Lekker wandelen met een Buggy?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Windkracht13
Vlieger

Lekker wandelen met een Buggy?  Reageer met quote  

Voor de komende zomer ben ik opzoek naar een oude buggy.

Ik heb er momenteel 2 op oog, moet even reactie van eigenaar afwachten.

Nu ben ik best wel een idee, hoe deze aangekleed moet gaan worden voor 2 Roodstaarten.
Alleen ik zou graag ideeen van anderen opdoen.

Wie gebruikt er een Buggy voor de wandelingen?
Heb je daar ook foto's van, die ik kan bekijken, graag!

Alvast bedankt voor de moeite...
Bericht Maandag 31 Mei 2010 5:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je kunt iig eens kijken op de site van stichting moderne papegaai, daar staan foto's van dat soort buggy's... Wink
Bericht Maandag 31 Mei 2010 5:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik gebruik het niet dus van mij kan je helaas geen foto's zien maar er zijn wel mensen hier dacht ik die het doen, alleen is de vraag of ze nog actief zijn op het forum. Ik hoop dat je de foto's kan vinden en ideetjes kan opdoen zo.
Bericht Woensdag 2 Juni 2010 8:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

http://www.flickr.com/photos/2.....577803923/

http://www.flickr.com/photos/2.....577815259/

http://lh5.ggpht.com/_PlDhswLl.....%20021.jpg

http://lh6.ggpht.com/_PlDhswLl.....%20030.jpg

http://lh4.ggpht.com/_PlDhswLl.....%20301.jpg

Hopelijk zo genoeg voorbeelden.
Bericht Woensdag 2 Juni 2010 9:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

MariekevC, bedankt voor de linkjes...

De 1e 2 doen het niet jammer genoeg, maar ik krijg wel een idee hoe het in elkaar zit bij de andere pic's.
Bericht Woensdag 2 Juni 2010 11:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Heidy
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik weet niet om hoeveel gaaien het gaat, maar als het er maar 1 is, kan ik alleen maar de rugzak die ze oa. bij dieca verkopen aanraden. De rugzak is niet goedkoop (159 Eur), maar wij vinden hem ideaal. Goed afgewerkt. Er is goed over nagedacht. Je kunt de rugzak zelfs met de autogordel vastmaken. Je kunt de rugzak ook uitbreiden met een buggie. Wat ik vooral erg fijn vind, is dat de gaai alles kan zien, maar toch veilig voor andere dieren zit. Onze grijze roodstaart dame Sammy vind het prachtig.

Groetjes,

Heidy
Bericht Woensdag 2 Juni 2010 11:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor je reactie Heidi,

Het gaat om 2 Roodstaartjes, dus een rugzak is niet een optie.
Daarbij wil ik ze gewoon los meenemen, om lekker voor l*l te lopen door mijn buurtje, we hebben dichtbij een groot park, en een bos, om de nodige km te gaan wandelen.

Ik heb een zittend beroep, dus kan wel wat beweging gebruiken Very Happy
Bericht Woensdag 2 Juni 2010 12:41 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Inderdaad kun je bij de stichting info krijgen, zij maken ze ook voor de verkoop en hebben veel ervaring.

Leuk vooruitzicht, lekker voor l*l lopen Laughing , ik heb smakelijk gelachen om je leuke berichtje. Zolang je samen maar lol hebt Wink
Bericht Woensdag 2 Juni 2010 3:34 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Wij hebben er ook zo 1 die Marieke heeft .
Met Mees en Simba ( BB en Grijsje) lopen we met ze. Naja sinds we ze hebben hebben we maar 1 keer met hun gelopen. En ik zeg eerlijk ik vindt het eng zo los hahaha. Ik ben veel te bang dat ze ervan af springen, en een kat uit de buurt ze pakken of ze onder een auto komen
Sjors ( BB ) doe ik niet zo los. Hij springt te veel van mijn hand af en blijft niet zitten. Sjors zelf heeft een tuigje.

Ik denk zelf dat ik wel ga sparen voor die rugzak, dit omdat ik het gewoon veiliger vindt. Veel katten in de buurt. De BBtjes kunnen bij elkaar, en Simba zelf die blijft wle zitten.
De kleintjes vertrouw ik niet hahaha.
Bericht Woensdag 2 Juni 2010 6:45 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Mariss,

Ik weet niet in welk gedeelte van Rotjeknor je woont?
Zelf in Oost, tegen de Rotte aan, en vlakbij Lagebergse bos, Kralingsebos.

Daar kan je met een gerust hart gaan wandelen, maar ik begrijp je angst wel hoor.
Die is compleet weg, als je ziet hoeveel plezier ze er aan beleven.
Ik zit in een klein flatje, en hebben op balkon een aardige kooi staan, (gemaakt door forumlid van hiero)
Maar durf ze niet los op een klimboompje te zetten, voor het geval dat...

En als ze buiten in de kooi zitten, hebben ze zoveel aandacht voor van alles en nog wat.
Dan kan ik het niet over m'n hart verkrijgen, hun wereld klein en beperkt houden.

Als de beesten het naar hun zin hebben, is baassie ook gelukkig Hartje

Btw. Hoe vind sjors zijn tuigje, hier moeten ze er totaal niets van weten?
Bericht Woensdag 2 Juni 2010 10:29 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Ik woon in Lombardijen, zuid dus.
Wij wonen ook op een flatje. Maar misschien ook raar, want Mees kan aardig hard lopen. Je ziet mij (1.76) achter een kleine bonte boer aanrennen hahaha.
Maar Kralingse bos is idd wel een idee ja, dankje Smile

Sjors die heb ik vanaf toen hij bij mij kwam ( 5 weken) geleerd zijn vleugeltjes te spreiden en mijn vingers over zijn kopje.
Hij laat het goed omdoen, zit er af en toe wel aan, maar echt een probleem vindt hij het niet.
Mees probeer ik het niet eens bij. Met wieken moeten we hem ook in een handdoek doen, terwijl ik Sjors zo beet kan pakken.
Bericht Donderdag 3 Juni 2010 4:16 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik woon ook in een flat en heb mijn balkon afgezet. Zo kan Spetter op de javaboom buiten, en haar zweefmolen staat dan ook buiten. Tevens staat er een bankstel voor de katten......................en ik zit er ergens tussenin.

Mijn plan is om met Spetter ook buiten te gaan wandelen. Hoe leer je ze dat ?
Ik zal eerst beneden moeten zijn voordat ze op de buggy kan, anders ben ik bang dat ze aan de voorkant over de reling vliegt (ze is gewiekt). Hoe doen jullie dat ?
Bericht Vrijdag 4 Juni 2010 8:08 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Spetter,

Was het maar waar dat ik hier het balkon kon afzetten met alu panelen, of gebruik je een "net" ?

Ik zit bij een particuliere huisbaas, die hebben het liever niet
Zo voor mij een hoop kopzorgen schelen...

Maare, hoe leer je dat, weet het eerlijk gezegd niet Embarassed
Ik heb zelf ook wel zoiets, als ze maar niet over de reling kukkeld.

Chefke is een hele relaxte roodstaart, gaat gewoon zonder moeite mee.
Haar vertrouw ik wel.
Bobbie daarin tegen, kruipt het liefst bovenop m'n hoofd, zodra de deur open gaat. (Maffe gaai)

Maar gewoon laag op m'n arm mee, is geen probleem.
Als we eenmaal de flat uit zijn, gaat ze rustig overal opzitten, en houd mij goed in de gaten.
En Chefke zit alleen maar druk om d'r heen te kijken...

@Mariss, ken je de Zevenhuizen plas, is een paar kilometer verder dan het Kralingse bos. Aardig natuur gebied, en ook vrij rustig,
Zomers overdag moet je er alleen niet met je gaaies heen, dan kan je over de hoofden lopen.
Bericht Vrijdag 4 Juni 2010 9:27 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Mees die vertrouw ik totaal niet, want hij wilt echt op de schouder en niet op mijn hand.
Simba die is aan mijn moeder gehecht, waardoor ik hem wel vertrouw als hij bij mij ma is.
Het balkon dekken wij niet af, omdat het al zo klein is. Er staat oa ook een grote tomatenplant, en oja de aardbeienplant,

@ windkracht k ken het wel ja!
Maar ik moet eerlijk zeggen, k voel me erg schuldig tegen over Mees. ( Simba neem ik automatisch niet mee, bijt mij Razz)
Sjors neem ik meer mee dan Mees, dit omdat Sjors dus dat tuigje heb en Mees leuk vindt om te springen, en op mijn schouder hou ik geen overzicht.
Bericht Vrijdag 4 Juni 2010 10:15 pm
DeejSjhu
Net uit het ei

Buggy  Reageer met quote  

Hallo Allemaal.,
Mijn Papa & Mama Zijn 0pzoek Naar Een Buggy.
Wat Ze 0mkunnen Bouwen Tot Een Speel Paradijs.
& Ze Hebben Het Niet Al Te Breed Dus eigelijk Geen Dure.
Mijn Papa Kan hem Zelf ook 'Pimpen'
Dus heeft u mischien zelf wat of een ander.
Dan horen Ze het graag.
Het Liefst Wel in De Buurt Van Enschede.
Kusjes Coco.
Hartje
Bericht Dinsdag 28 December 2010 8:38 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:33 am
  Berichten van afgelopen: