Katoentouw

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
lank
Eitje

Reageer met quote  

dat is geen enkel touw, hennep plakt enorm en sisal verteerd net als katoen heel traag.
Bericht Vrijdag 4 Mei 2007 11:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

welk(e) gaaitjes heb jij??
Hoe kom je aan deze informatie??
Want er zijn van alle touwen meerdere soorten.
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 12:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
lank
Eitje

Reageer met quote  

informatie komt uit meppel vandaan, vogelarts Hooimeijer
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 12:05 am
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat schrijft die dan voor? Rolling Eyes
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 12:08 am
lank
Eitje

Reageer met quote  

het hoort niet tot gewenst gedrag
eten van materialen

en als ze toch gaan eten van materialen kan het
met gedrag voeding of lichamelijke gesteldheid te maken hebben,
kortom niet eenvoudig te beoordelen
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 12:13 am
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hihi,sorry hoor.
Hout is toch ook materiaal?? Of niet???
Hoe moet ik dat dan zien???

Mss, is het ook leuk om je eerst hier voor te stellen
http://www.fluffies.org/nl/ste.....-vf23.html

En eens wat over jou gaaitjes vertellen.
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 12:17 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Het lijkt me sterk dat alle giftige stoffen eruit worden gewassen? (Als je die artikeltjes leest wat er allemaal op wordt gespoten..)
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 10:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
lank
Eitje

Reageer met quote  

er is geen registratie van dus het zijn alleen aannames die worden gedaan.
die aannames veroorzaken hypes, onrust die niet op bewijzen is gebaseerd.
Internationaal is er navraag naar gedaan. Deskundigen op gebied van vogels geven allemaal aan dat het niet speciefiek aan touw ligt, maar aan het feit dat de vogel het eet.

hout is inderdaad ook materiaal, net als hard plastic etc. Als je vogel die dingen op eet kan dat ook problemen geven. Vogels eten het normalieter niet op.

Ik zal me even voorstellen danny Smile

Ook bij andere touwen worden stoffen gebruikt om de gewassen schoon te houden en materialen te bewerken. bij hennep valt mij op dat de vogels het de eerste periode vreeslijk interessant vinden, als daarna alle "dingetejs"eruit zijn is het veel minder leuk om te slopen. verder ruikt het naar koeienmest, wat ook niet goed is voor vogels om binnen te krijgen.
Als je weet hoeveel medicijnen koeien krijgen, die je dan ook weer in de ontlasting terug vindt...... Sad

Als je het hebt over giftige stoffen, heb je weldegelijk wetenschappelijke onderzoeken nodig om aan te tonen over welke stoffen je het hebt die nog in het eindproduct zitten.

Bij het schrapen langs de kooi, kunnen vogels miniscuul kleine deeltjes binnen krijgen. Onderzoek laat zien dat bij bepaalde materialen de vogel dodelijke zinkvergiftiging kan oplopen. Dat is een component van de verf op de kooi. Maar niet elke vogel die aan de tralies schraapt heeft dat.

Een wilg die groeit langs de kant van de weg..... en ga zo maar door.
Je zou er zelf bijna je groentes voor laten staan, met al die snel groei en milieu verontreiniging, maar gelukkig is er tegenwoordig ook genetisch gemanipuleerde voeding te krijgen Crying or Very sad Daar worden we beter van!

Keurmerkern worden niet voor niets afgegeven en de keuring op hondenprodcuten (die ook met katoen werken in het bekende flostouw oid) is er.

Met speeltjes en kooien en alle andere dingen is het gewoon van belang dat je het elke dag nakijkt hoe het erbij hangt/staat. Dus als je het hebt over oplossing, vind ik dat een oplossing. Goed observeren.
Als kaketoe lief hier hout aan het slopen is, zie ik stukjes op de grond vallen, Als hij touw doorbijt zie ik losse franjes, maar zie niet dat het touw "verdwijnt".

Als grijsje de beukensippers een maatje kleiner maakt, zie ik ook dat het meeste toch weer op de gond valt.
Helemaal voorkomen kun je niet, maar je kunt wel erop vertrouwen dat je vogel weet dat alleen voeding eetbaar is.
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 11:42 am
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja,en daar heb je eigenlijk het punt.
Ik denk dat als je daar overal bij gaat nadenken,dat je echt alles in een glazen kastje moet zetten,incl. onszelf.
Dat geldt voor dier en voor ons zelf. Qua eten,drinken en materialen.

Ik probeer zeker op dingen te letten,maar om alles maar te laten of me helemaal gek te maken?? nee,daar heb ik geen zin in. Wink
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 11:49 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dag lank, welkom hier!!

Ik snap iets niet helemaal wat betreft de koeienmest en henneptouw...het ruikt naar koeienmest zeg jij ( Laughing ) en dus zitten er medicijnen uit koeienmest op henneptouw??? Huh?? Laughing Ik heb nog nooit gehoord dat henneptouw werd gemaakt met behulp van koeienmest?
Ik weet wel dat hennepplanten van nature nogal sterk ruiken (ik heb ze zelf ook wel eens gehad Laughing )
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 2:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Ik snap iets niet helemaal wat betreft de koeienmest en henneptouw...het ruikt naar koeienmest zeg jij ( Laughing ) en dus zitten er medicijnen uit koeienmest op henneptouw??? Huh?? Laughing Ik heb nog nooit gehoord dat henneptouw werd gemaakt met behulp van koeienmest?

Laughing Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 5 Mei 2007 6:08 pm
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Die planten krijgen waarschijnlijk wel mest om te groeiien, net als alle andere planten die grootschalig worden verbouwd.

Dus kan je net als Laura Wink zelf bioverbouwen, of toch maar iets uit dee winkel kopen.

Ik vind opeten niet helemaal de juiste term, het is meer dat ze spellenderwijs vezels binnenkrijgen, en ik denk ook dat dat gevaarlijk kan zijn als het teveel vezels zijn die niet verteerd kunnen worden.

Wat dat betreft is dan niet de "schoonheid" van katoen of andere planten van belang, maar de verteerbaarheid van de vezels.

Je kan een papagaai niet laten ophouden met spelen, een hele dag alleen op een stok zitten en voor zich uitstaren is erg saai en niet erg stimulerend.
Dus als sisal of hennep beter is dan neem ik sisal of hennep.
Bericht Vrijdag 25 Mei 2007 10:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb overigens nog even geprobeerd op te zoeken welke meststoffen er worden gebruikt bij de productie van hennep(touw)... aangezien de plant er voor verwerking niet mooi uit hoeft te zien (het gaat enkel om de vezels) en de plant weinig wordt beschadigd/gegeten door insecten e.d. zijn er vrijwel geen bestrijdingsmiddelen nodig..wat betreft meststoffen, die worden uiteraard gebruikt, maar dat gaat meestal om mineralen (kalium, magnesium e.d.) en ach, die komen ook in gewone grond voor (en in voedingssupplementen Laughing Laughing )
Bericht Zaterdag 26 Mei 2007 4:55 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb ergens gelezen dat fleece dezelfde problemen kan geven, is synthetisch en verteert niet (of niet goed). Ik weet trouwens niet of dit waar is, heb er zelf geen ervaring mee, maar wilde het voor de zekerheid toch even vermelden.
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 11:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik denk inderdaad dat het schadelijk kan zijn als ze de vezeltjes opeten. Wink Ik zou er daarom wel op letten dat ze het niet opeten.
Bericht Donderdag 31 Mei 2007 8:09 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 12 Oktober 2008 1:11 pm
  Berichten van afgelopen: