|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Papegaaien speelbomen? |
|
|
Wat voor klimboom of speelboom heb jij voor je vogel(s)?
Ben je er tevreden mee? Wat vind je een voor/ nadeel van je klimboom? |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:17 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Ik heb voor allebei een grote klimboom van natuurtakken. We wonen naast een bos, dus ik heb twee grote takken uit het bos gesleept, schoongemaakt en de schors verwijderd (duurde superlang ). Vervolgens hebben we de takken in een emmer gezet en die opgevuld met cement. En toen natuurlijk leuke dingen erop en aangemaakt.
Bob heeft ook nog een dress boy, Emma past daar niet meer op
Ik gebruik de dress boy eigenlijk alleen nog in de badkamer als hij nog even moet wachten totdat ik klaar ben  |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:20 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Dat klinkt als lekker veel werk. Heeft Bob nog iets van die klimboom heel gelaten? Bonte boeren slopen namelijk ehm behoorlijk..
Dressboys zijn superhandig! Ze zijn ook lekker gemakkelijk schoon te maken en hebben een mooie voet.  |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:22 pm |
|
|
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Ja hoor, Bob laat de boom helemaal heel... Emma niet
Maar het is echt superhout, heel sterk. Er zit ook een mooie boog in zodat ze recht kunnen zitten. Ik zal binnenkort wel even een foto plaatsen
Ik vind de dressboy ook heel handig maar die van mij is wel bijna aan zijn einde door het vele gebruik Hij staat al helemaal krom  |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:24 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Papegaaien speelbomen? |
|
|
Ik heb hier verschillende klimbomen... Ik verhuis ze ook af en toe naar m'n ouders, zodat ik een klimboom heb als ik daar ben. Dat scheelt weer als ik daar onverwachts naartoe ga.
Ik heb
- Een grote parrottower & een junior
- Een villafilou standaard (Met sisaltouw en bakjes)
- Een dressboy (Van Patricia gekregen voor Flitje)
- Een zelfgeknutselde standaard voor Zazu's.. Hij zeilt nl overal vanaf, en van deze standaard kon hij alleen springen.
- Een driehoek die ook als hangklimboom kan fungeren. Hij hangt nu in de kooi van Zazu waar hij verwerkt wordt tot tandenstokers.  |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:25 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ehm wat heb jij met die arme dressboy gedaan?! Ach, eventjes wachten tot de volgende aanbieding van Leen Bakker.
Wat grappig dat de knager Emma is!  |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:26 pm |
|
|
|
|
Ziya
Moderator

Heb nog alleen de speelboom die ik laatst had gemaakt,
Ben niet zo creatief  |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:33 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Die parrottowers vind ik echt prachtig!
Emma bijt hier alles kapot, is een supersloper
Bob gaat alleen voor de uitdaging zoals acryl en stof
Ik weet niet wat er allemaal met de dressboy is gebeurd Emma heeft er wel opgezeten toen ze kleiner was maar dat was misschien niet zo'n goed idee. |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:38 pm |
|
|
Danny
Moderator

De montana klimboom en een onderstel van een drumstel,wat we ook gebruiken als reisboom!!! |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:47 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
Heb nog alleen de speelboom die ik laatst had gemaakt,
Ben niet zo creatief
Nou Ziya. Er zijn best wat ideetjes te vinden op internet. Beter goed gejat dan slecht bedacht.  |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:47 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Vind je ze mooi? Ik vind ze dus echt niet mooi! En die nieuwe uitvoering al helemaal niet. (Met die schitterende pootjes, vandaar dat ik dat model heb met die lage opvangbak)
Als Emma die parrottower kapot zou bijten, zou je nieuwe stokken krijgen hoor!  |
Dinsdag 20 Februari 2007 11:48 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Wisselende bomen van takken en een standaard van een schraag..mar de ideale is een zelf gepelde en gezaagde vlierboom in de perfecte vorm en die heb ik al vanaf t begin Gewoon 1 boom, zonder getimmer of gedoe met extra takken...maar met 10 mooie vaste zijtakken Lijkt wel zon java ding Argghhh waren daar maar tig van te vinden. Helaas is dat dus niet t geval...ik kijk altijd, maar die 1e perfecte stond hier in de tuin en tsja...we moeten veellll geduld hebben tot we weer zon mooi stuk kunen oogsten. De andere in de tuin zijn ook niet zo mooi als die  |
Woensdag 21 Februari 2007 12:04 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Dat ze die nog niet geminimaliseerd hebben, zeg! Misschien moet je maar lid worden van een tuin-club. Dan kunnen ze je misschien leren hoe je zo'n perfecte vlier laat groeien. Moet je niet zeggen wat je er dan mee gaat doen!  |
Woensdag 21 Februari 2007 12:10 am |
|
|
Tommy
Moderator

Hahaa zelfs dat weet ik...gewoon gewichten aan de takken hangen, of omlaag buigen tijdens de groei . Mjah, geduld is niet mijn sterkste punt Deze was gewoon uit zichzelf zo gegroeid  |
Woensdag 21 Februari 2007 12:12 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Tja, ik weet niet of vlier snel groeit? Wilg groeit wel ontzettend snel! Misschien kan je eens bij zo'n fruitkweker langs gaan en daar erg lief kijken.  |
Woensdag 21 Februari 2007 12:18 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 23 November 2008 4:12 pm
|
|
|
|
|