Dennenappels

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Dennenappels  Reageer met quote  

Vandaag ben ik heerlijk even naar het bos geweest. En wat was dat genieten (ondanks de regen). Schitterende kleuren, heerlijke geuren (dankzij de regen). Echt heerlijk.

Nu was ik geinspireerd door de kerstversiering voor Spetter: de dennenappels.
Ik vroeg me wel af wat de ervaring is. Kun je die dingen ongestraft aan je gaaien geven? Natuurlijk wel even schoonmaken en drogen neem ik aan.
Bericht Zondag 1 November 2009 7:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dennenappels geef ik eigenlijk altijd. Ik kook ze ff af moet ik wel toegeven om zeker te zijn. Dan duurt het wel ff eer ze terug open gaan, dat wel (paar dagen toch altijd) maar dan geef ik ze wel. Fluf is er helemaal wild van. Ja
Bericht Zondag 1 November 2009 7:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik ben aan het koken hoor!! Cool
Bericht Zondag 1 November 2009 8:29 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Klappen Klappen , ik ben niet zeker dat dat moet hoor maar ik voel er mij wel beter bij dat ik dan weet dat alle slechte dingen eruit zijn
Bericht Maandag 2 November 2009 9:49 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is een goed idee Sarah. Ik zat ook altijd te twijfelen met denneappels. Maar even koken en je hoeft je nergens meer zorgen over te maken.
Goede tip - super Veertje
Bericht Maandag 2 November 2009 12:33 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wink
Bericht Maandag 2 November 2009 1:12 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hele goede tip, maar wel stinkzooi hoor (vind ik).
We hadden 2 pannen vol met denneappels. Die liggen nu op zolder te drogen. Maar tijdens het koken als ze warm en nat waren....pppffff.....extreme denneappelslucht! Maar het trekt wel meteen weer weg, dus dat scheelt.
Bericht Maandag 2 November 2009 2:36 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Je moet er natuurlijk iets voor over hebben. Laughing Laughing
Bericht Maandag 2 November 2009 2:37 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Haha, ja inderdaad!
Maare...je had me er natuurlijk ook even voor kunnen waarschuwen he?! Razz
Bericht Maandag 2 November 2009 2:43 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nanaaa! Nanaaa! Nanaaa! zal misschien zijn omdat ik net aan de achterdeur sta te keuken en die dan ook meestal wat open zet en er dan ook niet echt veel last van heb. Laughing Laughing
Bericht Maandag 2 November 2009 9:00 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

ik reageer ff op een heel oud topic Nanaaa!

Ook ik heb nog een zak met denneappels liggen en wilde er arabische gom met zaadjes indoen(had ik weer ergens een tip voor gekregen)
Maar ik wist ook niet of je ze zomaar mag geven
Dus ik ga nu ff koken en straks met dat vieze gom Confused aan de gang

Zal wel foto maken hoe dat er uit komt te zien hihi
Bericht Zaterdag 20 November 2010 1:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dennenappels koken? Recept please, Sarah. Nanaaa!
Maar zonder dollen: Hoe lang kook je ze?
Bericht Zondag 21 November 2010 12:41 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wil ik ook wel weten.. Mr. Green
Bericht Zondag 21 November 2010 8:33 pm
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

ik heb ze ongeveer 2 min laten koken en toen op de kachel gelegd op een theedoek(centrale verwarming)
ze waren helemaal dicht Confused
kom ik vanmorgen beneden zijn ze opengegaan,zaten ze helemaal vast tussen de kachel hahhahahaahahah
Bericht Zondag 21 November 2010 8:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha Assie! Laughing Wijze les: Niet op de verwarming leggen? Nanaaa!
Bericht Zondag 21 November 2010 9:21 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:28 am
  Berichten van afgelopen: