wie kan ons helpen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Shocked Huh? Geen pellets? lijkt mij onzin? Wat heb je nu dan voor voer gekregen ? Smile
Bericht Vrijdag 1 September 2006 11:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
karlijn en toet
Net uit het ei

Reageer met quote  

het is het merk vogel jungle dus hun voer maar er zitten geen zonnepitten bij en voor de rest gewone zaden .en dan heb ik ook nog een exra zakken pompoen pitten en nog een gedroogde fruit met noten das om goed gedracht te belonen .. maar ik vind het toch lastig allemaal de 1 zegt dit de ander dat en van iedereen klink het zo goed Confused lastig Confused
Bericht Vrijdag 1 September 2006 11:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mss. kun je om toet te laten wennen,mix geven.
Pellets en zaad!!!
Bericht Vrijdag 1 September 2006 11:25 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by karlijn en toet
ik ben bij de dieren winkel vogel jungel geweest en heb echt een hele lange tijd met de meneer staan te praten en die raden me het echt af om palets te voeren aan een roze kakatoe. en omdat een rose kakatoe bijna geen vet mag maar dat wisten we al toch Question Question en elke papegaai moet speciaal voer hebben dat op het soort (ras) worden afgestemd. dus ik ben eigenlijk weer over stag gegaan ik heb nu een speciaal voer wat is afgestemd is voor roze kakatoes .

Shocked Shocked Shocked Karlijn, dat advies is compleet onzin, ze willen gewoon eigen voer verkopen.
Meeste dierenwinkels adviseren zaadmensel en het beste is wat
ze zelf samenstellen maar daar hebben ze dus het meeste winst van.....
Vetten zijn niet enige waar je je zorgen over moet maken. Ook varieteit van eiwitten,
fosfor/calcium ratio en veel meer... In zo'n mensel eten ze erg selectief
(vooral vet, fosfor rijk en de rest gooien ze weg...
je hebt geen controle over wat ze naar binnen krijgen...)
Pellets zijn zo samengesteld dat elke hap bevat wat ze nodig hebben en ook nog in de juiste proporties...
Bericht Zaterdag 2 September 2006 12:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik ga met Pluisje mee, zelf geef ik mijn kaketoe en andere gaaien nutribird, ik zelf vind dat ze het er heel goed op doen, terwijl ik vaak van andere hoorde dat het een slechte pellet is...
Mijn kaketoe heeft bijna 7 jaar op zaad gezeten, totdat ik internet kreeg en een grijsje erbij en ben gaan snuffelen op internet naar info, het duurde toen 3 dagen voordat ze over wilde op de pellets.
Het gedrag van een kaketoe is niet binnen een week te veranderen, daar gaat echt tijd overheen en heel veel geduld Wink Ik vind dat jij al een heel eind bent hoor je doet het goed zo met Toet!
Bericht Zaterdag 2 September 2006 11:08 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 21 April 2014 1:04 am
  Berichten van afgelopen: