Aviator harness -> wennen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Aviator harness -> wennen  Reageer met quote  

Hoe hebben jullie je vogel aan de aviator harness of een ander tuigje laten wennen? Of hebben jullie 'm gewoon omgedaan?
Hoe lang duurde het bij jullie voordat ze gewend waren aan de aviator harness?
Op de beschrijving staat dat je 'm niet meteen om mag doen.
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 7:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is dat die wat je besteld hebt,Sue???
Of zit ik mis? Embarassed
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 7:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja, die had ik besteld. Cool Hij was in Amerika goedkoper dan bij Dieca omdat de dollar zo laag staat en de verzendkosten er niet bijkwamen!
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ah,okee.
Ben eens benieuwd of het gaat lukken. Very Happy
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 7:54 am
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ja, die had ik besteld. Cool Hij was in Amerika goedkoper dan bij Dieca omdat de dollar zo laag staat en de verzendkosten er niet bijkwamen!

Beter toch! Cool
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 11:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja het scheelde iets van 8,50 euro. Cool
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 9:33 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Beter dan niks Razz
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 9:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Mijn birdies waren al gewend aan gewone tuigje, ik hoefde ze dus niet extra aan aviators te laten wennen.
Ging vanzelf Cool
Heb je ook de DVD bij gekregen? Ik heb ééntje extra, wil je hem hebben?
Er staan alle instructies op hoe je dat het beste moet doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de DVD nooit heb gekeken Embarassed
Mijn methode is dat je zo weinig mogelijk moet forceren. Eerst even in het zicht laten liggen.
Dan op de kooi (als hij niet protesteert, anders naast). Dan als hij het het gewoonste voorwerp vindt, ermee spelen en met het tuigje in je hand aaien.
(Het is moeilijker bij vogels die niet aangeraakt willen worden..). Maar bij Wheezy is het niet het geval, toch?
Spelend tuigje om doen, dat het leuk blijft.
Als je het tuigje een keer om hebt zorg voor veel afleiding -> meteen naar buiten gaan, de hemel in prijzen en zo Laughing
maar dat weet je wel Wink

Geduld is het belangrijkste.
Als je te snel gaat kan je afweer ertegen opwekken, dan is het moeilijk om het weer recht te zetten.
Ik hoor het van je als je het DVD (40 min) wilt hebben. Stuur anders emailtje met je postadres, dan stuur ik het je.
Succes. Cool
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 10:14 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Oh Pluis, dat is handig. Hoe heb je ze dan aan die andere tuigjes laten wennen? Smile Ik heb wel de dvd gekregen, moet heb eventjes opzoeken.
Wheezy is niet snel heel erg bang. Toen ik het tuigje aan het uitpakken was, ging hij vrolijk mee zitten kijken. Very Happy
Wheezy vindt het niet erg om aangeraakt te worden. Hij doet z'n vleugeltjes ook omhoog en ik mag ze ook uitrekken, dus dat ik ideaal! Ook mag ik zijn hoofd vasthouden. (stond in de gebruiksaanwijzing)
Wat deed jij als ze in paniek raakte? Meteen tuigje af? Dat gaat nl zo moeilijk. Sad

Het tuigje was trouwens een beetje stuk: Het koordje was een beetje beschadigd (Was een beetje bang dat als ik met Wheezy zou gaan vliegen, hij los zou raken), dus ik had de winkel gemaild. Ik krijg gewoon een nieuwe! (Is al opgestuurd) Ik moet wel even een foto mailen.

Bedankt iig voor je aanbod om de dvd op te sturen!!
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 9:52 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Laughing Laughing
Ik heb tuigjes eerst een weekje op een kastje naast de kooien laten liggen.
Dan zei ik tegen ze, kom, we gaan naar buiten! (ze weten dan wat er gaat gebeuren en dat tuigjes om gaan Cool en omgedaan Rolling Eyes .
Nee, Mango protesteerde eventjes, maar dat deed ze ook met oude tuigjes.
Mango is ook niet zo eentje die overal graag aangeraakt wordt Wink

Wat goed dat Wheezy vleugeltjes omhoog doet, dan heb je erg goede kans dat het gewoon zo lukt.
Bij paniek... hm.. ik zou het niet meteen afdoen. Zorg voor afleiding, dat er zijn favo snoepje in je zak zit of
een rammelaar-speeltje om even met geluid paniek af te leiden.
Je kan ook eerst het tuigje om de koppie doen (dus niet helemaal om) en weer af. Belonen. Dan weer... etc..
Zo kom je langzamerhand tot eindresultaat Very Happy
Goede service, zeg bij Parrotuniversity, hoe kreeg je dat zonder verzendkosten?
Ik wil namelijk ook de leash bestellen, als ik wist dat je ging bestellen zouden we het samen kunnen doen Rolling Eyes
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 6:53 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Pluis, bedankt voor je aanwijzingen! Mango is dus meer van de 'waardige behandeling'? Laughing
Ik ga vanmiddag denk ik even kijken hoe of wat met die dvd, en anders morgen? Ik zie wel. Moet vanmiddag nog een boodschapje doen. Rolling Eyes

Ik heb de eerste keer ook geen verzendkosten hoeven te betalen. Ze verzenden nl gratis over de hele wereld. Cool En nu de dollar laag staat is dat natuurlijk helemaal voordelig! Ik denk dat de flightline 37,50 is, omgerekend in euro's? (49 dollar) Zonder verzendkosten meen ik? Dat is net iets meer dan je voor je harness hebt betaald in NL waarschijnlijk?
Bericht Zondag 6 Mei 2007 1:48 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Succes met het laten wennen Sue!! Very Happy
Bericht Woensdag 9 Mei 2007 10:15 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Merci! Ben er nog niet mee begonnen. Embarassed Ik was de dvd aan het kijken en zag toen dat je 'm niet mag kijken met je vogel erbij. -> Heb 'm toen uitgezet en niets meer mee gedaan. Embarassed
Bericht Woensdag 9 Mei 2007 1:51 pm
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hoezo niet kijken met de vogel erbij. Maak je hem dan al nerveus ofzo?
Zouden ze dat begrijpen? Dan zijn ze nog intelligenter als ik dacht Very Happy
Bericht Woensdag 9 Mei 2007 3:34 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Er zullen natuurlijk voorbeeldn getoond worden van nerveuze gaaien,denk ik dan. Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Laughing Die echt niet willen.
En dat nemen ze dan over??? Question Question Rolling Eyes
Bericht Woensdag 9 Mei 2007 3:44 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 8 Oktober 2008 2:25 am
  Berichten van afgelopen: