Kooi Kakariki en inrichting

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Kooi Kakariki en inrichting  Reageer met quote  

ik heb een Kakariki Woezel.
een lieverd 1e klas met heel erg veel energie..
maar ik heb een vraag..

Ik heb nu een grote papegaaienkooi..85 cm breed 95 hoog en 54 diep..
Want ik heb begrepen dat hun zown grote kooi nodig hebben ivm hun energie gehalte Mr. Green
maar het begint mij steeds meer op te vallen dat hij het volgens mij niet echt naar zn zin heeft in de kooi Sad
hij loopt en speelt veel op de bodem maar echt klimmen en klauteren en spelen doet hij niet echt... hij wil liever buiten de kooi spelen... en als hij in zn kooi zit eet hij en gaat hij slapen....
is de kooi dan niet te groot?
en ook heb ik moeite met de inrichting..
ik heb er eerst 5 houten stokken in gehangen maar hij wil dus niet op houten stokken zitten..hij zit liever op katoenen stokken, dus die hangen erin..
verder hangt er een doek in,2 speeltjes en een "katoenen Bal"war hij inzit..
wat kan ik nou nog eens doen?

bij mn vorige vogels knalde in de kooi lekker vol en die speelde met vanalles... maar woezel niet.
over een tijdje ga ik op wilgen takken kijken of dat iets is.. maar geef eens ideetje!!

wel heb ik al bedacht met der tijd een "vrijzit"te kopen omdat hij liever een in de woonkamer los leeft....

nou kortom mijn vraag aan jullie is:
is de kooi te ruim? of heb ik het verkeerd ingericht?

alvast bedankt! Hulde!
Bericht Woensdag 13 Januari 2010 10:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

waarschijnlijk is het gewoon een beetje wennen. sommige vogels zijn gewoon een beetje gehecht aan hun oude kooi. Ik weet niet hoelang je hem nu in deze kooi hebt zitten maar gun hem een paar daagjes zodat hij rustig kan wennen.

Groetjes
diana
Bericht Woensdag 13 Januari 2010 7:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

heej,
thanks voor je reactie,
Maar dit is Woezel zn 1e kooi daarvoor zat hij in een baby box..
ik heb hem vanaf 3,5week namelijk..en hier zit hij al een week of 4 in.

groetjes!
Bericht Woensdag 13 Januari 2010 8:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk vooral dat het voor Woezel allemaal nog nieuw is en misschien is het nu op dit moment nog een beetje eng. Probeer eens een wc rolletje te hangen, een kartonnen doosje, steek er iets lekkers in maar hang het eerst waar hij over de katoenen stokken moet, lukt dat, hang het dan waar hij over de houten stokken moet. Gewoon blijven proberen, steek je hand in de kooi en ga zelf spelen met die dingetjes, toon hoe leuk die dingen zijn, wek de interesse maar.
Bericht Donderdag 14 Januari 2010 9:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Woezel is nog erg jong en ook ik denk dat het allemaal nog wat wennen is. Zoals Sarah al schrijft, laat zien hoe leuk het is om te slopen/spelen.

Geef hem niet overal z'n zin in wat betreft stokken, vrijzit etc.
Katoenen stokken zijn leuk en ook mijn vogels zijn er dol op maar voor de natuurlijke slijting van de nagels werkt het niet. Verschillende soorten dus.

Dat hij in de kooi eet en slaapt, na het spelen buiten de kooi, lekker eten en rusten.
Bericht Donderdag 14 Januari 2010 10:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hoi hoi,
thanks voor jullie antwoorden.
op zich probeer hem ook te laten wennen in de kooi.. en hij moet dus ook echt soms even een tijd in de kooi..

en ik heb niet alle houten stokken weggehaald Wink
die voor zn Voerbak is van hout Cool
en bovenin zn kooi is van hout.. Klappen
en wat betreft de vrijzit.. dat wouik toch al hoor ook VOOR woezel kwam Mr. Green ik vind het gewoon leuk dat hij meerdere "eigen plekjes"heeft..
nu heeft hij alleen zn kooi... en voorde rest zit hij een beetje op de kasten enzo en das ook niet leuk...
Bericht Donderdag 14 Januari 2010 10:53 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik bedoelde ook niet dat ie die helemaal niet zou mogen hebben Wink (is juist helemaal super om erbij te hebben) Maar meer dat hij ook aan de dingen in zijn eigen kooi moet wennen Ja
Maar voor eten moet hij op hout dus dat zit wel goed Mr. Green Veertje
Bericht Donderdag 14 Januari 2010 10:58 am
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hihi ja eetstok is hout Nanaaa! gemeen heh Mr. Green
Bericht Donderdag 14 Januari 2010 11:01 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee hoor - juist heel gemeen goed Veertje Mr. Green
Bericht Donderdag 14 Januari 2010 11:11 am
es
Eitje

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu?
Mijn kakariki hupst ook heel graag over de bodem. Bovenin de voiliere hangen boomstammen en dergelijke, onderin is de ruimte vrij, omdat hij ook graag heen en weer vliegt.
Bericht Maandag 8 Maart 2010 12:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
es
Eitje

Reageer met quote  

Foutje, dubbel. Embarassed
Bericht Maandag 8 Maart 2010 12:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Gaat Super met Woezel die ondertussen een broertje Pip heeft gekregen..
Ze vermaken zich prima in de kooi en tuurlijk zeurt hij weleens dat hij eruit wil maar nu kan dat overdag niet ivm de verbouwing.
s'avonds gaat dat kot open en kunnen ze lekker baasje pesten Nanaaa! mij pesten ze niet...

maar bij de baas word er aan haren getrokken oren knabbelen en als ze moeten Poepen doen ze dat ook op hem Veertje

verder zijn ze de hele dag bezig met houtsnippers sorteren,belletjes slopen.. en RENNEN Hartje
Bericht Maandag 8 Maart 2010 2:28 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat klinkt helemaal goed. Leuk Veertje
Bericht Dinsdag 9 Maart 2010 10:36 pm
kaatjuh87
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja het gaat Super en ben erg gelukkig met mn beslissing voor de kakariki
het zijn super adhders en absoluut geen "kooivogels" maar daartegen aan staat Lief tegen iedereen.. sociaal.. en stil.. ze kwebbelen wel maar gillen niet HEERLIJK echt een genot om in huis te hebben..
Bericht Dinsdag 9 Maart 2010 10:42 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Fijn om te horen. Zowel jullie als de vogels hebben het getroffen met elkaar Veertje
Bericht Dinsdag 9 Maart 2010 10:48 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:32 am
  Berichten van afgelopen: