De advertentie van de Huisdiersuper

Aanschaf nieuwe kooi.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Bogucci
Vlieger

Aanschaf nieuwe kooi.  Reageer met quote  

Momenteel zit Pimpel in het reiskooitje van Tum Tum. Het gaat prima tussen de twee gaaitjes. En al worden het maatjes dan nog kan ik ze niet samen in de kamervoliere plaatsen deze is bijna 2 meter hoog, dus geen optie voor Pimpel. Nu ben ik op zoek naar twee identieke kooien (normaal formaat). Heb een leuke kooi gezien
Staat op verschillende sites. "Palace parkietenkooi" voor 139 euro. Enige nadeel is de grootte van de deur, daardoor is er geen plaats meer voor een zittouw aan de buitenkant (dient als start- en landingsbaan).
TT moet wel een veertje laten, maar aangezien de gaaitjes veel buiten hun kooitje zijn is het niet zo'n punt. En de playtop vind ik ideaal.
Heeft iemand zo'n kooi? Zo ja, ben je er tevreden over?
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 12:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Aanschaf nieuwe kooi.  Reageer met quote  

Op zich denk ik een prima kooi, maar vraag me af of een playtop wel zo ideaal is.. Ik heb hier ook een playtop en ik gebruik hem liever niet.
Het gedrag van gaaitjes is vaak héél anders als ze boven je zitten. Wink
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 1:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

Als de aangegeven hoogte "144 cm" inclusief playtop betekent, valt het wel mee, maar dat weet ik niet? Zal een mailtje sturen.
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 3:22 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij heb ik die kooi bij iemand gezien. Ik vond hem harstikke mooi en niet te hoog Very Happy Ik weet niet 100% zeker of t deze kooi is...maar ik vermoed van wel. En die landingsbaan is echt goed joh! Laughing
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 9:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet eigenlijk weinig van valkparkietjes af!!
Mss. dat anderen hun visie erop kunnen geven.

Maar aangezien je toch een nieuwe kooi gaat halen,zou je niet willen proberen ze in 1 kooi te houden??
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 10:11 pm
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Volgens mij heb ik die kooi bij iemand gezien. Ik vond hem harstikke mooi en niet te hoog Very Happy Ik weet niet 100% zeker of t deze kooi is...maar ik vermoed van wel. En die landingsbaan is echt goed joh! Laughing

Wat ik bedoel is dat TT zich altijd via het touw aan de buitenkant van de kooi afzet en dat kan niet bij deze kooi omdat de deur zo groot is dat er geen plek meer is voor een touw te spannen. Maar daar zal ze wel aan wennen. Ja, verder vind ik het ook een mooie kooi.
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 10:22 pm
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Ik weet eigenlijk weinig van valkparkietjes af!!
Mss. dat anderen hun visie erop kunnen geven.

Maar aangezien je toch een nieuwe kooi gaat halen,zou je niet willen proberen ze in 1 kooi te houden??

Het zou best kunnen dat ze samen in een kooi kunnen, ze zoeken elkar steeds meer op. Aangezien Pimpel lichtelijk gehandicapt is moet ik voor haar de stokjes zo laag mogelijk houden, vandaar dat ik zit te denken aan twee kooien.
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 10:26 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heb ik het nu helemaal mis??
Pimpel kan toch gewoon klimmen of niet???

En zo niet,dan hoef je er alleen voor te zorgen dat Tumtum's slaaplaats niet boven die van Pimpel is.

Ik zelf zou het iig. proberen,maar ja,dat ben ik!! Embarassed
Je hebt toch nog de tweede kooi,zou het niet gaan en een 2de nieuwe kooi is er ook zo bij gehaald.
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 10:32 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Bogucci
quote:
Originally posted by Tommy

Wat ik bedoel is dat TT zich altijd via het touw aan de buitenkant van de kooi afzet en dat kan niet bij deze kooi omdat de deur zo groot is dat er geen plek meer is voor een touw te spannen. Maar daar zal ze wel aan wennen. Ja, verder vind ik het ook een mooie kooi.
Het is niet de kooi die ik dacht dat t was...maar hij is wel mooi! Very Happy Die ik bedoelde heeft een deur die openklapt als landingsbaan...vandaar dat ik in de war was Wink
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 10:42 pm
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

Wink

Scheelt wel iets dat de rand onder de deur redelijk dik is, dus een betere afzet dan vanaf een tralie.
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 10:53 pm
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

De kooi die ik dus in gedachten had is niet geschikt voor Pimpel. Heb vandaag met Sjaak van Dieca gebeld. De opening, die ontstaat als ik het looprooster verwijder, is ongeveer 5 cm.

TT en Pimpel zitten nu al een paar uur samen op de reiskooi. Gisteren zaten ze zelfs een paar minuten samen in de kooi. Ik kijk het nog een paar dagen aan, als ze zo met elkaar om blijven gaan schaf ik 1 grote kooi aan i.p.v. 2 kleine kooien. Mijn voorkeur gaat uit naar de Montana San Diego 85x55x160. Deze kooi heeft een redelijke afmeting, maar is niet overdreven hoog. Ik ben vanmiddag naar Pet's Place geweest en daar stond de Montana San Remo (bijna identiek aan de San Diego alleen kan de bovenkant open). En ik heb specifiek gelet op het looprooster. De opening is te verwaarlozen.

Dus weer mijn vraag heeft iemand zo'n kooi?
Bericht Vrijdag 1 September 2006 3:28 pm
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

Heb vandaag de knoop doorgehakt. Heb een Montana San Diego besteld en nog een tweede reiskooi. De kamervoliere gaat weg.
Bericht Zaterdag 2 September 2006 10:50 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dus je gaat ze samen proberen te zetten????
Bericht Zaterdag 2 September 2006 10:52 pm
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, dat is de opzet.
Zo gauw ik de deurtjes open wilt TT naar Pimpel. Ze zitten het gros van de dag op en in de reiskooi. Alleen 's nachts zitten ze nog gescheiden.
Bericht Zaterdag 2 September 2006 11:00 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat gaat wel goed komen!!!!
Bericht Zaterdag 2 September 2006 11:03 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar: