Katoentouw

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
binky
Net uit het ei

Reageer met quote  

hallo
ik heb echt vanalles in de kooi hangen
binky is niet een echte sloper
alleen hout vind ie mooi om kapot te bijten
maar dan lat hij het inder in de kooi vallen en gaat verder
het grappige is aan hem dat hij het speeltje zelf niet echt vernield
alleen de versiering er aan !!!

heb nu ook veel acryl speeltjes
ook zo´n treat wheel
erg grappig

groetjes aurelia
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 9:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoihoi! Fijn dat Binky niet zo'n sloper is.. Dat scheelt weer met speeltjes kopen. Very Happy Wat vindt hij van het treatwheel? Sloopt hij ook karton? (Wc-rolletjes?)
Bericht Donderdag 27 Maart 2008 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Fladderaar

Reageer met quote  

katoentouw is idd niet te verteren.

Daarbij lust katoentouw heel erg en je gaai kan er met zijn teentje inblijven hangen. Door zich heen en weer te bewegen om eruit komen trekt het lusje zich aan en zit je gaai vast.
Nu kan het touw door het vlees heen snijden, of nog erger als de gaai echt in nood is bijt hij zijn teen er af. (is dus echt gebeurd)

Bij mij komt er geen katoentouw in
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 8:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ellenparrot
Vlieger

Re: Katoentouw  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Dit las ik ergens anders:

Misschien val ik in herhaling of vinden mensen het ronduit belachelijk maar toch wil ik een waarschuwing geven wat betreft katoen speelgoed.

Het is echt waar super slecht voor een papegaai omdat het niet verteerd word.

Een kennis van mij had het ook in de kooien hangen van haar gaaien en toen bleek inenen haar gaai toch steeds stiller te worden, niet meer eten en nauwellijks ontlasting...........echt hele kleine beetje poep nog maar.

Goh dacht ze, komt natuurlijk omdat hij minder eet, maar na verloop van tijd merkte ze toch dat er iets aan de hand moest zijn en heeft een afspraak gemaakt bij Hooimeijer.

Daar bleek dat deze gaai behoorlijk wat katoenen vezeltjes in zijn krop te bevatten waardoor het niet meer goed doorstroomde. Gelukkig is het Hooi gelukt om dmv sonde voeding de gaai weer aan het poepen te krijgen en in de ontlasting zaten ook slierten van katoen speelgoed.

De gaai is erg afgevallen en nu is het maar hopen dat hij toch op kort termijn weer zeker 100 gram aan gaat komen. Ik duim voor haar, vind het zo erg.

Maar wel is weer overduidelijk gebleken dat katoen speelgoed echt heel erg slecht is voor gaaitjes.

Dit is inderdaad het verhaal van Anneke en haar Lorrebol
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 10:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja ik heb gezien hoe dat gaaitje er aan toe was. Ik heb daarna ook meteen al het katoen vervangen voor hennep
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 10:26 pm
ellenparrot
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Ja ik heb gezien hoe dat gaaitje er aan toe was. Ik heb daarna ook meteen al het katoen vervangen voor hennep

ja, bij Lor was het wel door haar gedrag dát ze dingen gingen eten, zoals katoen, houtsnippers e.d. dus was het niet 100% de oorzaak, dat touw, maar hoe dan ook... hij was inderdaad kantje boord hoor.
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 11:08 pm
MariekevC
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja absoluut. Maar juist om te voorkomen, dat als ze het opeten, gebruik je geen katoen touw.
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 11:17 pm
ellenparrot
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Ja absoluut. Maar juist om te voorkomen, dat als ze het opeten, gebruik je geen katoen touw.

zo is ut!! Veertje
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 11:26 pm
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb daarnaast nog een ander probleem ontdekt met katoen: de gaaitjes kunnen vast blijven zitten met hun pootje. Luna (meijertje) heeft dat gehad, gelukkig was ik er bij, maar ook het losmaken was geen pretje. Ik vervang bij alle speeltjes het katoen voor sisal of het moet zo in elkaar zitten dat ze er niet aan gaan pluizen en dus niet vast kunnen komen te zitten.
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 9:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 7 September 2008 10:58 pm
  Berichten van afgelopen: