Witkuif kaketoe bijt af en toe waarom ?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
Kristel22
Eitje

Witkuif kaketoe bijt af en toe waarom ?  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele weken een Witkuif kaketoe, Rico. Hij is 6 jaar en ( meestal ) echt een schat. 's avonds als ik ga koken neem ik hem mee naar de keuken en hij zit dan lekker op de aanrecht te kijken wat ik aan het doen ben. Hij gaat dan ook heel makkelijk weer mee naar de woonkamer ( op mijn hand ). Ik zet hem dan op zijn kooi, en zodra we voor de tv gaan zitten klimt hij weer van zijn kooi en rent hij snel naar mij om op schoot te zitten. Het is een echte knuffelaar, dus gaat hij helemaal met zijn kop tegen me aanzitten en wil lekker geaaid worden.

Als we net gaan eten, dan wil ik niet dat onze dieren gaan zitten bedelen ( onze honden moeten dan ook niet bij ons zitten ) en Rico gaat dan dus ook weer op zijn kooi. Dit gaat allemaal prima.

Maar gisteren zette ik hem op de bank , en toen ik op wilde staan beet hij me ineens in mijn arm ! Niet heel hard , maar wel een blauwe plek. Ik heb hem toen meteen in zijn kooi gezet en er niet meer uitgelaten die avond. Hij heeft het ook wel eens bij mijn vriend gehad , die heeft hij ook al in zijn vinger gebeten toen hij hem mee nam naar beneden. Als ik info zoek op forums, staan er zoveel verschillende dingen om te doen ( negeren, straffen, niks doen, enz ) maar wat is nu de goede manier om hem dit bijten af te leren ?

Hij is zo erg onvoorspelbaar, en ik wil er graag iets aan doen. Heeft iemand tips, of iemand zelf een witkuif ?

Laat me even wat weten !

groetjes Kristel
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 4:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ten eerste welkom hier op het forum!!!
Wow een witkuif!! Ik hoop dat je van te voren ook al goed geinformeerd hebt,want witkuiven zijn niet de makkelijkste gaaien.

Wat straffen betreft,is het moeilijk te zeggen!! Er zijn idd. meerdere manieren. Je zal even uitzoeken wat het beste werkt!!
We hebben 6 gaaien en ieder moet op een andere manier gestraft worden.

Het zou heel goed kunnen dat jullie witkuif het helemaal geen ramp vind om in de kooi te zitten en jullie daarom bijt,omdat ie dan weet dat ie in de kooi wordt gezet!!

Ik wens je veel lees,schrijf en kijk plezier hier!!
We zijn verzot op foto's!!!

Gr. Danny,Linda,Jip & Sam,Pipo & Kluk,Coco en Senna
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 4:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Natascha
Fladderaar

Reageer met quote  

ey hallo welkom op het forum.

* ik had gewoon echt een mega verhaal voor je getypt, maar mijn explorer chraste.....

Wij hebben hier ook een 6 jarige man, en weet presies wat je mee maakt.
Broedrijpe mannen kunnen je echt het bloed onder je nagels weg halen, en zijn echt onvoorspelbaar.
Ze tiraniseren je maar al te graag.

Mijn vriend kan al bijna niks met onze witkuif als ik ook maar in de buurt ben,
Als ik weg ben gaat het 9 van d 10 keer goed.
Volwassen kaketoe's kunnen vrij agressief zijn hier staan ze ook om bekend.

Hier krijgen ze echt wel op hun donder als ze bijten ofzo, en dit werkt voor ons
Of dat bij jou ook zal helpen is moeilijk te zeggen vanaf een computer.

Weet niet of je bekend bent met gedrag van kaketoes maar ik zou adviseren om zoveel mogelijk te gaan lezen overal.

En iig het kriebelen zoveel mogelijk te gaan beperken tot even een kriebel op de kop als beloning of even onder de vleugels.
Ik kriebel hier nooit als ze uit zich zelf bij me komen, en ze moeten er altijd wel iets voor doen.
Ook doe ik het nooit langer dan 1 minuut echte max. t is gewoon algemeend bekend als je ze uitgebreid kriebelt op de rug nek en vleugels etc.
Dat je ze gewoon echt boter geil maakt, en vervolgens kun jij ze niet bieden wat ze dan willen.
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 4:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

welkom op het forum hier.
veel lees en schrijf plezier.
het is inderdaad dat er meerdere mogenlijkheden zijn.

het beste kun je proberen uit te zoeken waarom hij bijt.
schrikt hij van je als je op staat.
is hij jaloers.
wil hij terug in de kooi.(als dat het geval is kun je hem beter ergens anders zetten) b.v. toilet wel deksel op de wc pot.
enzenz..
als straffen niet helpt kun je hem negeren.
Shocked net doen of je niets merkt en niets voeld.wat ik erg moeilijk vind.
proberen voor hij bijt aflijden met iets wat hij leuk vind.

succes
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 4:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Natascha
Fladderaar

Reageer met quote  

Toilet zou ik dus niet adviseren ivbm die bacterie (kom ff niet meer op de naam) die is vrij schadelijk voor gaaien
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 5:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Welkom hier! Very Happy
Een witkuif is niet één van de meest gemakkelijke vogels..

Ik zou 'm niet straffen, ik denk niet dat dit de juiste weg is.

Over dat kroelen: Aai je hem op verzoek? Legt hij z'n kop neer om geaaid te worden?
Zoja, probeer dit dan te beperken en hem alleen te aaien als hij iets goeds doet. Je kan hele simpele dingen van hem vragen hoor: Gewoon opstappen (op commando) en dan kroelen. Wink Het hoeft niet persé ontzettend ingewikkeld te zijn.

Probeer 'm ook eens in de kooi te zetten zonder het deurtje dicht te doen, en hem dan te belonen. (Aai hem dan maar uitgebreid in de kooi)
Vervolgens haal je 'm er meteen weer uit. Zo leert hij dat naar de kooi niet altijd heel vervelend is. (Ik denk namelijk dat hij het niet leuk vindt om naar z'n kooi te gaan)
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 5:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Welkom hier!
Sluit me aan bij de anderen
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 5:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben zelf geen voorstander van straffen...
Wordt er hier gebeten dan krijgt ze een keer een waarschuwing met nee de tweede keer is een minuutje of twee in de kooi, maar dat komt gelukkig nog maar zelden voor (of wc, maar Cleo vliegt, dus dat gaat niet (welke bacterie?? dat heb ik nog niet eerder gehoord Smile Smile ))
Als ze in kleding bijt blaas ik even zachtjes en leid haar ergens mee af...schreeuwen wordt hier gewoon genegeerd... Wink Wink
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 8:17 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk trouwens dat Sue gelijk heeft met het in de kooi gaan..misschien wordt dat altijd gezien als straf (Cleo haal ik er altijd snel weer uit, dus die kent het verschil) misschien is dit voor je gaaitje nog niet de meest geschikte afkoelplek....
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 8:21 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk trouwens dat Sue gelijk heeft met het in de kooi gaan..misschien wordt dat altijd gezien als straf (Cleo haal ik er altijd snel weer uit, dus die kent het verschil) misschien is dit voor je gaaitje nog niet de meest geschikte afkoelplek....
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 8:21 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 20 April 2014 10:37 pm
  Berichten van afgelopen: