hoe wen ik hem aan speelgoed?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Angela en pino
Vlieger

hoe wen ik hem aan speelgoed?  Reageer met quote  

hallo luitjes,

ja ik weet t,ik ben een rare kip...maar ik vind nieuwe speeltjes vaak eng!! Shocked
mijn mama zou graag willen weten hoe ik hier beter mee omga...ze koop best veel en ik vind bijna alles raar Rolling Eyes
nou als jullie nog tips hebben....mama zei vamorgen dat we saampies op de bank gaan wennen is dat wat??
ach ja ik ben gewoon een lijpe birdy Cool

kussss van mij pino Hartje
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 7:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Bij Solace helpt het als ik er eerst zelf mee speel, om hem te laten zien hoe leuk het is.

Samen op de bank wennen lijkt me een goed idee, zolang je je vogel niet dwingt. Zet Pino lekker bij je en ga zelf spelen, hij komt na een tijdje wel vragen of hij ook mag Smile
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 8:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja, samen op de bank, er zelf mee spelen. Enorm lekkere dingen er bij leggen. Eerst op een afstandje en dan steeds dichterbij.

Herman vond die tiki take out eerst maar eng.
Door hem op tafel met wat lekkers te leggen was hij daar al snel overheen.
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 9:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: hoe wen ik hem aan speelgoed?  Reageer met quote  

Hoi Angela & Pino.. Misschien is het een idee om eerst het speeltje in de kooi te hangen (Pino in een andere kamer) en Pino dan in de kooi te zetten. Dit werkte heel goed bij Misty.
Je kan speeltjes ook inpakken met toiletpapier (dat hele goedkope Laughing ) of er inderdaad zelf mee gaan spelen. Very Happy Probeer je dan te gedragen als 'dit is mijn speeltje en jij mag er niet aanzitten'
Wedden dat hij het dán wil hebben?
Het is ook handig als iemand je hierbij helpt. Dan kunnen jullie Pino SAMEN jaloers maken. Embarassed Laughing
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 9:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

wat klinkt dat lekker gemeen. SAMEN jaloers maken. wedden dat hij er op af stuift om het te pakken. je kan er ook krakende papiertjes omheen doen. alles wat herrie maakt maakt ze nieuwsgierig.
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 1:58 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik moet zeggen dat Jos het meeste niet zo erg vind van nieuwe dingen al vond hij zijn tiki take-out ook maar een vreemd ding. Jos gaat even uit de kooi als we herinrichten en dan na een tijdje terug de kooi in, hij inspecteert dus eerst van ver eigenlijk. Nu was het met zijn tiki zo dat hij niet in de buurt kwam maar het slechtste wat je kan doen is er het speeltje terug uithalen. 2 dagen heeft hij niet die kant van zijn kooi gekomen, zijn probleem vond ik. Na 2 dagen ben ik zelf met de tiki aan het spelen gegaan (heb zolang gewacht omdat hij normaal nooit zolang "bang" is) Embarassed . Enfin, dus ik begon te spelen terwijl hij in de kooi zat en dan leuke geluidjes maken en lachen en "mooi" en zo van die dingen zeggen zonder dat je Pino bekijkt. Ik ben een halfuur aan het spelen geweest terwijl meneer kwam en terug wegrende. Uiteindelijk voelde hij dat ik geen medelijden had omdat hij "schrik" had en stapje per stapje kwam hij toch dichter. Zijn eerste aanraking met de tiki heb ik direct met een pijnboompitje beloond en zo verder gegaan. Hij is nog wel een aantal keer geschrokken hoor omdat hij er te bruut aan die stokjes trok en dan liet vallen en ja, dan rammelt dat huisje tegen de tralies op maar heb ik hem gewoon staan uitlachen Twisted Evil Twisted Evil . Maar je moet de methode een beetje zoeken. Het zou goed kunnen dat Pino beter is met het samen ontdekken in de zetel bijvoorbeeld, lijkt me trouwens ook een heel goed idee. Ik laat je gewoon ff weten hoe ik een speeltje heb laten wennen waar Jos schrik van had maar het is minder goed om het weg te nemen bij schrik, geef hem gewoon de kans om aan een andere kant te zitten, veiliger weg van het speeltje zonder dat je het helemaal wegneemt want anders bevestig je zijn angst. Je moet hem de kans geven om het rustig te gaan ontdekken. Komt vast goed Angela. Werk jij trouwens met een clicker? Indien niet dan is het misschien een idee om dat te beginnen gebruiken, kan echt veel goeddoen met een clicker, doe ik ook vaak bij nieuwe dingen die hij dan rustig ontdekt. Wink
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 2:33 pm
Angela en pino
Vlieger

