|
|
|
Jesseschouten
Net uit het ei
|
| in klimboom wonen (full time :) ) |
|
|
hoi papegaaien liefhebbers
ik wil graag een aga, maar ik vind een klimboom mooier dan een kooi, is het mogenlijk om een hele grote klimboom te maken/kopen en ze daarin te laten wonen (kortwieken natuurlijk) maar ik dacht dat ze mischien 's nachts gingen rondlopen, maar bij ons in de dierenwinkel in het dorp hebben ze 2 roodstaarten en een kaketoe en die zitten ook in een klimboom, maar daar lopen ze overdag ook niet door de winkel (of ze daar 's nachts ook in zitten weet ik niet maar overdag wel en ze gaan daar ook niet lopen door de winkel en bij andere dieren kijken en zo dus ik vroeg me af of dit mogenlijk was
groetjes jesseschouten |
Maandag 19 April 2010 7:08 pm |
|
|
esjo
Moderator

Een klimboom is heel erg leuk en mooi, maar om ze daar zonder toezicht op te laten is minder veilig. Er zijn vogels bij die nooit hun klimboom afkomen maar de meesten gaan op een gegeven moment toch wel op ontdekkingsreis
In huis loeren 1001 gevaren zoals stroomkabels, giftige planten, lood en/of andere giftige metalen, verf etc.
Ik zou voor de nacht en wanneer je er niet bent zeker een kooi aanraden  |
Maandag 19 April 2010 7:17 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hier wonen ze dag en nacht op een klimboom, maar als ik er niet ben en 's nachts dan gaan ze naar de klimboom in een speciaal voor hun ingerichte slaapkamer.
helaas is het gewoon niet te doen om ze zonder toezicht los te laten, tenzij in een aparte kamer die gaai bestendig is |
Maandag 19 April 2010 7:31 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik ben er zelf niet voor om ze dag in dag uit zo vrij te laten maar dat is mijn mening en zeker als je weg moet zou ik het niet vertrouwen zoals Esjo al aangaf met de wel veel loerende gevaren. Stel je daar dan ook nog eens voor dat ze graag knagen, meubels zijn dan ook favoriet om uit te testen. |
Maandag 19 April 2010 8:18 pm |
|
|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ja ik zou het ook niet verkiezen om ze er fulltime op te laten zitten. Het is al een opgave om ze zo uit de neste te houden. Kabels, meubels, te dicht bij de stoof, noem maar op. Als je veel thuis bent zou je wel een grote klimboom kunnen kopen/maken voor als je thuis bent en een kleinere kooi voor 's nachts of een grote van allebei kan ook leuk zijn zelf heb ik ook al mensen gezien die een klimboom hadden en er een soort van kooi rondbouwden zeg maar, maar dat gat al zeer ver en van de prijs denk ik ook niet dat deze meevalt |
Maandag 19 April 2010 10:06 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Vroeger had ik ook zoiets in gedachten, dus ik begrijp wel wat je wilt, maar in de praktijk zijn er teveel bezwaren.
Zoveel mogelijk op momenten dat je ze zelf in het zicht hebt zeker wel, dat zullen ze erg fijn vinden.
Maar zogauw je afwezig bent (binnen of buiten, overdag of 's nachts) niet.
Ze scharrelen graag en zullen zeker niet braaf in de boom blijven.
Aga's zijn ook (net als andere gaaien) echte knagers en geen eletriciteitsdraadje is veilig voor ze, en voor ze veilig.
Dus als je wilt dat ze oud worden en je huis niet door kortsluiting in brand vliegt, niet 24 uur per dag los in huis doen! |
Zaterdag 24 April 2010 7:03 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Spetter gaat in de klimboom overdag, en als ik er niet ben in zijn huiskamerkooi, de nacht brengt hij door in zijn slaapkamer-kooi.
Hij vliegt rond dus hij kan overdag zelf regelen wat hij doet. Voor de veiligheid van de papegaai: never nooit onbeheerd los laten. |
Zondag 25 April 2010 8:30 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Vooral een agatje leer je moeilijk op de boom te blijven.
Ik kan me het verhaal nog herinneren van iemand hier met een witkuif die is even flink door het huis gegaan toen de baasjes niet thuis waren. |
Zondag 25 April 2010 7:10 pm |
|
|
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Ik ken wel een vogeltje die in de winkel dag en nacht op de klimboom mag blijven. Hij gaat regelmatig aan de wandel, al blijft hij wel steeds beter zitten 's nachts. Mijn keus zou het in ieder geval nooit zijn, veels te gevaarlijk.
Bij een aga zou ik het zeker niet proberen. Die hebben zo'n eigen willetje, en alles is interessant en leuk om aan te knagen.
Je kan ook een mooie grote kooi kopen en aankleden met takken en speledingetjes. Dan laat je de kooi gewoon open wanneer je van huis gaat. |
Dinsdag 27 April 2010 7:30 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Nu hebben wij een gaaienkamer, waar alles gaaiproef is gemaakt.
Toen ik nog in mijn apartement woonde zat Jojo ook gewoon los, maar dat heeft mij dus wel een bank gekost. Tevens heeft hij een kabel van de playstation kapot geknaagd en in een kast aan de boekhouding zitten knagen.
Het is gewoonweg veerstandiger om ze in een kooi te laten zitten als je niet thuis bent |
Woensdag 28 April 2010 8:46 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:29 am
|
|
|
|
|
|