Vandaag ben ik heerlijk even naar het bos geweest. En wat was dat genieten (ondanks de regen). Schitterende kleuren, heerlijke geuren (dankzij de regen). Echt heerlijk.
Nu was ik geinspireerd door de kerstversiering voor Spetter: de dennenappels.
Ik vroeg me wel af wat de ervaring is. Kun je die dingen ongestraft aan je gaaien geven? Natuurlijk wel even schoonmaken en drogen neem ik aan.
Dennenappels geef ik eigenlijk altijd. Ik kook ze ff af moet ik wel toegeven om zeker te zijn. Dan duurt het wel ff eer ze terug open gaan, dat wel (paar dagen toch altijd) maar dan geef ik ze wel. Fluf is er helemaal wild van.
Dat is een goed idee Sarah. Ik zat ook altijd te twijfelen met denneappels. Maar even koken en je hoeft je nergens meer zorgen over te maken.
Goede tip - super
Hele goede tip, maar wel stinkzooi hoor (vind ik).
We hadden 2 pannen vol met denneappels. Die liggen nu op zolder te drogen. Maar tijdens het koken als ze warm en nat waren....pppffff.....extreme denneappelslucht! Maar het trekt wel meteen weer weg, dus dat scheelt.
Ook ik heb nog een zak met denneappels liggen en wilde er arabische gom met zaadjes indoen(had ik weer ergens een tip voor gekregen)
Maar ik wist ook niet of je ze zomaar mag geven
Dus ik ga nu ff koken en straks met dat vieze gom aan de gang
Zal wel foto maken hoe dat er uit komt te zien hihi
Zaterdag 20 November 2010 1:33 pm
Sue Moderator
Dennenappels koken? Recept please, Sarah.
Maar zonder dollen: Hoe lang kook je ze?
ik heb ze ongeveer 2 min laten koken en toen op de kachel gelegd op een theedoek(centrale verwarming)
ze waren helemaal dicht
kom ik vanmorgen beneden zijn ze opengegaan,zaten ze helemaal vast tussen de kachel hahhahahaahahah
Zondag 21 November 2010 8:38 pm
Sue Moderator
Hahaha Assie! Wijze les: Niet op de verwarming leggen?
Zondag 21 November 2010 9:21 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:28 am