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hoi Angela & Pino.. Misschien is het een idee om eerst het speeltje in de kooi te hangen (Pino in een andere kamer) en Pino dan in de kooi te zetten. Dit werkte heel goed bij Misty.
Je kan speeltjes ook inpakken met toiletpapier (dat hele goedkope Laughing ) of er inderdaad zelf mee gaan spelen. Very Happy Probeer je dan te gedragen als 'dit is mijn speeltje en jij mag er niet aanzitten'
Wedden dat hij het dán wil hebben?
Het is ook handig als iemand je hierbij helpt. Dan kunnen jullie Pino SAMEN jaloers maken. Embarassed Laughing

hoi sue,

Ik hing het idd eerst in de kooi maar!!dat is geen succes hij is dan echt bang,ik ga het idd proberen zoals jullie zeggen er lekker zelf mee spelen Laughing ,ik heb pas zo'n box gekocht met van die leren stukjes erin nouuuuuuuuuuuu!hij had t niet meer....en over een mooie touwschommel zal ik maar niet beginnen Shocked
pino vind eigelijk speeltjes alleen maar leuk(heb ik ontdekt)waar een soort van vogelhoofdje op zit hahahahaha die haalt ie dan helemaal uit elkaar eerst de veren dan de oogjes...maar ik wil t toch weer proberen met andere dingen...

we houden jullie op de hoogte!! Veertje
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 8:00 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

iedereen onwijs bedankt voor de tips...voelt heerlijk om weer met jullie te schrijven en het maakt mij ook weer een stuk zekerder...wat pino weer ten goede komt daarvoor een dikke knuffel....en een smakkerd van pino en smakkerds geven kan die wel hoor...zal t proberen een keer te filmen Laughing

alhoewel hij dan lekker mij weer voor schut zet met alleen droog in de lens te staren hahahahahahhahaha
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 8:04 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahahhaha, dat maakt niet uit hoor Angela. Al zit ie lekker droog te staren naar de lens, laat hem maar doen. Laat ons die lieverd maar gewoon zien. En geef hem vooral veel dikke kussen terug. Laughing Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 24 Juni 2008 9:42 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

ik ga nu ff weer probereb(tis weer even geleden)nieuwe foto te zetten in pino dagboek... Cool
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 7:11 am
Whisper
Ervaren vlieger

quote:
Originally posted by Angela en pino
pino vind eigelijk speeltjes alleen maar leuk(heb ik ontdekt)waar een soort van vogelhoofdje op zit

Sol is gek op spiegeltjes. Alleen krijgt hij steeds ruzie met "die andere vogel" Rolling Eyes. Hij is ook erg gek op dingen die herrie maken.

Als Pino die vogelhoofdjes graag sloopt, zou papieren speelgoed (kan ook stuk!) dan niet iets voor hem zijn? Sol heeft een aantal papieren speeltjes gekregen van Sue, je zou haar kunnen vragen waar ze ze gekocht heeft.
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 9:09 am
Angela en pino
Vlieger

quote:
Originally posted by Whisper
quote:
Originally posted by Angela en pino
pino vind eigelijk speeltjes alleen maar leuk(heb ik ontdekt)waar een soort van vogelhoofdje op zit

Sol is gek op spiegeltjes. Alleen krijgt hij steeds ruzie met "die andere vogel" Rolling Eyes. Hij is ook erg gek op dingen die herrie maken.

Als Pino die vogelhoofdjes graag sloopt, zou papieren speelgoed (kan ook stuk!) dan niet iets voor hem zijn? Sol heeft een aantal papieren speeltjes gekregen van Sue, je zou haar kunnen vragen waar ze ze gekocht heeft.

dank je wispher,

ja tis te proberen want pino houd ook van tv gidsen slopen lol...sue als je dit leest...graag het adres van de speeltjes ty!! Hulde!
Bericht Woensdag 25 Juni 2008 8:14 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat je ook nog kunt doen is wat snoepjes in papier (ik gebruik van die bruine papieren zakjes) of wc rol doen. Dan kan hij slopen en smullen!
Bericht Donderdag 26 Juni 2008 1:06 pm
Angela en pino
Vlieger

Reageer met quote  

kan ik wel eens proberen ja...niet te duur en tegelijk kijken of ie t wat vind lol...zal als t lukt wat fotos maken...
Bericht Donderdag 26 Juni 2008 8:04 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Sol is er in ieder geval erg gek op. Hopelijk vindt Pino het ook leuk.
Bericht Donderdag 26 Juni 2008 8:16 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 9:04 pm
  Berichten van afgelopen: