|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Afdekken klimboom, een net of gaas? |
|
|
Ik wil graag de klimboom gaan afdekken om er zeker van te zijn dat mijn vier monsters niet belaagd worden vanuit de lucht.
Vroeg me af of ik hier een net voor kon gebruiken. Het laatste wat ik wil is dat er wilde vogels verstrikt raken in het net dus vandaar mijn vraag hier. Wat denken jullie? Kan dit? Of heeft er misschien al iemand ervaring met een net? |
Donderdag 24 April 2008 8:07 am |
|
|
Remco
Vlieger
Zover ik ervaring heb is het alleen erbij gaan zitten al voldoende om alle andere vogels op afstand te houden. Anders zou ik een duidelijk zichtbaar net gebruiken en het strak spannen. Zo dat het nog een beetje kan inveren als er eens iets tegenaan vliegt maar strak genoeg om niet om te vouwen. |
Donderdag 24 April 2008 9:56 am |
|
|
Laura B
Moderator

Idd, als ik er zelf bij zit zie ik nooit andere vogels. Ik blijf er ook altijd bij ivm katten uit de buurt. met Jones en Taco heb ik daar een slechte ervaring mee gehad, draaide me even om en zat dr opeens een kat op de kooi van Jones, dacht dat ie een hartaanval zou krijgen..
Ik zou dan eerder voor gaas gaan dan voor een net, maarja, als vogels daar aan gewend zijn gaan ze dr ook gewoon opzitten??  |
Donderdag 24 April 2008 2:33 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Ik zou ook gaas doen. Die netten voor over tuinen kunnen ook...maar daar kunnen vogels idd raar in verstrikken  |
Donderdag 24 April 2008 3:46 pm |
|
|
Joyce
Fladderaar
Toevallig dat je dit aanroert, Sue. Ik zat vanmiddag met Pebbel in de tuin, zij op haar boom en ik ernaast op de stoel. Komt er 'gezellig' tussen ons in een koolmees bij P. op de boom zitten en net als koolmees, Pebbel en ik van de schrik zijn bekomen, vliegt er een Vlaamse Gaai vlak over de boom van P. Na een hele middag lucht, bomen en daken te hebben gescanned, denk ik dat die Gaai Pebbel in de gaten houdt .
Is geen prettig idee, maar ik zou niet weten hoe ik een net kan spannen. Ik zat wel aan een soort van parasol te denken en die boven Pebbel te zetten.
Dus mensen, kom maar op met alle goede ideeen  |
Donderdag 24 April 2008 5:45 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
wij gebruiken in de zomer een paarasol maar zonder resultaat. de mussen zijn heel brutaal en komen gewoon bij ze zitten om het voer te pikken. ook de duiven storen zich er niet aan. Ik zou voor gaas gaan en niet een net omdat ze er in verstrikt kunnen raken. ook katten kunnen er doorheen komen omdat een net meerekt. daarom alleen zou ik voor gaas gaan.
binnenkort zet ik mijn parkieten weer buiten voor dag en nacht en dan moet ik ook weer tegen de kat maatregels gaan nemen. |
Vrijdag 25 April 2008 7:08 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Bedankt voor het meedenken iedereen! Ik zou niet graag willen dat buitenvogels gewond zouden kunnen raken door het net. (Ik zou het gewoon laten hangen)
Ik denk dus maar dat ik voor gaas ga.
Joyce: Wat grappig dat er een Vlaamse gaai in de tuin kwam zitten. Mooie vogels zijn dat he? (Kan me wel voorstellen dat jullie ervan waren geschrokken) |
Vrijdag 25 April 2008 7:57 am |
|
|
Joyce
Fladderaar
vlaamse gaaien zijn idd heel mooi, maar ze zijn bij de buurman in de boom een nest aan het bouwen en gedragen zich wat agressief. Ze hebben hele leuke geluidjes, ten minste als ze niet aan het krijsen zijn
Doe mij toch maar musjes, roodborsten en pimpelmezen, die zij toch wat minder agressief! |
Vrijdag 25 April 2008 6:40 pm |
|
|
Remco
Vlieger
Misschien een rare gedachte, maar wat voor soort gaas had je in gedachte Sue? want bij gaas denk ik aan kippengaas, maar daar zitten vaak scherpe randen en uitstekende stukjes aan niet echt vogelvriendelijk lijkt mij? |
Vrijdag 25 April 2008 6:43 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Remco.. Mijn vogels zouden er niet bij kunnen. Ik heb inmiddels wat in het doe het zelf krantje rondgekeken en er is ook iets van hek-gaas te koop. (Dat groene, langwerpige) |
Zaterdag 26 April 2008 8:45 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Joyce
vlaamse gaaien zijn idd heel mooi, maar ze zijn bij de buurman in de boom een nest aan het bouwen en gedragen zich wat agressief. Ze hebben hele leuke geluidjes, ten minste als ze niet aan het krijsen zijn
Doe mij toch maar musjes, roodborsten en pimpelmezen, die zij toch wat minder agressief!
Maken ze ook andere geluiden? Die heb ik nog nooit gehoord. Heb je een videocamera? Kan je dat eens opnemen?
Een ekster heeft Flitje wel eens te grazen genomen. Ik was héél even wat anders doen. Flitje heeft het prima overleefd, maar overal lagen veren.
Roodborsten zijn toch ook zo ontzettend agressief? Ik had begrepen dat het echt kleine huftertjes zijn naar elkaar toe! |
Zaterdag 26 April 2008 8:48 am |
|
|
Tommy
Moderator

