De advertentie van de Huisdiersuper

onderplaat onder speelboom

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
huijinkjansen
Net uit het ei

onderplaat onder speelboom  Reageer met quote  

Voor onze BB wordt er een speelboom gemaakt met als ondergrond een betonplex-plaat. Er komt om de plaat een aluminiumrand. Deze kan ik iets hoger (met een randje) laten maken zodat er een bodembedekker op kan komen. Dit beschermt dan de betonplaat.

Ik kan de rand ook gelijk met de betonplaat laten maken, dit is dan weer makkelijker met schoonmaken.

Wat is jullie ervaring? Wat is het handigst? Geeft een bodembedekker onder een boompje niet ontzettend veel rotzooi (onze BB is nogal onhandig en valt nog wel eens van z'n kooi af Smile ? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,

Carry
Bericht Donderdag 29 November 2007 10:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: onderplaat onder speelboom  Reageer met quote  

Hoi Carry.. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je bedoelt.
Ik heb bij de parrottower junior geen bodembedekking: Ik ruim de poepjes met een doekje op. Very Happy
Bericht Donderdag 29 November 2007 10:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
huijinkjansen
Net uit het ei

Reageer met quote  

Oke, ik ben niet duidelijk genoeg dus, sorry.

Het boompje komt op een betonplex plaat te staan. Voor de afwerking komt er een aluminiumrand om de plaat. De bovenkant van deze rand kan ik gelijk laten lopen met de plaat, je kunt de plaat dan zo afnemen. Ik kan het randje ook boven de plaat laten uitsteken, je krijgt dan als het ware een bak(je). En dus kun je daar beukensnippers o.i.d. in leggen, dit beschermt de plaat. En daar "moet" ik nu dus uit kiezen.

Ik hoop dat ik nu duidelijker ben?

Ik heb een houten vloer met nerven en dus wil ik liever niet dat de ontlasting daar steeds op valt, vandaar de plaat onder het boompje.

Groetjes, Carry
Bericht Donderdag 29 November 2007 10:51 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

wij hebben een soort van bak gemaakt waar je makkelijk kranten in kunt leggen of beukensnippers. idd heel handig en makkelijker met schoon maken. geeft minder troep en werk om het te verschonen.
Bericht Vrijdag 30 November 2007 8:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou er lekker wat kranten inleggen. Die heb ik ook onder de klimboom. Ze zit bij mij zelden op de grond en die snippers vliegen alle kanten op als ze laag vliegt. In de kooi heeft ze wel snippers, daar kan ze lekker in scharrelen. Kijk je wel uit dat het aluminium randje niet scherp is??
Bericht Vrijdag 30 November 2007 10:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Joyce
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik zou er ook wel wat in leggen. Pebbel, ook BB, heeft thuis onder de boom een bak met beukesnippers. Het voordeel van snippers tov papier is dat zaadjes ed niet zo snel wegspatteren. Pebbel valt weleens uit haar boom door onbenullig spelen en heel af en toe ligt er dan een houtje naast. ik heb ook een ruwe houten vloer en vind ook dat houtsnippers mooier staan...
Bericht Vrijdag 30 November 2007 12:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm bedankt voor de uitleg! Nu begrijp ik het wel. Ik zit net te denken: Ze kunnen ook op het randje gaan zitten (wat Iago vaak doet) en nét over het randje heen poepen. Of ze kunnen net op de verste tak gaan zitten en over de rand heen sprayen. Dat gebeurt echt zó vaak hier. Mad
Ik denk dat ik toch een randje zou maken? Afgeknaagde stukjes hout blijven zo op de plaat liggen.
Bericht Zaterdag 1 December 2007 11:04 pm
Joyce
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hmmm bedankt voor de uitleg! Nu begrijp ik het wel. Ik zit net te denken: Ze kunnen ook op het randje gaan zitten (wat Iago vaak doet) en nét over het randje heen poepen. Of ze kunnen net op de verste tak gaan zitten en over de rand heen sprayen. Dat gebeurt echt zó vaak hier. Mad
Ik denk dat ik toch een randje zou maken? Afgeknaagde stukjes hout blijven zo op de plaat liggen.

het is alsof ze het erom doen Twisted Evil Precies daar zitten waar ff geen bak onder zit...
Bericht Zondag 2 December 2007 4:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
huijinkjansen
Net uit het ei

Reageer met quote  

Haha, dat herken ik wel inderdaad. Onze Karel heeft een kooi met zo'n opvangbak er omheen. En nu zit hij sinds een paar dagen telkens op de rand van de opvangbak... zo heeft die rand weinig zin natuurlijk:-)

Bedankt voor jullie reacties, ik ga denk ik voor het randje en dan kan ik altijd kijken of ik er kranten, snippers of niets in leg.

Groetjes, Carry
Bericht Zondag 2 December 2007 8:47 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Hallo,
Ik heb ook zelf een speelboom gemaakt, met randje en beukensnippers. Voor mij is het niet zo'n enorm succes, na een paar dagen ligt de helft er naast en eronder, ik vind echt overal beukensnippers...
Maar mijn agaatjes vinden het geweldig om hun snavels in de beukensnippers te verstoppen en dan zo hard mogelijk te rennen zonder vooruit te komen Very Happy Dan ontstaat er dus echt zo'n beukensnippers-fontein Laughing Echt een geweldig gezicht, maar het geeft echt een rotzooi! (doet me ook even denken aan die keer dat pukkie dat ook in zijn reiskooitje in de bus deed, en die vrouw die die beukensnippers over zich heen kreeg, heel gek zat te kijken Laughing )

Maar ik ben, eigenlijk voor hun plezier, wel tevreden met de snippers hoor!
En het staat idd wel mooier.
Bericht Zondag 2 December 2007 10:19 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Misschien een idee: Je hebt ook van die plastic platen voor onder je bureaustoel. Misschien is dat een idee om die onder de boom te leggen? Zo wordt de vloer niet vies.
Bericht Dinsdag 4 December 2007 12:25 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Dat is op zich wel een goed idee, maar dan zit ik wel met het punt dat ik aardig wat dingen in de bodem heb vast gemaakt, dan weet ik niet of dat ook makkelijk wil.
Bericht Dinsdag 4 December 2007 12:29 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Huh? Dingen in de bodem? Ik bedoel zo'n plaat op de vloer. Very Happy Dus onder de boom.. Wink
Bericht Dinsdag 4 December 2007 12:57 pm
huijinkjansen
Net uit het ei

Reageer met quote  

Je bedoelt dus vast zo'n plaat nog extra onder de bodem. Dat is ook altijd een idee natuurlijk.
Bericht Dinsdag 4 December 2007 1:02 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Aah zo! Jaa Laughing ik ben ook nog niet zo wakker hoor Wink Dat is wel een heel handig idee! Veel makkelijker schoon te maken.
Bericht Dinsdag 4 December 2007 1:07 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 23 November 2008 2:53 pm
  Berichten van afgelopen: