De advertentie van de Huisdiersuper

Hoelang hebben papegaaien aandacht nodig?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Nijntjuhh
Fladderaar

Hoelang hebben papegaaien aandacht nodig?  Reageer met quote  

Hoi iedereen!!
Ik heb een vraagje.. Hoelang moet je eigenlijk bezig zijn met je papegaaitje?
Ik heb nu een dwerpapegaai..
Bericht Zondag 14 Augustus 2005 4:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

goeie vraag! ik weet het niet..? maar ik geef mijn vogels genoeg aandacht Wink
Bericht Zondag 14 Augustus 2005 6:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Hoelang hebben papegaaien aandacht nodig?  Reageer met quote  

Hoi Nijntjuh!
Welkom hier!

Hoelang moet je bezig zijn met je gaaitje? Tja, dat verschilt: Actief bezig, of gewoon 'erbij' zitten en meekijken met bijvoorbeeld eten klaarmaken.. (Oppassen met tefal enzo, ik bedoelde meer aardappelen schoonmaken enzo)
Wat leuk, een dwergpapegaaitje! Hoe oud is je dwergpapegaaitje? Hoe heet hij of zij?

Trouwens, op deze site kan een gebruikerspagina of dagboek aangemaakt worden om foto's van onze gevederde vriendjes aan andere mensen te laten zien en anderen op de hoogte te houden van onze papegaaitjes en/of parkietjes.
Hieronder een link voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/viewforum.php?f=26

Veel plezier hier!
Bericht Maandag 15 Augustus 2005 10:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nijntjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoi
Mijn papegaaitje heet Pieteke en is euhmz... ongeveer 6 maanden denk ik =)
Mijn vriendin heeft een grasparkiet en is er eigenlijk zowat altijd mee bezig... Zij zet de kooi altijd open en dan kan hij vliegen wanneerhij wil binnen.
Nu heb ik dat ook met Pieteke gedaan en ik speel er goed mee.. maar Pieteke speelt niet graag, hij zit liever in z'n kooitje, omdat hij zich daar misschien veiliger voelt denk ik...
Maar hebben jullie mss een ideetje hoe ik Pieteke aan het spelen krijg?
Groetjes Lisa =)
Bericht Maandag 15 Augustus 2005 11:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je moet volgens mij zoveel met je vogel bezig zijn als je vrijwel altijd kunt waarmaken Wink Is dat te weinig, dan moet je er nooit aan beginnen. Razz
Maar door hem lekker bij je te zetten als je bezig bent met je dingen kom je al snel een heel eind Wink

Hoe krijg je hem meer aan het spelen? Bedoel je met jou? of bedoel je vrij vliegen? of juist in de kooi? Je moet hem er aan laten wennen en steeds weer in aanraking laten komen met jou en de kamer of nieuwe speeltjes, dan komt t vanzelf. Misschien kijkt hij nog een beetje de kat uit de boom? ik weet niet hoe lang je hem hebt, maar ik denk dat t snel zal veranderen hoor Smile

Veel plezier met Pieteke! Wink
Bericht Maandag 15 Augustus 2005 12:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Hallo,

ons gaaitje krijgt wanneer we thuis zijn constant aandacht, al is het maar dat we hem lekker bij ons op schoot leggen en hij lekker wat tegen ons aan kan liggen. Hij is pas 7 weekjes en lijkt zich erg op zijn gamak te voelen bij een van ons op schoot. Wanneer hij wakker is dan heeft hij wat speeltjes in zijn kooi waar hij zich goed mee amuseert. Hij is eigenlijk alleen in zijn kooi wanneer we niet thuis zijn dus da heeft hij toch wat te doen. Ook laat ik dan de radio spelen zodat hij wat te luisteren heeft.

Stevie zit graag op een handdoekje, daarstraks was ik aan het strijken en heb ik hem op de grond gezet op zijn handdoekje en wat speeltjes bij hem gelegd en hij had weer genoeg te doen. Ook hield hij mij goed in de gaten. Natuurlijk vertel ik ondertussen van alles aan hem. We hebben hem nu sinds zaterdag, maar het lijkt wel als ik hem bij zijn naam roep hij al weet dat het voor hem bedoeld is, want dan maakt hij geluidjes. Ik heb het idee dat Stevie wel tevreden is hier bij ons en met de aandacht die hij krijgt.

Wendy
Bericht Dinsdag 20 September 2005 12:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
loontjuh
Net uit het ei

Reageer met quote  

hallo Surprised
zal er een tijds limit aan zitten.? Rolling Eyes
gewoon zoveel mogelijk! Cool
als ik thuis ben krijgt CoCo alle aandacht! Very Happy
anders trek hij de aandahct wel Wink
mn vriendje is soms jaloers Wink