Aanschaf luchtreiniger, welk merk?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

Aanschaf luchtreiniger, welk merk?  Reageer met quote  

Omdat ik mijn luchtbevochtiger heb uitgeschakeld vanwege de ziekte van Bobbie, dwarrelt het stof binnen de kortste keren weer door de kamer.

Nu overweeg ik om een lucht reiniger te bestellen. Maar welke, zoveel merken, zoveel verschil?

Ik wil het liefst een UV luchtreiniger met ionisator en uv-filter, maar vraag me af,

Welk merk gebruiken jullie? (type)
Ben je er tevreden over, waar te bestellen?

Graag hoor ik van jullie!!!
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 2:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Helemaal niemand die zo'n ding gebruikt? Neutral
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 7:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zit er ook over na te denken, maar ben er inmiddels achter dat als je een goede wil hebben je echt een heleboel geld kwijt bent. Zelf denk ik er dus nog even over na.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 9:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb er een, een clean air. Weet zo niet welk welk type van de clean air. Omdat ik tijdelijk bij me ouders woonde, en me moeder allergisch is voor vogels hebben we 'm aangeschaft. Het apparaat deed prima zijn werk, en chico kon in de huiskamer blijven. Nu ik weer op me zelf woon, heeft me moeder er zelf ook een aangeschaft tegen de astma/hooikoorts/vieze luchtjes ( keuken ed), en het helpt prima!
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 12:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Irene bedankt voor je reactie, gaat zo eens verder googlen op dat merk.

Ik heb me de afgelopen ochtend goed ingelezen, dit schijnt 1 van de betere te zijn, Sharp KC-850 E W.

Inderdaad Tiny-M, ze zijn redelijk duur, ongeveer 650 euro, ook de filters die je 1 keer per jaar moet vervangen, zijn aardig aan de prijs, 100 euro Shocked

Maar je bent dan wel zeker dat het een goede is.

Hoca heeft er ook een paar, maar deze vertrouw ik niet (vraag me niet waarom, is een gevoel)
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 3:38 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Bij Hoca heb ik de mijne weg. Ik heb de clean-air CA-401. M<aar volgens mij verkoopt hij die niet meer.

Hoca is een goede winkel, en een aardige man. We zijn daar ook wel eens langs geweest.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 4:48 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb er ook ene van bij Hoca, daar moet je geen filters vervangen, ionisatie is er en een vaste filter, hij is zooooooo makkelijk in onderhoud, echt waar.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 6:28 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Dat is ideaal ja, de filter. Gewoon een doekje er overheen en filter is weer schoon! Laughing
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 8:54 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Dus jullie zijn echt overtuigd dat íe zijn werk goed doet?

Ik sta nl. op het punt die sharp te bestellen Rolling Eyes maar twijfel...
Het scheelt een boel geld, en dan vooral met die filters die je jaarlijks moet vervangen Droog Hmmmm...

Gaat er nog eens een nachtje over slapen, waarschijnlijk dan toch die van Hoca,haaha ( Idea )

Mag ik vragen welke jij gebruik Sarah?
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 9:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Natuurlijk mag je dat vragen. Ik heb de XJ-3500.
Heel handig ding en makkelijk in onderhoud. De service bij Hoca vind ik trouwens ook supergoed. Lieve mensen echt waar en moet zeggen, mijn reiniger was 1 van de eerste dingen die hier in ons nieuwe huis werd geplaatst. Ik vind hem ook leuk van uitzicht en het feit dat je geen filters moet vervangen ben ik helemaal gelukkig over, zo duur die dingen en of ze daarom beter zijn???????
Ik vind persoonlijk van niet maar dat is mijn mening natuurlijk.
Moet je maar eens zien wat hij in zijn rvs filter heeft hangen als je hem na een weekje poetst, woei.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 10:48 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb hem ook en ben dik tevreden. Alles ineen: UV, ventilator, reiniger Veertje Het schoonhouden is een makkie en geen geemmer met filters.

Deze is me toen ik er een zocht aangeraden hier Veertje
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 8:57 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Nou, heb 'm toch maar besteld, en bij Hoca (wazz een lange nacht,hahaa)
Het is de CA 288 geworden, na overleg met hun.

Hoever staat de reiniger van de kooi af bij jullie?
Bericht Zaterdag 17 Juli 2010 10:59 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ziet er goed uit Windkracht. Lijkt een beetje op die wat ik heb vind ik, die 3500.

Hier staat de luchtreiniger in deze woning zo'n 3-4 meter van de kooien af. In het vorige huis was dat zo'n 6 meter ongeveer. Hier is hij even op verschillende plaatsen aan het staan omdat de hoeve nog wel wat stof bezit en dat merken we wel, we moeten op dit moment de reiniger om de 2 dagen reinigen, de eerste week elke dag dus hij werkt wel goed. Nog even en dan kan het weer om de week ongeveer.
Bericht Zaterdag 17 Juli 2010 11:05 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Het is ook bijna dezelfde, iets minder functie's, maar deze is voor grotere ruimtes geschikt. De 3500 is hier net te klein.

Jammer, ben nogal lui aangelegd, moet er naartoe lopen, om 'm aan te zetten

Mocht íe zijn werk goed doen, zet ik er met de tijd nog 1 bij, dit werd ook geadviseerd...

Het model ziet er ook wel aardig uit, op de site ziet íe er lelijk uit, maar het valt mee.
Bericht Zaterdag 17 Juli 2010 11:39 am
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb geen kooi meer in de kamer. Bij mij staat hij in het woongedeelte van de huiskamer, de andere kant van de huiskamer is voor de dieren (javaboom, speelrek en zweefmolen + kattenkrabpaal en kattenbak).

Hij vangt aardig wat op, zou denk ik wel meer zijn als ik hem aan de dierenkant zou zetten. Ik zit dus stofvrij Laughing

Ik ga eens kijken wat de verschillen zijn.
Bericht Zondag 18 Juli 2010 9:20 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:28 am
  Berichten van afgelopen: