Flesje water

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Flesje water  Reageer met quote  

Hebben meer mensen een flesje in plaats van een waterbakje?
http://www.birdalog.com/productimages/tw4001s.jpg (De 'hardware' is van rvs)
Sinds gisteren heb ik een flesje in plaats van een waterbak in de kooi. Mijn engeltjes maakten er een sport van om zo snel mogelijk soep te maken van hun water door er pellets in te dopen. Nee! Nee!
Ze hadden het drinken uit een flesje gelukkig snel door. Iago had het meteen door, ook omdat ik perensap in het flesje had gedaan. Droog Scuttle was de tweede die zich liet verleiden en Wheezy heb ik echt bij het flesje moeten houden.
Eigenwijze Zazu heb ik later in de avond betrapt op het drinken uit het flesje. (Toen was alle perensap al verdwenen in de kropjes van Iago & Scuttle en zat er alleen maar water in..)
Bericht Vrijdag 29 Oktober 2010 8:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik meen me te herinneren dat er hier nog iemand is die dat heeft. was dat niet Esjo? weet niet zeker meer hoor.
maar het is wel een oplossing om ze zo te laten drinken. ik denk dat als ik dit zou doen dat het pijpje meteen gesloopt zou worden en dan hebben ze helemaal niks meer. ik moet tegenwoordig de waterbakjes half vol maken omdat er mee wordt gevoetbald. Mr. Green
Bericht Vrijdag 29 Oktober 2010 9:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha voetballende vogeltjes! Stom! Stom!
Het pijpje kan zelfs niet door Zazu worden gesloopt, omdat het van rvs gemaakt is. Het flesje zelf is van heel erg dik glas. (Hoewel Zazu de laatste tijd niet zo'n sloper is)
Bericht Vrijdag 29 Oktober 2010 9:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Zazu sloopt niet meer? vreemd, is echt kaketoe eigen. misschien een periode van rust Very Happy
die van ons doen niks anders dan de hele dag slopen en slopen.
fijn dat je er weer bent.
Bericht Vrijdag 29 Oktober 2010 9:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whisper heeft ook zo'n flesje voor Solace. Dat ging ook vrijwel direct goed met drinken.

Het is zeker een goede oplossing wanneer ze ernstig aan het soppen Laughing zijn
Bericht Vrijdag 29 Oktober 2010 9:45 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hij sloopt wel een beetje, maar hij is meer bezig met het bewerken van dingen. Hij probeert alles uit elkaar te schroeven, en alles te bewegen zodat er iets te eten uitkomt. Zelfs zachte wiffelballen ( http://jus-sports.com/images/F.....20ball.jpg ) laat hij heel terwijl hij het lekkers eruit probeert te halen.

Kaketoes kunnen behoorlijk slopen als ze eenmaal hun zinnen ergens op hebben gezet he? Zag net in je profiel dat Tommy ook alweer vijf is. Kan me nog herinneren dat hij bedelde om eten.

*Is blij weer af en toe online te komen* Smile
Bericht Vrijdag 29 Oktober 2010 9:48 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik zie het asl helemaal voor me. Zazu de klusjesman. petje op, sleutel bij zich en draaien m aar hahaha.
ja Tommy is al weer 5 en helemaal gek met zijn vriendin Olga. die is een jaar ouder. samen slopen ze heel wat nesten af, maar omdat ze de voliere delen met de amazones zullen er geen eitjes komen denk ik. ze oefenen dus maar.
tommy heeft nu de schroeven in de voliere ontdekt en is daar ook heel uitbundig mee bezig. zo af en toe kan hij er zelfs een los krijgen.
Esje, je hebt gelijk, het is Whisper die een flesje gebruike. dank je wel. (begin oud te worden dat ik me dingen niet meer zo goed kan herinneren??? Very Happy )
Bericht Vrijdag 29 Oktober 2010 9:51 am
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

De volièrevogels hebben hier allemaal zo'n drinkfles. Ik ben daar zeer tevreden over, hun water is altijd proper.
En ik vond het verbazend hoe snel ze gevonden hebben hoe het moet; ze hadden daar helemaal geen moeite mee.

Ik had wel eerst iets doms gedaan. De blauwkeeltjes waren de eerste die zo'n drinkfles kregen, dat was voor mij om eens te proberen hoe dat gaat. En bij het ophangen ervan had ik niet aandachtig genoeg gelezen hoe je het moest instaleren, zodat ik dat ijzeren staafje die je over de fles moet doen en dat de fles eigenlijk vasthoud, ondersteboven bevestigd had. Twee zo'n flessen hebben die monsters gebroken Boksen voor ik doorhad dat er iets mis mee was Stom! Stom! En het was rond de 30 euro van eentje ... Nu het goed bevestigd is kunnen ze de fles er niet meer uitduwen, terwijl ze wel nog proberen Rolling Eyes

Maar dat daargelaten ben ik vol lof erover. Hoewel ik wel nog gehoord heb van vogels die het zo leuk vinden dat ze gewoon in 1 keer al het water er laten uitlopen. en dan natuurlijk een tijd zonder zitten.
Bericht Zaterdag 30 Oktober 2010 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Die van mij hebben inderdaad een flesje. Gaat prima, hoewel ik het flesje extra heb moeten vastbinden omdat Shallsea het anders van de kooi gooit :droog.

Solace eruit leren drinken met iets lekkers (ik deed pindakaas rond de tuit) ging erg goed en Shallsea heeft het gewoon van hem afgekeken toen ze hier kwam. Ze krijgen er trouwens wel nog een "sopbakje" voor de pellets naast omdat ze daar zoveel lol aan beleven :"lol:.
Bericht Woensdag 3 November 2010 5:52 pm
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Leia heeft gewoon nog een bakje.
Ook al gooit ook zij er bijna direct 1 pellet (altijd 1 bij nooit meer) in, heb ik er niet zo veel problemen mee.
Volgens mij kan het geen kwaad, ofwel?

Het is mij trouwens altijd al opgevallen hoe snel dieren doorhebben dat ze kunnen drinken uit een flesje.
Het verbaast mij iedere keer weer.
Bericht Zaterdag 6 November 2010 4:28 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Denk eerlijk gezegd dat ik dat toch ook eens moet testen voor fluf want dat is een vuil mannetje zeg. Zijn drinkbak mag hangen waar hij wil, hij zal de grootste moeite overwinnen om toch maar met iets naar daar te gaan en het te leren zwemmen om dan met een verdwaasde blik te kijken als iets niet wil zwemmen maar recht naar de bodem gaat. Tja, dan moet je wel weer iets anders halen natuurlijk.
Bericht Dinsdag 9 November 2010 10:09 am
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Hahaha prachtig zeg, Leia is daar echt veels te lui voor.
Bericht Zaterdag 13 November 2010 9:32 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

jaja, lollig wel maar nu begint onze Jos het ook te doen. Stom! Stom! Stom! Stom!
Bericht Dinsdag 14 December 2010 8:51 pm
onderkruipsel
Kuikentje

Reageer met quote  

hihi wat een verhalen.

IK zal er ook nog 1 bij doen.
Onze Senegal is nu ruim een jaar en madam weigert nog steeds in bad te gaan... heel apart, maar goed. soms duikt ze spontaan in het drinkbakje, en als ze dan nat is lijkt het wel of ze er gelijk genoeg van heeft en kiept zo het bakje om, flatsj op de bodem van de kooi en de vloer... En dan ook kijken van hopla daar gaat het, hey nu landt het... hahaha lach me rot maar je hebt vaak zat natte sokken in de buurt van de kooi. Zit dus zelf ook aan een flesje te denken!
Bericht Maandag 6 Juni 2011 12:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whahahahhaa, ze kunnen soms wat doen die gaaitjes maar gelukkig zijn het ook wel grappige dingen. Natte voeten zijn vervelend maar probeer je maar eens serieus te houden als ze zoiets doen hé.
Bericht Maandag 6 Juni 2011 4:29 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:29 am
  Berichten van afgelopen: