|
|
|
padekkers
Eitje
| Kooi voor bonte boer (Montana v.s Dierenvilla) |
|
|
Na in het verleden grasparkieten en een lovebird te hebben gehouden (fantastische vogels), denken we er nu over om een bonte boer aan te schaffen. Alleen is de kooi die we nu hebben te klein voor een bonte boer.
Overdag zal de vogel meestal gewoon los zijn in de werkkamer waar mijn vriendin werkt, dus de kooi is vooral voor 's avonds en 's nachts. Ons idee was om in de werkkamer een klimboom of papegaaien-standaard te zetten en de vaste kooi in de woonkamer.
We zitten te twijfelen tussen een Dierenvilla en een Montana (bv Montana Brazil). Weet iemand welke van deze twee merken beter is, of heeft eventueel andere adviezen voor de kooi?
Alvast bedankt.
Groeten,
Peter |
Zondag 16 Oktober 2005 8:49 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Hoi welkom hier Leuk hoor een Bonte boertje
Volgens mij zijn beide kooien geschikt...zeker als je hem alleen savonds in zn kooi doet. Zou best kunnen dat montana beter is hoor, maar ik weet t niet zeker. Dierenvilla hebben ook mooie en worden veel gebruikt  |
Zondag 16 Oktober 2005 8:52 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
| Re: Kooi voor bonte boer (Montana v.s Dierenvilla) |
|
|
quote:
Originally posted by padekkers
Na in het verleden grasparkieten en een lovebird te hebben gehouden (fantastische vogels), denken we er nu over om een bonte boer aan te schaffen. Alleen is de kooi die we nu hebben te klein voor een bonte boer.
Overdag zal de vogel meestal gewoon los zijn in de werkkamer waar mijn vriendin werkt, dus de kooi is vooral voor 's avonds en 's nachts. Ons idee was om in de werkkamer een klimboom of papegaaien-standaard te zetten en de vaste kooi in de woonkamer.
We zitten te twijfelen tussen een Dierenvilla en een Montana (bv Montana Brazil). Weet iemand welke van deze twee merken beter is, of heeft eventueel andere adviezen voor de kooi?
Alvast bedankt.
Groeten,
Peter
Hoi Peter en vriendin (én toekomstig Bonte Boertje!)
Vogelliefhebbers dus, grasparkieten...lovebird.... jullie bb-tje gaat een goede toekomst tegemoet, fijn!!
Wat ik hier inmiddels geleerd heb is dat een zo groot mogelijke kooi (voor zover de ruimte dat in jullie huis toelaat) altijd te verkiezen is boven een kleine, ook al is het alleen voor 's avonds.
Jullie zullen ook wel eens een daagje weg willen en de vogel dan (zeker de eerste weken!!) niet los willen laten.
Maar ..... vaak werk de praktijk zo anders! Ik heb 2 bb-tjes, een kooi (ruim genoeg voor 2!) maar ze slapen er noooooooit in, altijd op de stukjes tak die er net uit steken! of in de klimboom
Een klimboom vinden ze trouwens véééél leuker dan een standaard, zeker als je hem van wilgentakken o.i.d maakt; nog goedkoper ook, die papegaaienstandaards zijn schandalig duur soms!!
Een leuke en heel goede tip die we van Patricia kregen: bij Leen Bakker verkopen ze op dit moment "dressboys" (€ 7,99 en € 14,99) een prima frame om daarvan zélf een klimboom te maken!!!
Flink wat touw, speeltjes, evt. wat takken ... en voor weinig geld een super klimboom!!
Niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien heb je hier iets aan  |
Zondag 16 Oktober 2005 11:35 pm |
|
|
|
|
padekkers
Eitje
Bedankt voor de reakties. Ondertussen heb ik al wat Montana's bekeken en ik ga binnekort ook eens een dierenvilla aanschouwen. Hopenlijk kan ik dan de keuze maken.
Dan alleen nog een goede kweker vinden die toevallig net een jong bonte boertje heeft.
Dat van die dressboy klinkt als een goed idee. Ik dacht eerst zelf aan een microfoon standaard of zo, maar dit is waarschijnlijk nog gemakkelijker.
Groeten,
Peter |
Maandag 17 Oktober 2005 7:58 pm |
|
|
Tommy
Moderator

quote:
Ik dacht eerst zelf aan een microfoon standaard of zo, maar dit is waarschijnlijk nog gemakkelijker.
Dat kan ook heel goed hoor, die zijn ook nog in hoogte verstelbaar  |
Maandag 17 Oktober 2005 8:07 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
|
|
Leuk! Een bonte boer!
Ik zou eventjes uitkijken met het aanschaffen van een gepoedercoate kooi.. Kijk hier maar: http://www.fluffies.org/d_powdercoated-cages.htm
Dat was trouwens een montana, maar ik heb ook verhalen gehoord van iemand die kooien van dierenvilla had die na een tijdje bij het rooster begonnen te roesten..
Er schijnt ook rvs gaas te koop te zijn. Is minder mooi maar wel een stukje veiliger? |
Dinsdag 18 Oktober 2005 9:10 am |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
|
|
quote:
Originally posted by jamy_nl
[
Een leuke en heel goede tip die we van Patricia kregen: bij Leen Bakker verkopen ze op dit moment "dressboys" (€ 7,99 en € 14,99) een prima frame om daarvan zélf een klimboom te maken!!!
Flink wat touw, speeltjes, evt. wat takken ... en voor weinig geld een super klimboom!!
Allereerst welkom Peter, vriendin en toekomstige BB-tje
Maar eeek ik wil gauw iets rechtzetten , lief van Jamy dat ze de tip van de dressboy doorgeeft maar het was niet MIJN idee maar het idee van JEANNETTE.
Ik zou niet willen dat Jeannette denkt dat ik met haar eer wil gaan strijken
Ik heb alleen doorgegeven waar ze op dit moment voor een schappelijk prijsje te koop zijn
Veel succes met het vinden van een mooie kooi en met het maken van ee leuke standaard. We zien de foto's t.z.t. wel! |
Vrijdag 21 Oktober 2005 6:16 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Oepsssss Sorry Jeannette (én Patricia)..... de tip blijft trouwens geweldig...... O & T zitten vanaf zondag al op hun nieuwe "bomen" (zie dagboekje ) |
Vrijdag 21 Oktober 2005 10:12 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Ik heb ze gezien en meteen een reactie geplaatst want ze zijn GEWELDIG, echt super
Zoals ik al zei een gezamenlijke fluffy forum dressboy inspanning!
Jeannette gaf de aanzet, Tommy gaf aan e.e.a. op te leuken met touwen en ik vond waar ze op dit moment in de aanbieding waren en Jamy was er als de papegaaien bij om ze als eerste zo mooi te maken  |
Zaterdag 22 Oktober 2005 10:29 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhh Jamy!!! Wat een gave speelbomen! Ik had het wel gelezen van die dressboys, maar nu.. Ik geloof dat ik maar eventjes langskom als je er niet bent.. Dan heb ik twee mooie nieuwe klimbomen!!! Gaaaaaaaaaaaaaaf!
Superidee!!!! Thanks Patricia!! (En Jamy, voor de foto's) |
Zaterdag 22 Oktober 2005 6:57 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ohhh Jamy!!! Wat een gave speelbomen! Ik had het wel gelezen van die dressboys, maar nu.. Ik geloof dat ik maar eventjes langskom als je er niet bent.. Dan heb ik twee mooie nieuwe klimbomen!!! Gaaaaaaaaaaaaaaf!
Superidee!!!! Thanks Patricia!! (En Jamy, voor de foto's)
Zal ik de sleutel maar vast voor je onder de mat leggen
Je mag ze ook gewoon komen halen als ik thuis ben hoor, gezellie.... maak ik wel weer nieuwe..... knutselen is best wel geinig heb ik ontdekt, en O&T zijn íedere keer weer even blij verrast met het resultaat (tot mijn verbazing.... íkzelf ook hihi)
Dat frame is écht handig..... is het té smerig geworden dan kan je het touw er gewoon van afslopen, even een sopje, nieuw touw en speeltjes ... et voilá .... wéér een nieuwtje!
Het nadeel van een wilgentakkenklimboom vind ik dat ze ze niet alleen verschrikkelijk smerig maken, maar ook finaal in 2-en bijten! |
Zaterdag 22 Oktober 2005 9:38 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
hahaha die fluffy die maakt zelf zulke mooie dingen en dan nog Okkie en Troy's bomen willen meenemen! Maar ik geef toe, het maakt hebberig he?
Jamy ga gauw de hele voorraad opkopen en begin een internet gaaienspeelboomwinkeltje, ik weet zeker dat je een groot succes zult zijn, misschien kun je je baan wel opgeven, lekker een hele dag tussen Okkie en Troy in gaaienbomen knutselen (en fleeceslaapzakjes?)  |
Zondag 23 Oktober 2005 11:36 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Jamy, lijkt me een goed idee.. Ha ha ha!
Misschien Iago mee nemen om te testen? (Voordat ik mezelf een bult sjouw voor niks, wat ik niet denk)
Echt, gaaitjes zijn zo heerlijk dankbaar! Ik heb net een oud wit laken aan stukken geknipt en in de 'reepjes' rietjes geknoopt. Voordat het hing werd het verkend! Ha ha ha!
Dat frame is inderdaad super.. Lekker glad spul.. Poepjes zullen er zeker gemakkelijk vanaf glijden. Ik zag dat een van de dressboys een plateautje onderin had? Als ze daar nu op mikken, dan heb jij minder op te ruimen! (Zal wel niet?) |
Zondag 23 Oktober 2005 12:05 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ha ha ha Patricia.. Misschien heb je het al gemerkt, ik ben verschrikkelijk hebberig als het om gaaiendingen gaat!
Ik vind jouw idee wel super Patricia.. Zo kan ze de hele dag voor Okkie en Troy rennen! (En tussendoor speelbomen maken ha haha) |
Zondag 23 Oktober 2005 12:07 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 23 November 2008 4:26 pm
|
|
|
|
|
|