De advertentie van de Huisdiersuper

kooiloos, wat vinden jullie?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
vlindertje
Vlieger

kooiloos, wat vinden jullie?  Reageer met quote  

Vroeger zag je nog wel eens dat mensen een papagaai hadden met alleen een zitstok. Dus geen kooi en geen speelboom.

Over de speelboom valt niet te discusieren, prachtige en nuttige uitvinding.

Maar wat vinden jullie, heeft een gaai een kooi nodig of is een goede zitstok voldoende?
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 12:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nou ik persoonlijk vind van wel dat er ook een kooi nodig is ook al zijn ze er hier meestal uit als ik thuis ben. Ik vind het een veiliger idee dat ze in hun kooi zitten voor de nacht en als we weg zijn.
We zitten er hier wel aan te denken om de kooien boven in een slaapkamer te zetten die over is vanwege dan meer ruimte in de huiskamer i.v.m de grote speelboom.
Het staat nu zo behoorlijk vol Laughing
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 1:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

het liefst zou ik coco de hele dag op een ruime standaard zetten alleen is dat onmogelijk vanwege de honden en katten hier.
maar vroeger was het volgens mij toch zo dat als ze op zon stok zaten dat ze dan vaak aan een ketting vastzaten?
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 1:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

bij ons zit6ten de timney en de alexander samen op een zitstok. zij kunnen niet vliegen omdat ze gewiekt zijn en weigeren ook om naar beneden te klimmen. ze hebben het daar erg naar hun zin. we hebben de zitstok in het rond gemaakt zodat ze wel kunnen bewegen maar doen eigenlijk niks, dus het kan wel. ik denk echter dat het voor ieder verschillend is en hoe of de situatie thuis is met andere dieren. als de gaaien ook over de grond willen lopen etc dan wordt het ook lastiger als je niet thuis bent, maar bij ons blijven ze altijd zitten.
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 2:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Iago zit op dit moment de hele dag en nacht op z'n klimboom. (Of klimbomen , want ik schuif de grote parrottower regelmatig tegen zijn eigen parrottower)
Dat gaat eigenlijk prima. Hij zeilt er niet af ofzo. (Behalve als ik zijn nageltjes net hem gedaan, dan wil hij er wel eens afvallen)
Ik wil hem wel weer in de kooi gaan laten slapen. Dat vind ik toch veiliger. Over een tijdje komt er een grotere kooi en daar zal dan genoeg ruimte zijn voor hem, Wheezy & Scuttle.
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 6:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Met Herman heb ik zeker wel een kooi nodig. Als ik thuis ben, is die altijd open en kan hij op zijn boom maar als ik wegga moet hij toch echt in zijn kooi. zo af en toe, klimt hij naar beneden en is dan de huiskamer aan het verkennen.....met z'n snavel Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 7:30 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hahaha! Is hij zo erg? Wat ben ik toch gezegend met zo'n honkvaste bb.. Mr. Green
Sloopt Herman dan ook echt?
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 9:29 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een kooi vind ik toch wel noodzakelijk..als ik even weg ben mag ze eruit blijven, ga ik werken dan gaat ze voor de veiligheid in de kooi...'s avonds kruipt ze zelf in haar tent, een teken dat ze zich terug wil trekken om te slapen...Ik heb het idee dat de kooi haar dan een soort veiligheid biedt, misschien voelt ze zich los in de kamer onbeschermd??
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 9:34 pm
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Weet je nog dat je het een tijd terug zei, dat Iago ook zo'n sloop periode had. Wel, Herman heeft hem nu. Springt te pas en te onpas van de kooi af. Als ik hem dan voor straf in de kooi zet gaat ie daar lekker verder spelen, lolbroek.
Mijn tas, portemonnee, afstandbediening stereo, stukje van de tafelpoot, hij is goed bezig Sad Laughing Laughing Laughing
Maar hij is wel een stuk liever naar anderen toe, verdraadzamer, niet meer zo bijterig, meer koppie naar benenden van kroel me maar.
Moet eerlijk zeggen dat hij ook dagen heeft dat ie lekker op zijn kooi en boom blijft. Maar er zijn dagen bij...pfffffff
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 9:36 pm
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Ik denk ook dat een kooi belangrijk is. De meeste gaaien vinden een kooi niet vervelend. Het is echt hun plekje. Ze zitten 'beschut'. Ze kunnen klimmen. Voor hun eigen veiligheid is een kooi ook beter.
Dus al met al denk ik dat een kooi en speelboom het allerbeste is.
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 9:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ojeeeeee.. Hij heeft z'n sloopmaandjes. Als een bb'tje sloopmaanden heeft, berg je dan maar. Laughing Hij heeft je huis goed te grazen genomen zeg! Shocked
Fijn dat 'ie wel verdraagzamer is. Misschien leert ie dat bijten op spullen leuker is dan op mensen. Laughing
Bericht Vrijdag 12 Oktober 2007 10:14 pm
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Geloof dat ik dan liever heb dat ie mensen bijt Laughing Laughing Nee hoor, grapje Rolling Eyes
Bericht Zaterdag 13 Oktober 2007 12:37 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hmpf... ik begrijp het al... mijn BB-tjes zitten in hun sloopJAREN... Evil or Very Mad
Vanaf het moment dat ze door hadden dat er ergens een wijde "wereld"kamer was met sloop attributen hebben ze besloten daar dan ook maar gretig gebruik van te maken.
Resultaat is dat ze mogen gaan en staan waar ze willen als ik thuis ben, ook 's nachts, Okkie zo hoog mogelijk op zijn plekje in de touwladder dicht tegen het plafond en Troytje lekker in zijn eigen kooi (deurtje gewoon open!) maar als ik weg ben..... in de kooi!! De taferelen die ik zag als ik thuis kwam als ze los geweest waren!!!! Ik heb wel eens staan janken hoor!!

Deze oplossing bevalt prima, zij rust overdag en ik ook!
Bericht Zaterdag 13 Oktober 2007 10:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Oh, Jamy hou op, alsjeblieft geen jaren, toch?????? Sad
Dat zinnetje, "vanaf dat ze door hadden...................gretig gebruik van maken" dat herken ik hier maar al te goed.
Bericht Zondag 14 Oktober 2007 9:00 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhhh die bonte boertjes van jou zijn ook wel héél erg jamy! Ze stoken elkaar op..
Wat hadden ze allemaal gesloopt bij jou, jamy?
Bericht Maandag 15 Oktober 2007 8:36 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 23 November 2008 5:48 pm
  Berichten van afgelopen: