De advertentie van de Huisdiersuper

geschikte plant voor klimplant

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
fuzz
Fladderaar

geschikte plant voor klimplant  Reageer met quote  

Het lijkt mij erg leuk om een kamerplant om te bouwen tot klim-plant voor mijn grasjes. Dan kunnen ze blaadjes eraf slopen enzo.
Probleem is alleen dat je op internet genoeg informatie vind over planten die giftig zijn maar vrijwel geen informatie over planten die niet giftig zijn. Ik heb bijvoorbeeld een wat proberen op te zoeken over de ficus maar daarover lopen de meningen nogal uiteen...
Ook vraag ik mij af of ik een mooie wilgentak in een pot kan doen en dat hij dan doorgroeit.
Nouja verder weten jullie misschien nog wel iets en daarom plaats ik dit topic.
eisen aan de plant zijn:
-niet giftig (dus niet dat er nergens staat dat hij giftig is want daarmee is nog niet zeker of hij niet giftig is Sad )
-niet te duur van ik denk de de plant in kwestie een zwaar en redelijk kort leven gaat hebben Laughing

nouja hoop dat iemand misschien een leuk idee heeft.

-xx-iez
Bericht Zaterdag 3 November 2007 9:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: geschikte plant voor klimplant  Reageer met quote  

Hmmm even denken.. Ik zou iets van een wilgentak gebruiken. Wilg groeit snel en is veilig.
Ik meen dat bottlebrush ook veilig is.
In de VS maken ze er klimbomen van maar er zijn vrij veel soorten dus ik weet het niet zeker..
Bericht Zaterdag 3 November 2007 10:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

kamerwijnstok, rhomboidea, hibiscus en kamervaren behoren zover ik weet tot de veilige soorten. Plaats deze in een pot, plaats daarin diverse verticale stokken, ook horizontale stokken (om op te zitten) en de grasjes zullen dit snel als lievelingsplaats gaan gebruiken. Ook wilgentakken (zoals al vermeld) zijn geen probleem.

Als extra tip staat er doe op de potgrond ook vogelzand, zodat je eenvoudiger eventuele vogelpoepjes kunt zien en verwijderen.
Bericht Zondag 4 November 2007 12:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: geschikte plant voor klimplant  Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/en/flu......php?id=75
Bericht Zondag 4 November 2007 9:24 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 22 November 2008 3:18 pm
  Berichten van afgelopen: