|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Douchen, douchestokdingen |
|
|
Omdat Joris een stofnestje is, douchte ik hem minimaal 1 keer in de week. Maar dat was een vreselijk gevecht elke keer, want meneertje vond die plantenspuit helemaal niks.
Nu had ik al langer een douchestok, maar dat ding blijft niet hangen met die zuignoppen. Dus dat werkt niet.
Vanmorgen heb ik Joris op de tafelstandaard op de grond gezet tijdens het douchen om eerst eens te kijken wat hij uberhaupt van het fenomeen douchen vond.
Hij vond het in 1 woord GEWELDIG!!! Snavelknarsen, blij doen, toen hij terug in de kooi was (en dat is nu een uur geleden) zit hij aan 1 stuk door te fluiten en kletsen, helemaal blij is hij. Dat moeten we dus hebben.
Die tafelstandaard gaat op zich wel, maar ikzelf vind het wel een beetje laag zo. Als ik die ergens opzet, dan ben ik bang als hij wat lomp doet, dat het gaat schuiven en dat de standaard van hetgeen waar het opstaat afvalt.
Nu ken ik dus die zuignapdouchestokken, maar zijn er mensen die een goede ervaring hebben met een ander iets in de douche?
Ik heb ook al gedacht aan een douchestand, maar onze douche is redelijk klein en dat is lastig om ergens te maken dat het goed werkt....
Dus ik ben op zoek naar nieuwe geniale ideeen van jullie!!  |
Dinsdag 16 Maart 2010 9:43 am |
|
|
ParrotLady
Kuikentje
Ik neem mijn grijsje op de arm, samen lekker douchen.
Eerst douche ik mezelf en als ik helemaal fris en fruitig ben neem ik Karel op de arm (die ondertussen lekker in de badkamer aan het scharrelen was) en dan gaan we nog lekker even samen onder de straal staan. Hij legt dan zijn hoofdje lekker in mijn nek en dan genieten we saampjes van het warme water.  |
Dinsdag 16 Maart 2010 10:06 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Joris mag daarna ook nog wel ff bij me op de hand zitten en dan onder de douche, maar ik moet het ventje ook ergens laten als ik aan het douchen ben. En hem rond laten lopen zo...dat wil hij niet, dat weet ik nu al. |
Dinsdag 16 Maart 2010 11:03 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet dat die zuignappen stokken goed werken, ook de ontstoppers, ken je die, met een grote rubberen mond zal ik maar zeggen, doen het ook goed. |
Dinsdag 16 Maart 2010 11:12 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik heb zo'n zuignappenstok en die valt er al af zonder dat er een gaai op zit... Meerder keren geprobeerd. Muur extra goed schoonmaken en zo..niks helpt.
Die andere ken ik niet.. |
Dinsdag 16 Maart 2010 11:41 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Een idee dat ik heel lang geleden bij iemand heb opgepakt: zo'n doodgewoontjes verstelbare douchegordijnstang. Die kun je op moment M gewoon tussen de muren vastklemmen op de juiste hoogte, en als jullie klaar zijn met douchen weer uithalen. Makkelijk en simpel  |
Dinsdag 16 Maart 2010 6:58 pm |
|
|
Laura B
Moderator

He?? ik snap m niet Shi...heb je geen foto oid? Ik zag bij de blokker een handvat met zuignappen voor oude mensen om uit bad te komen, misschien is dat wat? Ik ben idd ook nog zoek naar een fijne oplossing, nu zet ik gaailief op de handdoekstang tot ik klaar ben... |
Dinsdag 16 Maart 2010 7:15 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Een idee dat ik heel lang geleden bij iemand heb opgepakt: zo'n doodgewoontjes verstelbare douchegordijnstang. Die kun je op moment M gewoon tussen de muren vastklemmen op de juiste hoogte, en als jullie klaar zijn met douchen weer uithalen. Makkelijk en simpel
Ja daar heb ik ook wel aan gedacht, maar weet niet waar ik die kan plaatsen. We hebben maar een malle douche dus daar kan die niet en van de andere kant ook niet, omdat ik dan maar 1 muur heb.
Beetje moeilijke uitleg, maar goed... weet het ff niet beter uit te leggen. |
Dinsdag 16 Maart 2010 8:15 pm |
|
|
pascallo
Waarschuwingen: 1
|
|
|
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Een idee dat ik heel lang geleden bij iemand heb opgepakt: zo'n doodgewoontjes verstelbare douchegordijnstang. Die kun je op moment M gewoon tussen de muren vastklemmen op de juiste hoogte, en als jullie klaar zijn met douchen weer uithalen. Makkelijk en simpel
Jaaa. Dat heb ik ook voor het gaaies. Ik heb een gemetselde cabine met een zware glazen douchedeur. Die stang heb ik dan mooi tussen de 2 muren van de cabine geklemd.
De stok laat ik gewoon zitten. Als ik ga douchen buk ik er even onderdoor. Hij hangt op borsthoogte ongeveer. De gaaitjes gaan lekker mee naar boven en dan zitten ze al lekker op de stok te wachten tot ze aan de beurt zijn. Soms neem ik ze ook mee zonder ze echt te douchen. Dan zijn ze niet kleddernat voor het slapen gaan, maar ze hebben we even lekker genoten van de vochtigheid.
Hier wat foto's van de "constructie" (nog met Orrie RIP )
http://www.pascallo.nl/ext_fot.....ebad02.jpg
http://www.pascallo.nl/ext_fot.....ebad05.jpg
http://www.pascallo.nl/ext_fot.....ebad25.jpg
|
Dinsdag 16 Maart 2010 10:31 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Owow Pascal bedankt voor de fotouitleg; ik zat hier al in de stress hoe ik het moest uitleggen, maar die foto's maken het helemaal duidelijk (althans hoop ik). Orrie
Egwene, wat ik dan weer niet echt snap is hoe het bij
jou
zit Foto's? |
Dinsdag 16 Maart 2010 11:04 pm |
|
|
|
|
pascallo
Waarschuwingen: 1
Graag gedaan. Kun je vannacht ook gewoon gerust slapen
Ik heb nog een foto gevonden van bovenaf.
http://www.pascallo.nl/ext_fot.....chen01.jpg
|
Dinsdag 16 Maart 2010 11:11 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja, dat zijn nou de dingen waarover ik stress (ha-ha, hoezo misplaatste angstige reacties; je zou mij bijna verdenken van met de hand grootgebracht te zijn ); traaagisch.
Alles goed met jou en de duo? Japie nog steeds aan het aansukkelen met wat de natuur hem beveelt (maar ja, zolang ze gelukkig zijn en het goed hebben, toch? Jonkies zijn optioneel) |
Dinsdag 16 Maart 2010 11:20 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:28 am
|
|
|
|
|
|