat niet mag. geef niet teveel aandacht want dan eisen ze meer. ze kunnen zeer manipulatief zijn.
verder veel geduld en liefde. misschien da thet over een paar dagen weer over gaat. hij moet ook eerst de kat uit de boom kijken.
sproei regelmatig om hem te badderen zodat hij wat minder gaat plukken hoewel dit geen garantie is.
goede voeding zoals pellets, fruit en groenten etc.
probeer hem met speeltjes af te leiden etc. en veel geduld. komt allemaal wel goed maar het beestje moet ook even zijn draai vinden. |
Dinsdag 21 April 2009 2:41 pm |
|
|
|
|
santje29
Eitje
Hoi Alexandraatje
Dank je wel voor je reaktie
Gelukkig heeft hij hier nog niet geplukt en heeft Charlie 3stekeltjes waar nieuwe veertjes uitkomen,we weten dat we heel veel geduld met hem moeten hebben,maar het is gewoon jammer dat ie nu zo doet tegen mij omdat ik toch het grootste deel van de verzorging op mij moet nemen,maar goed wij geven niet op en hopen dat het ooit nog zal gaan veranderen.
groetjes Santje |
Dinsdag 21 April 2009 4:06 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hai welkom hier
probeer niet rechtstreeks op je gaai af te lopen. Dit kan heel bedreigend over komen. Loopt langs de kooi en ga er rustig naast staan.
probeer de 5 stapjes is op hem uit
http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html
|
Dinsdag 21 April 2009 6:38 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Allereerst welkom hier!
Kaketoes zijn hele lastige vogels. Ze hebben, zoals gezegd, een consequente opvoeding nodig om te voorkomen dat het echte probleemvogels worden.
De vijf stappen kunnen je in ieder geval een stuk op weg helpen. Succes!
PS Heb je ook foto's van je kaketoe? |
Woensdag 22 April 2009 7:02 am |
|
|
Sarah
Moderator

Van harte welkom hier op het forum. Gefeliciteerd met Charlie, fijn dat hij een nieuwe kans bij jullie kan krijgen. Er zal hoe dan ook heel veel geduld bij komen kijken, kaketoes zijn niet makkelijk en helaas heb ik er ook geen ervaring mee maar je hebt reeds tips gekregen van ervaren mensen zie ik. Succes met je Charlie.  |
Woensdag 22 April 2009 8:02 am |
|
|
|
|
santje29
Eitje
Hoi Allemaal,
Allemaal heel erg bedankt voor het warme onthaal hier en alvast bedankt voor de nuttige tips
ik ga het alemaal proberen
groetjes van ons
zal zo snel mogenlijk een foto plaatsen |
Woensdag 22 April 2009 8:58 am |
|
|
santje29
Eitje
Hoi allemaal,
Als het goed is heb ik een foto geplaats van Charlie,
Ik ben nu zover met hem dat als ik bij de kooi staat en hij dan vlucht gedrag heeft dat ie dan uit zich zelf van de kooi gaat dat ik hem dan wel vanaf de grond op mijn arm krijgt ben hier erg blij mee gisteravond heeft mijn man hem bij mij op mijn buik gezet en kon ik hem zelfs aaien over zijn koppie.
ben erg blij met deze vooruit gang.
zal binnekort ook foto,s van de valkjes erbij zetten en natuurlijk meer van charlie.
groetjes van ons |
Donderdag 23 April 2009 1:31 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
oh wat goed he, als hij eenmaal door heeft dat jij lekker kan kroelen is de angst zo weg |
Donderdag 23 April 2009 2:22 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het is een poepie om te zien  |
Donderdag 23 April 2009 2:24 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:25 am