Dat groene hekgaas is idd ook mooi Sue! Maar gewoon gaas zou opzich ook prima moeten werken..en je kunt er natuurlijk zo een frame omheen timmeren.
Vlaamse gaaien hebben wij hier ook Pracht beesten Die doen zelfs andere dieren na! Maarr..ze vreten je vogel niet op hoor. ze zitten hier ook in de tuin en voor huis...en pakken wel eieren of jonge vogeltjes uit nesten als ze zelf jongen hebben, maar verder doen ze niets, tenzij ze denken dat je een bedreiging bent. Ik heb bv eens een pas uitgevlogen jong gevonden en die ouder scheerde wel krijsend over mn kop toen ik t jong terug in een boom wilde zetten, maar mn vogels hebben er nog nooit last van gehad. En we zitten hier toch zeer
regelmatig in de tuin Tuurlijk wel altijd in de buurt blijven  |
Dinsdag 29 April 2008 10:02 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmpf ik heb nog niets in elkaar getimmerd. De klimboom moet één dezer dagen ook opgeknapt worden omdat Iago er flink op bezig is geweest. (En dat ding nu op verschillende plekken behoorlijk los hangt. Dan ook maar meteen het gaas eroverheen. Denk dat ik pvc ga gebruiken om het omhoog te houden, daar hebben ze tenminste geen grip op. (Het ziet er ook niet uit..)
Tommy: Heb je wel eens last gehad van eksters?? |
Zaterdag 3 Mei 2008 8:53 am |
|
|
Tommy
Moderator

Ik heb hier geen last van eksters Er zijn wel heel veel kauwtjes , maar daar hebben we ook geen last van (integendeel )
Ik zat gister nog eens te denken over aanvallende vervelende vogels...
ik
heb welliswaar geen last van de vlaamse gaaien, maar mss zijn ze ergens anders toch wel te aanwezig. Bv omdat wij ook honden en katten hebben en zedaardoor toch terughoudender zijn?
Zou een
nepuil
ofzo dan mss uitkomst kunnen bieden? Die worden daar vaak voor gebruikt, maar eigenlijk moet hij voor de geloofwaardigheid wel een beetje bewegen (wiebelen, of mss ophangen aan een draad of laten draaien ofzo?)
He maar Sue, hoe bedoel je dat met dat pvc ....wil je t gaas daaraan bevestigen? Ik probeer een beeld te vormen, maar begrijp t geloof ik niet helemaal En dat die boom zo gesloopt is...is een goed teken man Ga zo door iago  |
Zaterdag 3 Mei 2008 7:46 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Eksters en kraaien, dat zijn hier de standaard vogels in de tuin. Wel vervelend soms. |
Zondag 4 Mei 2008 8:25 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 5 September 2008 11:23 am
|
|
|
|
|